خبرگزاری کار ایران

توتال انرژیز شریک قطر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۸۵۸

قطر که یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان ال‌ان‌جی جهان است، شرکت توتال انرژیز را به‌عنوان یکی از شرکای خود برای توسعه پروژه فراساحلی عظیم «نورث فیلد ایست» انتخاب کرد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری پلاتس، سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر اعلام کرد: این بزرگ‌ترین قرارداد بین این شرکت فرانسوی و قطر انرژی است. وی نام شرکای دیگر را اعلام نکرد، اما گفت فرآیند انتخاب برای شرکای دیگر تمام شده و جزئیات آن در آینده اعلام می‌شود.

تولید ال‌ان‌جی این پروژه در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. گویا شرکای دیگر شامل شرکت‌های اکسون موبیل، شل و کونوکو فیلیپس هستند.

کعبی گفت: توتال انرژیز در پروژه «نورث فیلد ایست» ۲۵ درصد سهم خواهد داشت که معادل یک واحد ال‌ان‌جی به ظرفیت ۸ میلیون تن در سال است. قطر انرژی ۷۵ درصد دیگر سهم را در این پروژه خواهد داشت که به‌مدت ۲۵ سال فعالیت خواهد کرد. شرکای دیگر درصد یکسانی سهم نخواهند داشت. قطر ممکن است با توتال در سایر قسمت‌های جهان پروژه‌هایی انجام دهد.

قطر انرژی ظرفیت پروژه چهار واحدی «نورث فیلد ایست» را توسعه می‌دهد تا تولید را در فاز اول از ۷۷ میلیون تن در سال به ۱۱۰ میلیون تن در سال افزایش دهد.

در فاز دوم توسعه که به‌عنوان پروژه «نورث فیلد ساوت» شناخته می‌شود، ظرفیت تولید ال‌ان‌جی به ۱۲۶ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت. این کشور سال ۲۰۲۷ را برای تکمیل این پروژه دومرحله‌ای هدف گرفته است. به گفته کعبی، در مجموع برای چهار ردیف پالایشی با هدف ایجاد ظرفیت تولید سالانه ۳۲ میلیون تن در «نورث فیلد ایست»، ۲۸ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

رابین میلز، مدیرعامل شرکت «قطر انرژی» در این باره گفت: بازار ال‌ان‌جی  به حجم بیشتری نیاز دارد، زیرا تولید جدید اندکی تا سال ۲۰۲۵ اضافه خواهد شد و حتی لازم است جایگزینی برای صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله به اروپا پیدا شود.

شرکت دولتی قطر انرژی قرارداد تأمین مهندسی و ساخت برای پروژه «نورث فیلد ایست» را به سرمایه‌گذاری مشترک شرکت تکنیکاس رئونیداس اسپانیا و ویسون چین اعطا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز