خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ابراز نگرانی آمریکا از تشدید تنش میان چین و تایوان/ تمدید وضعیت اضطراری ایالات متحده در قبال سوریه/ تعطیلی دفتر سیا در امور ایران و کره‌ شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۸۲۴

ابراز نگرانی آمریکا از تشدید تنش میان چین و تایوان، تمدید وضعیت اضطراری ایالات متحده در قبال سوریه و تعطیلی دفتر سیا در امور ایران و کره‌ شمالی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در چارچوب بخشی از تغییرات سازمانی، دفتر خود در امور ایران و کره‌شمالی را تعطیل کرده است.

- نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و معاون وزیر خارجه کره‌جنوبی طی تماسی تلفنی درباره برجام رایزنی کردند.

- سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی، گفت‌وگوهای میان ایران و عربستان سعودی را «بسیار مهم» توصیف کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به از سرگیری مذاکرات برجام در سریع‌ترین زمان ممکن ابراز امیدواری کرد ولی در عین حال گفت که این امر، قابل پیش‌بینی نیست.

- ترکیه عملیات ساخت دیوار ۲۰ کیلومتری با ایران در شرق استان «وان» را به پایان رساند.

- سخنگوی ناوگان پنجم دریایی ایالات متحده گفت که هیچ‌گونه رویارویی غیر ایمن و خطرناک بین شناورهای آمریکایی و ایرانی در منطقه خلیج‌فارس رخ نداده است.

- سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده همکاری کشورش با روسیه در زمینه ایران را سازنده ارزیابی کرد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای فرمان اجرایی ۱۳۸۹۴ در خصوص وضعیت اضطراری در قبال سوریه را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، طی مواضعی مداخله‌جویانه به ارسال سوخت از ایران برای مردم لبنان، واکنش نشان داد.

-  مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به تشدید تنش میان چین و تایوان، گفت که واشنگتن «عمیقا نگران» اقدام‌هایی است که صلح در ناحیه تنگه تایوان را تضعیف می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز