خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست سازمان ملل درباره کمک به افغانستان در تاریخ ۱۳ سپتامبر

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۱۸۹

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از نشست وزرا برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان در تاریخ ۱۳ سپتامبر خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که نشست وزرا درباره ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان روز ۱۳ سپتامبر برگزار خواهد شد. 

وی گفت که «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست شرکت خواهد کرد.

در بیانیه سخنگو آمده است: «در حالی که سازمان ملل متحد همچنان با مردم افغانستان اعلام همبستگی می‌کند، دبیر کل برای برگزاری نشست بشردوستانه در سطح عالی در ۱۳ سپتامبر به ژنو سفر می‌کند تا نیازهای روزافزون کشور را برآورده کند».

وی در ادامه افزود: «این نشست خواستار افزایش سریع بودجه به منظور ادامه عملیات بشردوستانه و نجات‌دهنده است و بر دسترسی ‌کامل و بدون مانع مردم افغانستان به کمک‌های انسانی تاکید می‌کند». 

دوگریک تصریح کرد: «دستاوردهای توسعه در افغانستان باید محافظت شود و حقوق زنان بخش اصلی ثبات کشور در آینده است».

وی تاکید کرد که از هر سه افغان یک نفر نمی‌داند وعده غذایی بعدی آنها از کجا خواهد آمد و پیش‌بینی می‌شود که نیمی از کودکان زیر پنج سال در ۱۲ ماه آینده به سؤتغذیه شدید مبتلا شوند‌.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز