خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تمدید استقرار نیرو‌های گارد ملی در کنگره آمریکا/ نقض حریم دریایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی/ اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه دو مقام سپاه پاسداران ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۸۶۰

تمدید استقرار نیرو‌های گارد ملی در کنگره آمریکا، نقض حریم دریایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی و اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه دو مقام سپاه پاسداران ایران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، سخنگوی گارد ملی تونس اعلام کرد که ملوانان این گارد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ پناهجوی سردرگم در دریای مدیترانه را از مرگ حتمی نجات داده‌اند.

- نمایندگان کنگره آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در نامه‌ای از رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا به توافقی جامع با ایران دست یابد.

- وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌های جدید علیه دو مقام سپاه پاسداران ایران خبر داد.

- قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی بار دیگر حریم دریایی لبنان را نقض کردند.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با هدف تعامل با نمایندگان کنگره در خصوص برجام، روز چهارشنبه به کمیته امور خارجی می‌رود.

- مرکز رسانه‌ای جبهه‌های مرز شمال، از انتشار گزارش‌هایی مبهم درباره کشته شدن فرمانده پایگاه هوایی ملک عبدالله در جده خبر داد.

- سخنگوی حزب حاکم ترکیه در حاشیه نشست هیأت اجرایی مرکزی، اعلام کرد که ایران و آمریکا باید به میز مذاکره بازگردند.

- سخنگوی پنتاگون از تمدید استقرار نیرو‌های گارد ملی در کنگره آمریکا خبر داد.

- شورای وزیران عربستان سعودی با تکرار برخی مواضع بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، مدعی شد که اقدام‌های تهران تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

- رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفته است که دولت این کشور شاید مجبور به تجدید نظر در ضرب الاجل اول ماه می برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان باشد چرا که طالبان به تعهدات خود براساس توافق ۲۰۲۰ دوحه عمل نمی‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز