خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر عراق/ تایید صلاحیت نماینده پیشنهادی آمریکا در سازمان ملل توسط سنا/ تایید آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم توسط ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۳۸۸

گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر عراق، تایید صلاحیت نماینده پیشنهادی آمریکا در سازمان ملل توسط سنا و تایید آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم توسط ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سخنانی در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل گفت که تفاهم به دست آمده درباره تداوم نظارت و راستی‌آزمایی فعالیت‌ هسته‌ای ایران، به یک بازه زمانی و مکانی محدود است.

- ایالات متحده آمریکا با نقض آشکار قوانین بین‌المللی محموله جدیدی متشکل از خودروها و کامیون‌های حامل تجهیزات لجستیک را از عراق وارد سوریه کرد.

- تروئیکای اروپایی طی بیانیه‌ای در واکنش به توقف اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران، از این تصمیم ابراز تأسف کرده و خواستار همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند.

- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم توسط ایران را تأیید کرد.

- سنای آمریکا صلاحیت گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری این کشور برای سمت نماینده ایالات متحده در سازمان ملل را تأیید کرد.

- نخست‌وزیر عراق از گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داد.

- نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که مسکو امیدوار است که تعلیق پروتکل الحاقی برجام توسط ایران مدت زیادی طول نکشد و استفاده موقت از این ابزار، منجر به بازگشت طرفین به برجام شود.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که کشورش درباره تحویل اموال بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی نظری ندارد.

- سناتور دموکرات ایالت ماساچوست به همراه ۱۰ سناتور دیگر، با ارائه طرحی از رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته‌اند مسیر دیپلماسی را در قبال ایران در پیش گرفته و ایالات متحده را به برجام بازگرداند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین دیدار دوجانبه با یک رهبر خارجی با نخست‌وزیر کانادا صحبت کرده است.

- شرکت توئیتر طی بیانیه از حذف ۳۷۳ حساب کاربری مرتبط با روسیه، ایران و ارمنستان خبر داده و مدعی شده است که این حساب‌ها اقدام به نقض مقررات مربوط به نشر اطلاعات غلط یا دستکاری در اطلاعات کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز