خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

درخواست واشنگتن از ریاض برای انحلال واحد مسئول ترور روزنامه‌نگار منتقد سعودی/ ارائه پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام/ استعفای دادستان کل افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۰۷۴

درخواست واشنگتن از ریاض برای انحلال واحد مسئول ترور روزنامه‌نگار منتقد سعودی، ارائه پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام و استعفای دادستان کل افغانستان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، معاون سخنگوی رئیس‌جمهوری افغانستان از استعفای دادستان کل این کشور خبر داد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص دیدار مقام‌های این کشور با مسئولان ایرانی، گفت که پیشنهاد واشنگتن برای دیدار با مقام‌های تهران در چارچوب گروه ۱+۵ همچنان روی میز است.

- نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفت که واشنگتن امیدوار است که ایران با شرکت در نشست تحت حمایت اتحادیه اروپا در مورد آینده برجام موافقت کند.

- نامزد معاونت وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ایران تنها در صورتی مشمول تسهیل تحریم‌ها می‌شود که به اجرای کامل تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی بازگردد.

- تروئیکای اروپا با حمایت از موضع آمریکا برای تصویب قطعنامه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، پیش‌نویس این قطعنامه را به نمایندگان ۳۵ کشور عضو شورا ارائه داد.

- سازمان دفاع مدنی عربستان تأیید کرد که یک فروند موشک شلیک‌شده توسط نیروهای یمنی، به منطقه جیزان اصابت کرده است.

- گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه اعدام‌های خودسرانه، از انفعال دولت آمریکا در قبال ولعیهد عربستان ابراز نگرانی کرده و خواستار تحریم وی شده است.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از عربستان خواسته است، واحد ویژه تحت کنترل ولیعهد سعودی در ارتباط با قتل روزنامه‌نگار منتقد این کشور را منحل کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز