خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ورود کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه/ شناسایی گونه عفونی‌تری از ویروس کرونا در بریتانیا/ وتوی طرح بودجه دفاعی ایالات متحده از سوی رئیس‌جمهوری این کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۸۹۹

ورود کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه، شناسایی گونه عفونی‌تری از ویروس کرونا در بریتانیا و وتوی طرح بودجه دفاعی ایالات متحده از سوی رئیس‌جمهوری این کشور از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر دادگستری آمریکا شامگاه چهارشنبه رسما استعفای خود را اعلام کرد.

- پایگاه خبری «آکسیوس» گزارش داد که رژیم صهیونیستی در جریان سفر رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا به تل آویو، پیامی درباره ایران به رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا فرستاد.

- وزیر بهداشت انگلیس از شناسایی گونه عفونی‌تری از ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد که تا کنون دو نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌ها و مواضع بی‌اساس، ایران را مسئول حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در عراق دانست.

-  ایالات متحده آمریکا با نقض آشکار قوانین بین‌المللی محموله جدیدی متشکل از خودروها و کامیون‌های حامل تجهیزات لجستیک را از عراق وارد ریف حسکه در سوریه کرد.

- رئیس‌جمهور آمریکا، بودجه ۷۴۰ میلیارد دلاری برای مخارج دفاعی را که کنگره در ماه جاری تصویب کرده بود، وتو کرده است.

- نماینده دموکرات کنگره آمریکا با امضای نامه‌ای بر حمایت خود از بازگشت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا به برجام بدون هیچ شرط جدیدی تأکید کردند.

- سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام با طرح ادعاهایی بی‌اساس و بدون ارائه هیچ‌گونه شواهدی، مدعی شد که حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در بغداد توسط یک گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران صورت گرفته است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا که آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید را می‌گذراند، شمار دیگری از نزدیکان و هم‌پیمانان خود را عفو کرد.

- وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای مدعی شد که اروپا به برجام پایبند بوده است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با تکرار ادعای تقلب در انتخابات سوم نوامبر، خواستار تعیین یک دادستان ویژه برای تحقیق در این‌باره شد.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز