خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

وقوع انفجاری مهیب در پالایشگاه نفت آفریقای جنوبی/ ورود کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه/ استعفای مدیر ارتباطات کاخ سفید

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۳۸۶

وقوع انفجاری مهیب در پالایشگاه نفت آفریقای جنوبی، ورود کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه و استعفای مدیر ارتباطات کاخ سفید از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات اخیر عادل الجبیر علیه ایران واکنش نشان داد.

- سازمان همکاری شانگهای طی بیانیه‌ای، ترور دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرده و آن را اقدامی شنیع خواند.

- مدیر ارتباطات کاخ سفید استعفا داد.

- منابع محلی از وقوع انفجار در پادگان نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در مأرب واقع در شرق یمن خبر دادند.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص چشم‌انداز بازگشت دولت آینده آمریکا به برجام، گفت که باید دید ایرانی‌ها چه فکر می‌کنند، چرا که حق دارند حس کنند که به آن‌ها خیانت شده است.

- ایالات متحده آمریکا با نقض آشکار قوانین بین‌المللی محموله جدیدی متشکل از خودروها و کامیون‌های حامل تجهیزات لجستیک را از عراق وارد ریف حسکه در سوریه کرد.

- رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گفت که از مردم این کشور می‌خواهد برای ۱۰۰ روز ماسک بزنند.

- رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گفت که از رئیس مرکز مقابله با بیماری‌های عفونی و آلرژی خواسته است به تیم وی ملحق شود.

- رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهوری فعلی این کشور در قبال ایران، روند مذاکره با تهران را بسیار دشوار خواند.

- رئیس جدید کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طی بیانیه‌ای از تلاش خود برای بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای با ایران خبر داد.

- وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد ایالات متحده چهار شرکت چینی از جمله شرکت ملی نفت فلات قاره چین را به فهرست سیاه خود اضافه کرده است.

- منابع محلی از وقوع انفجاری مهیب در پالایشگاه نفت «انجن» در آفریقای جنوبی خبر دادند.

- پلیس ترکیه به دستور دادستانی ازمیر در چارچوب تحقیقات دادستانی، ۱۱ فرد مظنون به ارتباط با گروه تروریستی داعش را بازداشت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز