خبرگزاری کار ایران

رازهای ساده اما مهم برای موفقیت در استخدام

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۴۶۸

برای موفقیت در استخدام و کاریابی لازم است تا نکات و قوانین خاصی را رعایت کنید تا بتوانید به جایگاه شغلی مورد علاقه خود در بازار کار دست یابید. انجام دادن راهکارهایی که در این مطلب ارائه شده‌اند به شما کمک می‌کنند تا هرچه سریع‌تر شغل مناسب خود را پیدا کنید.

مشکلات اقتصادی، عدم رونق تولید و وجود میلیون‌ها جوان بیکار و جویای کار، از جمله مسائل بغرنجی هستند که در حال حاضر جامعه‌ی ما با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. عده‌ای معتقدند که در شرایط کنونی امروز، پیدا کردن شغل ایده‌آل و دستیابی به موفقیت در استخدام بسیار سخت و حتی محال می‌باشد.

خب درست است که یافتن فرصت شغلی مناسب در این بازار خراب و شرایط بد بیکاری بسیار دشوار است، اما بهتر است در مواجهه با این شرایط ترس را از خودتان دور کنید و مصمم و بااراده به راهتان ادامه دهید. بنابراین اگر تاکنون شغلی پیدا نکرده‌اید، هرگز خودتان را سرزنش نکنید و به خودتان نگویید که من هیچ توانایی و قابلیتی ندارم. این افکار منفی را از ذهنتان دور کرده و ایمانتان را حفظ کنید و به این فکر کنید که شما هم مثل بقیه هستید. حتی ممکن است قابلیت‌هایی فراتر از آن‌ها داشته باشید.

برای موفقیت در استخدام از کجا باید شروع کنیم؟

برای موفقیت در استخدام و کاریابی اولین چیزی که باید بدانید این است که کمی عمیق‌تر خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید. چرا که شما تنها زمانی قادر به یافتن شغل ایده‌آل خود خواهید شد که به درک درستی از خود و پتانسیل‌های درونیتان دست یابید. با استفاده از تست‌های شخصیت شناسی استانداردی که در این زمینه وجود دارند می‌توانید تیپ شخصیتی خود را بهتر بشناسید و بدانید که چه شغل‌هایی مناسب احوال و شرایط شما هستند. این را هم فراموش نکنید که احتمال موفقیت انسان‌ها در کارهایی که از آن‌ها لذت می‌برند بسیار بیشتر می‌باشد. یقیناً زمانی‌هم که شما به شخص موفقی در حوزه‌ی کاری خود تبدیل شوید، مسیر پیشرفتتان هموارتر خواهد شد و درآمدتان نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین پیش از آنکه مدیران و کارفرمایان در بازار کار، مسیر شغلی شما را تعیین کنند، خودتان پیش‌دستی کنید و گوی و میدان را به دست گیرید.

می‌توانید خواسته‌های خودتان را از کار آینده‌‌ای که در نظر دارید مشخص نموده و مطابق با آن پیش روید. سعی کنید که یک چشم‌انداز واضح و شفاف را از شغل ایده‌آلتان در ذهن ترسیم نمایید.

انجام این ‌کار بسیار ساده است. کافی است یک تکه کاغذ بردارید و به توصیفی از شغل‌تان در پنج سال آینده بپردازید. بنویسید که چقدر درآمد کسب می‌کنید، دقیقا مشغول چه فعالیتی هستید و می‌خواهید با چه افرادی کار کنید. حالا زمان آن فرا رسیده است که برای موفقیت در استخدام و دستیابی به شغل ایده‌آل خودتان را به یک سری مهارت‌های ضروری تجهیز کنید. اما پیش از آن‌که به تقویت مهارت‌ها و استعدادهای خود در زمینه‌ی مورد علاقه‌تان بپردازید، لازم است نیازهای بازار کار را بشناسید و آن‌ها را درک کنید! چرا که آینده‌ی شغلی شما زمانی تضمین خواهد شد که کاری را انجام دهید که با تقاضای خوبی در بازار کار همراه می‌باشد.

یادگیری کدام مهارت‌ها برای ورود به بازار کار ضروری است؟

زمانی‌که مطمئن شدید که استعدادها و علاقه‌مندیهای شما با نیازهای بازار کار هماهنگ هستند، به خودتان تبریک بگویید. این یعنی که شما راه را درست آمده‌اید و در یک مسیر شغلی صحیح قرار گرفته‌اید.

اما برای آن‌که به انتهای این مسیر برسید و به موفقیت در استخدام دست یابید، می‌بایست هر چه زودتر بر روی دانش خودتان سرمایه‌گذاری نمایید. یادگیری مهارت‌های شغلی کاربردی به شما کمک خواهند کرد تا دارایی‌های نرم و سخت خودتان را افزایش دهید. اگر به مجموعه‌ی مهارت‌های نرم و سخت قابل‌قبول دست پیدا نمایید می‌توانید به راحتی در شغل دلخواه خود استخدام شده و درآمد کسب کنید.

یادتان باشد که مسیر شغلی صحیح این نیست که شما هم‌زمان با اتمام تحصیلات آکادمیک به یادگیری متمرکز پایان دهید. حتی اگر شاغل هستید و در پی دستیابی به موقعیت شغلی بهتر می‌باشید، سعی کنید برنامه‌های خود را طوری اولویت‌بندی نمایید که امکان یادگیری بیشتری برایتان وجود داشته‌ باشد.

استخدام در بهترین فرصت‌های شغلی را با چراغ تجربه کنید

سامانه استخدام چراغ تمام مواردی را که در این مقاله برای رسیدن به موفقیت در استخدام بیان کردیم در اختیارتان قرار خواهد داد. این سامانه‌ی هوشمند نسل جدیدی از پلتفرم‌های آموزش و کاریابی است که علاوه بر ارائه‌ی یک بانک اطلاعاتی گسترده از آگهی‌های شغلی مختلف، سرویس‌های ویژه و جذابی همچون تست‌های شخصیت‌شناسی، رزومه‌ساز حرفه‌ای، آموزش آنلاین مهارت‌های شغلی و مهم‌ترین اخبار استخدامی را نیز در دسترس کارجویان در سراسر کشور قرار خواهد داد.

ویدیو آموزش بورس و تمام دوره‌های آموزشی که در چراغ ارائه شدند از بالاترین سطح آموزشی برخوردارند و توسط بهترین اساتید آموزش داده شده‌اند. به جهت وجود بی‌نهایت جستجوی رایگان و تماس مستقیم با کارجویان در این سامانه‌ی هوشمند، شرایطی برای کارفرمایان مهیا شده است تا در کوتاهترین زمان ممکن، به جذب نیروهای حرفه‌ای یا کارآموز برای خودشان بپردازند.

جامع بودن و دسته‌بندی مشاغل شغلی نیز این فرصت را به کارجویان می‌دهد تا برای یافتن شغل ایده‌آل خود، سردرگم نباشند. همین حالا از شما دعوت می‌کنیم تا با ورود و عضویت در پیشرفته‌ترین سایت کاریابی، آموزش و استخدام هوشمند در ایران از امکانات و سرویس‌های منحصر به فرد آن برای موفقیت در استخدام و دستیابی به بهترین جایگاه‌های شغلی استفاده نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز