خبرگزاری کار ایران

10 نکته کلیدی که برای مراسم عقد و ازدواج باید رعایت کنید!

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۸۹۳

این که در حال مطالعه این مطلب هستید، ما را ملزم می کند، پیش از شروع هر صحبتی به شما تبریک بگوئیم. شیرین ترین لحظات زندگی در کنار دوست داشتنی ترین فرد زندگیتان در حال رقم خوردن است و بسیار خوشحالیم که در این لحظات در کنار شمائیم. از خداوند زندگی شاد و پر از عشق و محبت را برای شما آرزومندیم.

ایلنا؛ با تمام احساسات خوب و هیجانی که در وجود شماست باید به شما بگویم که کمی صبر و تامل کنید. نکات ریز و درشت بسیاری وجود دارد که باید رعایت شوند تا مراسمی زیبا و آسان برگزار کنید. قطعا مسائل بسیار مهمی پیش از شروع یک زندگی ایجاد می شود که شما را از فکر کردن روی جزئیات برگزاری مراسم عروسی، غافل می کند. علاوه بر اینکه می توانید پذیرایی، طراحی، خدمات مجالس و... را به یک  موسسه حرفه‌ای برگزاری تشریفات مجالس عروسی بسپارید، کارها و وظایف بسیار مهمی وجود دارد که تنها برعهده شماست و باید آنها را به صورت کامل مدیریت کنید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا نکات مهمی را با شما در میان بگذاریم.

1-برنامه ریزی دقیق

از زمان گل زدن به خودرو، خرید و اماده شدن لباس ها، آرایشگاه، ورود میهمانان، شروع مراسم، زمان شام دهی و... اطلاع دقیق داشته باشید و برای آن برنامه ریزی کنید. به گونه ای برنامه‌ریزی کنید که همه چیز سر وقت انجام شود و زمان کافی برای خود در نظر بگیرید تا اگر مشکلی پیش آمد یا کاری عقب افتاد، خود را بتوانید به مراسم برسانید. حضور همراه با تاخیر در مراسم، هیجان مراسم را کاهش می دهد.

2-میزان بودجه و هزینه مراسم

میزان بودجه و هزینه ای که برای یک مراسم در نظر گرفته اید، یکی از مهم ترین نکات برگزاری مراسم عروسی است. باید تلاش کنید تا هم بتوانید با خیال آسوده و مطمئن مراسم خود را برگزار کنید و هم فشار مالی به شما وارد نشود. بالاخره کل زندگی مراسم ازدواج نیست و برای شروع زندگی باید هزینه های مهم تری دیگری نیز بکنید. چیدمان محیط، گل ارایی، پذیرایی و... نکاتی است که باید در انتخاب سالن عروسی خود دقت کنید.

3-تاریخ عروسی

تاریخ عروسی خود را به گونه ای انتخاب کنید که با مراسم ها یا عزاداری ها و یا اتفاقات تاریخی نامناسب همراه نباشد. بهترین زمان ها برای انتخاب تاریخ عروسی اعیاد مذهبی یا روزهای تعطیل و آخر هفته هستند. قطعاً در این تاریخ ها مهمانانتان ذوق بسیار بیشتری خواهند داشت و مهمانان بیشتر با دردسر کمتری می توانند در مراسم شما حاضر شوند. در غیر اینصورت ممکن است بخشی از مهمانانتان را از دست بدهید.

4-شام عروسی

مهم تر از آنکه شام عروسی شما چند نوع غذا را شامل می شود، کیفیت غذایی است که سرو می شود. شما ممکن است یک یا دو نوع غذا داشته باشید ولی کیفیت غذای ارائه شده بسیار بالا باشد و جدا از تعداد نوع غذا، شب شیرین و لذت بخشی را برای میهمانان رقم بزنید به گونه ای که تا سال های سال به خوبی از مراسم شما یاد کنند.

5-انتخاب لباس عروس و داماد

بهتر است تلاش کنید پس از سفارش لباس عروس یا داماد، سایزتان زیاد تغییر نکند تا موقع مراسم فیت بدنتان باشد. زیرا اگر به دلیل تغییر وزن و اندازه بدنتان مجبور به تغییر لباس شوید، استرس و اضطراب زیادی را برای خود ایجاد کرده اید.

6-فیلم برداری و عکس برداری از مراسم

ثبت این لحظات شیرین، خاطراتی بسیار شیرین تر را در آینده برای شما رقم می زند. خاطراتی که با هر بار رجوع به آن، زندگیتان جان تازه ای می گیرد. همچنین شما در روز عروسی و ازدواجتان زمان زیادی را با عکاس و فیلم بردار خود میگذرانید. پس مهم است که چه کسی با چه اخلاقی همراه شما خواهد بود و شما چه رفتاری با وی خواهید داشت. از نظر فاصله مکانی هم دقت داشته باشید که آتلیه با محل عروسی فاصله زیادی نداشته باشد.

7-انتخاب آرایشگاه

آرایشگاهی را انتخاب کنید که با تالار و باغ فاصله مکانی زیادی نداشته باشد زیرا وجود فاصله و ترافیک احتمالی همه برنامه های شما را خراب می کند و ممکن به خیلی از کارهایتان نرسید و حتی از مراسم عقب بمانید. اهمیت این مسئله به حدی است که نزدیک بودن فواصل از خود ارایشگاه مهم تر است.

8-رانندگی مناسب

 در این شب کارهای بسیار زیادی باید انجام دهید که ممکن است خستگی زیادی برای شما به همراه داشته باشد. همچنین افراد فامیل و خانواده هیجان زیادی بخاطر شما دارند که ممکن است حین رانندگی از خود بروز دهند. پس حین رانندگی آرامش خود را حفظ کنید و با طمانینه برانید.

9-نظارت بر کارکنان تالار

در حین و پیش از مراسم از افراد خانواده خود کمک بگیرید تا بر کارکنان تالار و نحوه پذیرایی درست از مهمانان نظارت داشته باشند. خودتان این کار را انجام ندهید و به دیگران بسپارید.

10-نظافت خانه ای که قرار است در آنجا زندگی خود را آغاز کنید.

شما در نهایت پس از اتمام مراسم در تالار باید وارد خانه خود شوید و در برخی از خانواده های ایرانی رسم است که افراد نزدیک فامیل هم وارد خانه تازه عروس و داماد می شوند. پس تمیزی و نظافت خانه ی شما اهمیت بسیاری پیدا می کند.

10 نکته کلیدی که برای مراسم عقد و ازدواج باید رعایت کنید!

توصیه آخر ما این است که ناهماهنگی و انجام نشدن برخی کارها در مراسم عروسی بسیار طبیعی است. توجه به جزئیات می تواند بهترین شب زندگیتان را ایجاد کند ولی قرار هم نیست تمام برنامه به طور صد در صد انجام شود. البته می توانید با سپردن کارها به خدمات مجالس عروسی و تشریفات مجموعه معتبر پین ورک مطمئن شوید که مراسم شما بدون نقص و عالی برگزار خواهد شد و  بهترین برگزار کنندگان مراسمات عروسی و عقد را به راحتی و با بهترین قیمت در پین ورک پیدا کنید. برای اطلاع دقیق از قیمت ها و آگاهی از خدمات متنوع در محل و درب منزل پین ورک، وارد سایت پین ورک شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز