خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا:

شرکت‌ها برای مقابله با تاثیرات تحریمی برنامه‌ریزی‌ مناسب کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۷۹۱

شاخص کل با کاهش ۲۱۸۹ واحدی به ۲۰۹ هزار و ۱۵۴ واحد و همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش ۵۹۰ واحدی به ۴۳ هزار و ۹۲۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا و بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل با کاهش ۲۱۸۹ واحدی به ۲۰۹ هزار و ۱۵۴ واحد و همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش ۵۹۰ واحدی به ۴۳ هزار و ۹۲۷ واحد رسید.

همچنین بازار اول با کاهش ۲۰۴۶ واحدی به ۱۵۷ هزار و ۵۶۴ واحد و بازار دوم با کاهش ۲۳۲۵ واحدی به ۴۰۰ هزار و ۱۰۵ واحد رسید.

نمادهای فولاد، کگل، فملی و شبندر به ترتیب با کاهش ۴۲۰، ۲۶۳، ۲۴۵ و ۲۲۴ واحدی بیشترین اثر کاهشی را داشته‌اند و نمادهای خساپا، وتجارت، وملت، خودرو و فولاد پربیننده‌ترین شاخص‌های معاملات امروز بودند.

در ضمن فرابورس تهران با کاهش ۱۶ واحدی به ۲۵۸۹ واحد رسید.

جواد عشقی‌نژاد کارشناس بازار سرمایه در مورد تاثیر اخبار سیاسی اخیر بر روند بازار بورس گفت: به هر حال بازار سرمایه یک بازار هوشمند است و نسبت به مسائل مختلف عکس‌العمل نشان می‌دهد بنابراین طرح مساله تحریم فلزات، مس و آلومینیوم از سوی آمریکا طبیعتا می‌تواند تاثیر داشته باشد. البته یکی از ویژگی‌های بازار ما این است که به فوریت می‌تواند خود را با  شرایط موجود سازگار کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های ما برای مقابله با تاثیرات تحریمی، برنامه‌ریزی‌های مناسب کرده‌اند که قطعا نتایج مثبت آن در آینده نمایان خواهد شد. همچنین حجم نقدینگی بازار با وجود حجم پایین معاملات برای اصلاح کافی است که نشان می‌دهد رفتار تکنیکال نتایج مثبتی خواهد داشت.

کیارش هومن دیگر فعال بازار سرمایه با تاکید بر نقش مولفه‌های سیاسی در شاخص گفت: طبیعتا با وجود این اخبار مربوط چند روز اخیر سرمایه‌گذارها نگران خواهند شد و  به سمت دارایی‌های با درجه نقدشوندگی بالا مانند طلا و ارز حرکت خواهند کرد که این می‌تواند بر بازار سهام یا مسکن تاثیر منفی داشته باشد.

وی افزود: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای شرکت‌های زیان‌ده می‌توانست گروه‌هایی مانند خودرو را تحت تاثیر قرار دهد اما مباحث سیاسی این تاثیر را خنثی کرده است همچنین گروه فلزات نیز تحت تاثیر تصمیم اخیر آمریکا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز