خبرگزاری کار ایران

راهنمای سفر به مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۳۱۷

مشهد در شمال شرق کشور است. به خاطر وجود حرم امام رضا در این شهر، گردشگران و زائران بسیاری مسافر آن هستند. در مشهد هتل‌های زیادی وجود دارند که برای اقامت می‌توان از آنها استفاده کرد. این هتل‌ها از هتل‌های ارزان قیمت تا لوکس را شامل می‌شوند.

ایلنا؛ مشهد یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ایران است که همواره پر از مسافر است. برای رفتن به این شهر توریستی-مذهبی، ما راهنمایی سفر به مشهد را در اختیار شما قرار می‌دهیم.تا در تور مشهد جای نگرانی نداشته باشید.با سایت گردشگری توریاب که متخصص معرفی تور لحظه آخری میباشد آشنا شوید

مشهد در شمال شرق کشور است. به خاطر وجود حرم امام رضا در این شهر، گردشگران و زائران بسیاری مسافر آن هستند. در مشهد هتل‌های زیادی وجود دارند که برای اقامت می‌توان از آنها استفاده کرد. این هتل‌ها از هتل‌های ارزان قیمت تا لوکس را شامل می‌شوند.

اطلاعات ضروری مشهد

برای سفر به مشهد باید اطلاعات ضروری این شهر را داشته باشید. فاصله مشهد از تهران در جدود ۸۸۰میلومتر است. اگر بخواهید به صورت زمینی سفر کنید، مدت زمان سفر شما در حدود ۹الی ۱۰ ساعت طول می‌کشد. اگر سفر هوایی به مشهد را تجربه کنید مدت زمان آن یک ساعت و ۲۵دقیقه خواهد بود. کد شهر مشهد ۰۵۱ است.

چگونه به مشهد برویم؟

بسیاری از افراد بارها تجربه سفر به مشهد به قصد زیارت و بازدید از حرم امام رضا(ع) را داشته‌اند. سفر به مشهد را می‌توان به صورت زمینی و یا هوایی تجربه کرد. برای اینکه بتوانید بلیط سفر به مشهد را تهیه کنید می‌توانید از سایت‌هایی که بلیط ارزان‌تری دارند استفاده کنید. برای سفر هوایی مشهد می‌توانید بلیط خریده و یک ساعت بعد در فرودگاه مشهد پیاده شوید. از فرودگاه مشهد با تاکسی‌ یا هر وسیله دیگری که دلخواهتان است به جای مورد علاقه بروید. اگر قصد رفتن با مترو را دارید بهتر است بدانید که ساعت حرکت مترو از ساعت ۷صبح است.

اگر قصد سفر زمینی به مشهد را دارید بهتر است بدانید که مسیرهای سفر به این شهر متنوع هستند. کوتاه‌ترین مسیر سفر به مشهد از گرمسار، سمنان، شاهرود، نیشابور گذشته و به مشهد می‌رسد. مسیر دوم از رودهن، ساری، گرگان، قوچان می‌گذرد. این مسیر طولانی‌تر است اما جاذبه‌های دیدنی بیشتری دارد.

آب و هوای مشهد

مشهد آب و هوایی سرد، معتدل و خشک دارد. زمستان‌های این شهر سرد و مرطوب بوده و تابستان‌هایی گرم و خشک دارد. میانگین ارتفاع مشهد از سطح دریا در حدود ۱۰۵۰متر است.بهترین زمان انتخاب تور ارزان مشهد در فصلهای سرد سال میباشد

هتل‌های مشهد

مشهد شهری توریستی-زیارتی است از این رو هتل‌های زیادی برای اقامت در این شهر ساخته شده است که اهمیت بسیار زیادی دارند. این هتل‌ها قیمت‌های متعددی دارند. هتل‌های لوکس از قیمت بیشتری دارند. این هتل ها برای هر شب در حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰هزار تومان می‌گیرند. هتل‌های متوسط نیز در این شهر زیاد هستند. افرادی که قصد دارند هزینه کمتری بابت اقامت خود بپردازند می‌توانند از این هتل‌ها استفاده کنند. قیمت این هتل‌ها بین ۲۰۰تا ۴۰۰هزار تومان است. هتل‌های ارزان هم در مشهد برای کسانی که قصد دارند هزینه کمتری برای این کار بپردازند وجود دارد. این هتل‌ها بین ۱۰۰تا ۲۰۰هزار تومان هزینه برای اقامت یک شبه از مسافران دریافت می‌کنند.برای اقامت آسوده در مشهد بهتر است پیش از رفتن به سفر، از طریق سایت‌های آنلاین مکان اقامت و هتل مورد نظر خود را مشخص کرده و در آنجا اقامت کنید.

جاذبه‌های دیدنی مشهد

مشهد جاذبه‌های توریستی بسیار زیادی دارد. مهم‌ترین جاذبه این شهر حرم امام هشتم است. وجود این جاذبه، سبب شده است که این شهر بیشترین مسافر را داشته باشد. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و مذهبی شهر، جاذبه‌های طبیعی و پارک‌های مشهد هم بسیار زیاد هستند.

آرامگاه نادرشاه، آرامگاه فردوسی، آرامگاه اخوان ثالث و بنای هارونیه از مشهورترین جاذبه‌های تاریخی شهر مشهد هستند. ییلاق‌های طرقبه با داشتن هوای مطبوع و خوش، امکانات کم‌نظیر و رستوران‌های شیک، یکی از مکان‌هایی است که اگر به مشهد رفتید باید حتما آن را تجربه کنید. روستای شاندیز یک روستای ییلاقی در مشهد است که رودخانه، باغ و رستوران‌های با کیفیتی دارد. برای گشت و گذار بهتر در مشهد می‌توانید به مکان‌هایی مثل بند گلستان و روستای زشک که بسیار دیدنی و باصفا هستند بروید.هزینه خورد و خوراک در رستوران‌های مشهد مثل دیگر شهرهای ایران است و تفاوت خاصی ندارند.

مراکز خرید مشهد

بدون شک یکی از بخش‌های فراموش نشدنی سفر به مشهد، خرید کردن است. در مراکز خریدی مثل بازار رضا، مرکز خرید کاسپین، مرکز خرید زیست خاور، بازار الماس شرق، و دیگر مراکز، مغازه‌‌هایی تدارک دیده شده است که می‌توانید تمامی نیازهای خود را از آنها خریداری کنید. این مغازه‌ها از پوشاک تا سوغاتی‌های دلخواه شما را می‌توانند تامین کنند.

سوغات مشهد

سوغات مشهد بودن شک شما را به یاد زعفران خواهد انداخت. زرشک، خشکبار، ادویه و نبات از دیگر سوغاتی‌های مشهور مشهد هستند. مهر و سجاده، انگشتر فیروزه و تسبیح را می‌توان جزو سوغاتی های مذهبی این شهر دانست.که میتوانید پس از بازکشت از یک تور لحظه آخری مشهد برای اغوامتان به یادگار بیاورید.

غذاهای محلی مشهد

مشهد نیز مانند سایر شهرها، غذاهای محلی متنوع و خوشمزه‌ای دارد. شله مشهدی که یکی از این غذاهای محلی و محبوب است با حبوبات طبخ می‌شود و به عنوان غذای مقوی و با ارزش غذایی بالا به حساب می‌آید.  پلو مخلوط مشهدی، ماقوت(مسقطی)، چنگالی و دیگچه مشهدی به عنوان دسر، یتیمچه بدون گوشت مشهد، اشکنه قوروت، آش ماست مشهدی، دیزی سنگی، خورشت ریواس ترش مزه و شیشلیک از دیگر انواع غذاهای سنتی مشهد هستند که پیشنهاد می‌شود در تور مشهد حتما نوش جان کنید.

راهنمای سفر به مشهد

راهنمای سفر به مشهد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز