خبرگزاری کار ایران

خرید مگنترون مایکروفر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۰۶۲

یکی از وسایل برقی که امروزه در بسیاری از خانه‌ها و محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد مایکروفر‌ها هستند. این دستگاه به دلیل کاربرد گسترده طرفداران زیادی دارد و از این رو برندهای بسیاری اقدام به تولید مایکروفر‌های خانگی و اداری با امکانات مختلف کرده‌اند. از قطعات بسیار مهم و کلیدی در تمام برندهای مایکروفر که اهمیت زیادی در کارکرد صحیح این دستگاه دارد مگنترون مایکروفر می‌باشد.برای آشنایی بیشتر با این قطعه با ما همراه شوید.

لامپ مگنترون مایکروفر چیست و چه مسئولیتی را در دستگاه بر عهده دارد؟

مسئولیت لامپ مگنترون در مایکروفر در تمام برندهای مختلف یکسان است و شما چه از برند ال جی و چه از برند سامسونگ یا برندهای دیگر مایکروفر خریداری کرده باشید این قطعه را در خود دارد. مگنترون مایکروفر ال جی درست مانند تمام مگنترون‌های دیگر عمل می‌کند. این قطعه در حقیقت یک قطعه فلزی و به شکل مکعب است که امکان خروج امواج رادیویی از آن وجود دارد. مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه‌ای را که در مایکروفر می‌توان به مگنترون آن نسبت داشت وظیفه گرم کردن غذا و پخت آن می‌باشد.

 

مگنترون در مایکروفر ال جی مانند تمام برندهای دیگر در مدل‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود که یکی از آنها مگنترون ال جی 2m214 است. حتماً این سوال برای شما پیش می‌آید که چگونه مگنترون می‌تواند به گرم کردن مواد غذایی در دستگاه شما کمک کند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با طرز کار این قطعه بیشتر آشنا ساخته و در مورد علائم و نشانه‌های خرابی آن در مایکروفر اطلاعاتی را به شما بدهیم. 

طرز کار مگنترون در مایکروفر چگونه می‌باشد

مگنترون مایکروفر دارای قسمت‌های الکترومکانیکی بسیار متفاوتی می‌باشد که این قسمت‌ها در تمام مدل‌های مختلف از جمله در مگنترون پاناسونیک m1 قابل مشاهده است. در زمان کار کردن مایکروفر هماهنگی خاصی میان اجزای مختلف این دستگاه وجود دارد و عملکرد صحیح هر قسمت از جمله مگنترون آن به گرم شدن و پخت مواد غذایی کمک می‌کند.

خرید مگنترون مایکروفر

در واقع مگنترون در مایکروفر یک سری امواج رادیویی با طول موج کوتاه ایجاد می‌کند و یکی از مهم‌ترین ارکان ساختاری در دستگاه شما به حساب می‌آید. برای اینکه مگنترون مایکروفر در هر برندی بتواند کار خود را آغاز کند نیاز به ولتاژ بسیار بالایی دارد. ترانس‌های ولتاژ که اغلب ولتاژ بسیار بالایی دارند وظیفه تامین این ولتاژ را برای کارکرد صحیح مگنترون مایکروفر پاناسونیک یا هر برند دیگر بر عهده دارند. نداشتن اطلاعات کافی در مورد طرز کار مگنترون در مایکروفر می‌تواند به این قطعه آسیب‌های زیادی وارد کند که در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم. 

چند نکته جالب در مورد مگنترون در مایکروفر

همانطور که گفته شد نقش اصلی که مگنترون مایکروفر بر عهده دارد ساخت امواجی بسیار قوی است که به افزایش انرژی جنبشی در مولکول‌های غذا کمک می‌کند و به دنبال آن خوراکی شما گرم خواهد شد. شما از طریق چشم غیر مسلح نمی‌توانید این امواج کوتاه را مشاهده کنید اما اگر قابل مشاهده بودند به سادگی می‌توانستید طول آنها را اندازه‌گیری نمایید. اغلب موارد مقدار انرژی که از مگنترون ال جی 2m246 یا دیگر مدل‌های مگنترون مورد استفاده در مایکروفر ساطع می‌شود از یک میلی‌متر کمتر نیست.

حداکثر انرژی که از مگنترون در مایکروفر ساطع می‌شود ۳۰ سانتی‌متر می‌باشد. انرژی الکترومغناطیسی که بر الکترون‌های سرگردان وارد می‌شود باعث می‌شود این انرژی توسط آنها دریافت شده و سپس درون حفره‌ها به سرعت به چرخش در می‌آیند. در مرحله آخر الکترون‌ها از شکاف موجود از انتهای نازل مگنترون به سمت بیرون پرتاب خواهند شد. کارکرد صحیح مگنترون به پخت و گرم شدن مناسب مواد غذایی در دستگاه شما کمک بسیاری می‌کند. یکی از بهترین مدل‌هایی که در مایکروفر‌های سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد مگنترون پاناسونیک m32 می‌باشد.

مگنترون مایکروفر از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

اگر بخواهیم نگاه دقیقی به مگنترون مورد استفاده در مایکروفر‌ها داشته باشیم می‌توان گفت این قطعه از بخش‌های بسیار متعددی تشکیل شده است که سالم بودن هر یک از آنها در کارکرد موثر و صحیح آن تاثیر دارد. اولین بخش آنتن می‌باشد که مسئول هدایت امواج رادیویی لامپ اشعه است. بخش دیگر صفحه قرارگیری مگنترون می‌باشد که از طریق این صفحه لامپ اشعه به مایکروفر شما متصل می‌شود. همچنین شاهد استفاده از یک سیکل ساخت حالت مغناطیسی و همچنین یک آهنربا برای ایجاد مسیر مغناطیسی در لامپ مگنترون هستیم.

از دیگر قطعات مورد استفاده در مگنترون مایکروفر می‌توان به محفظه تصفیه اشاره داشت که از انتشار اشعه از بخش پایه جلوگیری می‌کند. همچنین بخش تابش محلی است که برای شیوع الکترون باردار شده در مگنترون مورد استفاده قرار می‌گیرد. از رادیات مگنترون نیز در این قطعه استفاده می‌شود که به عنوان کاهش دهنده دما در مرکز لامپ اشعه استفاده می‌گردد. مگنترون ال جی 2m286 یکی از مدل‌های مشهور و بسیار پرطرفدار در بازار می‌باشد.

چگونه در مگنترون امواج رادیویی تولید می‌شوند؟

یکی از نکات مهمی که در مورد مگنترون مایکروفر باید بدانید نحوه تولید امواج رادیویی در این قطعه می‌باشد. دقیقاً در وسط مگنترون از یک کاتد از جنس فلز استفاده شده است. همچنین آند کاتد را به طور کامل در خود محاصره کرده است. زمانی که از یک منبع تغذیه نیروی الکتریکی به مگنترون شما می‌رسد الکترون‌هایی که در مرکز لامپ اشعه یا همان کاتد قرار گرفته‌اند به جنب و جوش در می‌آیند. به دنبال این نیرو الکترون‌ها به صورت صاف و خطی به سمت آند می‌روند و دو بخشی که در لامپ مگنترون وجود دارد را کاملاً متحول می‌سازند.

خرید مگنترون مایکروفر

از یک آهنربای قدرتمند استفاده شده است تا به کمک آن میدان مغناطیسی در تمامی بخش‌های لامپ اشعه ایجاد گردد. حالا که الکترون می‌خواهد از سمت کاتد به سمت آند برود میدان الکتریکی و مغناطیسی با هم به وجود می‌آیند. حالا هر الکترون بار الکتریکی مشخصی را منتقل می‌سازد و از کانال‌های آنادی امواج رادیویی در مایکروفر تشعشع می‌یابد. تمام این امواج توسط مگنترون مایکروفر در یک جا جمع شده و سپس برای طبخ یا گرم کردن غذا به سمت محفظه منتقل می‌شوند. قیمت مگنترون مایکروفر در مدل‌های مختلف متفاوت می‌باشد و یکی از بهترین مدل‌های استفاده شده در برند سامسونگ مگنترون پاناسونیک m2 است.

خراب شدن مگنترون در مایکروفر

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در مایکروفر‌ها با آن برخورد می‌شود خراب شدن قطعه مگنترون می‌باشد. در اغلب اوقات علت آسیب دیدن مگنترون در مایکروفر استفاده نادرست از دستگاه می‌باشد. به طور مثال گذاشتن ظروف براق یا ظرف‌های فلزی درون مایکروفر می‌تواند آن آسیب بزند. اگر آسیب وارد شده به مگنترون دستگاه شما جدی باشد ممکن است مجبور به تعویض این قطعه شوید. برای خرید مگنترون مایکروفر حتماً به نمایندگی‌های معتبر و مراکز فروش مجاز برند مایکروفر خود مراجعه داشته باشید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز