خبرگزاری کار ایران

در خرید تلویزیون به چه مواردی دقت کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۲۹۲

 

در اینکه تلویزیون یکی از بهترین وسایل برای سرگرمی ماست، شکی نیست؛ اما آیا می‌توان بدون در نظر گرفتن هیچ نکته‌ای به یک فروشگاه مراجعه کرد و تلویزیون خرید؟ قطعا نه! به خصوص در شرایط کنونی که تنوع تلویزیون‌های موجود در بازار زیاد است و انتخاب یک تلویزیون اصلا کار ساده‌ای نیست. اگر قیمت تلویزیون برای شما در اولویت است و علاوه بر قیمت، می‌خواهید یک تلویزیون خوب برای منزل خودتان تهیه کنید، این مقاله را از دست ندهید؛ چرا که قصد داریم به صورت مفصل در مورد نکات مهم برای خرید تلویزیون با شما صحبت کنیم.

 

نکات مهم برای خرید تلویزیون جدید

اجازه دهید در ابتدا خیالتان را در مورد خرید تلویزیون جدید راحت کنیم. روز به روز تکنولوژی طراحی و تولید تلویزیون‌ها در حال تغییر است. هر چقدر تکنولوژی‌های به کار رفته در تلویزیون‌های جدید بیشتر و جدیدتر باشند، قیمت تلویزیون نیز بالاتر می‌رود؛ اما این شما هستید که باید با در نظر گرفتن مجموعه‌ای از عوامل مانند قیمت، اندازه نمایشگر، کیفیت صفحه نمایش و ... بهترین تلویزیون را برای منزل یا هر محیط دیگر انتخاب کنید. در ادامه مقاله نکاتی را به شما توضیح می‌دهیم که می‌توانند به شما برای خرید تلویزیون جدید کمک کنند.

اندازه صفحه نمایش تلویزیون

اولین و مهمترین نکته‌ای که باید برای خرید تلویزیون به آن توجه داشته باشید، اندازه صفحه نمایش است. همیشه یک تلویزیون بزرگ انتخابی عالی برای خانه یا شرکت شما نیست. در واقع اندازه صفحه نمایش باید مطابق با نیاز محیط انتخاب شود. تلویزیون‌های امروزی می‌توانند از 14 اینچ تا 100 اینچ یا بزرگ‌تر خریداری شوند.

اگر قرار است در سالن پذیرایی خودتان یک تلویزیون مناسب قرار دهید، تلویزیون‌های 55 اینچی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما هستند. اما برای اتاق خواب‌های کوچک تلویزیون‌های 32 اینچی گزینه بهتری محسوب می‌شوند. بهتر است که حتما مطابق با ابعاد فضا یک تلویزیون مناسب را انتخاب کنید.

در خرید تلویزیون به چه مواردی دقت کنیم؟

تخت و منحنی بودن تلویزیون

چند سالی است که از ورود تلویزیون‌های منحنی به بازار ایران می‌گذرد. تلویزیون‌هایی که ظاهر جذابی دارند و به دلیل داشتن ساختار منحنی زاویه دید خوبی را به شما می‌دهند. البته در میان کارشناسان برای تفاوت زاویه دید در تلویزیون‌های منحنی و تحت اختلاف نظرهایی وجود دارد. به طوری که در حال حاضر مشخص شده برخلاف ادعای شرکت‌های تولید کننده تلویزیون‌های منحنی، تلویزیون‌های تحت دارای زاویه دید بهتری هستند و نور را هم بهتر منعکس می‌کنند.

با وجود اینکه قیمت تلویزیون منحنی بالاست و این امر باعث می‌شود تا احساس کنید این تلویزیون‌ها منحصر به فرد و خاص هستند، اما باید بگوییم که تلویزیون‌های منحنی زاویه دید خوبی ندارند و در گوشه‌ها تصاویر باکیفیتی را به شما نمایش نمی‌دهند. به همین خاطر هنوز هم تلویزیون‌های تحت بهترین گزینه برای خرید محسوب می‌شوند.

نوع تکنولوژی پنل

در گذشته اکثر تلویزیون‌ها با تکنولوژی LCD تولید می‌شدند؛ اما امروزه تکنولوژی‌های پنل تلویزیون تغییرات زیادی کرده‌اند و حساسیت خرید تلویزیون را بالاتر برده‌اند. تکنولوژی‌های به کار رفته در پنل تلویزیون‌ها روی قیمت تلویزیون سامسونگ و سایر برندها تاثیر می‌گذارند.

در حال حاضر دو صفحه نمایش معروف و محبوب در میان مردم QLED و OLED هستند. صفحه نمایش QLED دارای رنگ آمیزی شفاف و جذابی است. به خصوص اگر اهل فیلم دیدن باشید، از این صفحه نمایش نهایت لذت را می‌برید. صفحه نمایش OLED یکی از جدیدترین نسل‌های صفحه نمایش است که چشمان شما را کمتر خسته می‌کند. نمایش تصاویر بهتر، تضاد رنگی بالا و همچنین مشخصات خوب تصویر در این تکنولوژی باعث برتری آن شده است.

در خرید تلویزیون به چه مواردی دقت کنیم؟

رزولوشن تلویزیون

نکته دیگری که باید حتما برای خرید تلویزیون به آن توجه داشته باشید، رزولوشن تلویزیون است. تلویزیون‌ها می‌توانند در رزولوشن‌های مختلفی تولید شوند و انتخاب را برای شما سخت کنند. رزولوشن در واقع تعداد پیکسل‌های نمایشگر را نشان می‌دهد. بنابراین، هر چقدر رزولوشن بالاتر رود، تعداد پیکس نیز افزایش پیدا می‌کند و می‌توان شاهد کیفیت بالای تصاویر بود.

رزولوشن تلویزیون‌های جدید می‌توانند در انواع مختلفی طبقه بندی شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به full hd، 4k و UHD اشاره کرد. بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار دارای 1080 پیکسل در سطح عمودی و 1920 تعداد پیکسل در سطح افقی هستند تا بتوانند تصاویر را با جزئیات و دقت بیشتری به شما نمایش دهند.

هوشمند بودن تلویزیون

این روزها دیگر تلویزیون‌های غیر هوشمند جایگاه زیادی در میان مردم ندارند. فقط در شرایطی تلویزیون‌های معمولی به هوشمند ارجحیت داده می‌شوند که قیمت تلویزیون در اولویت باشد. تلویزیون‌های هوشمند، تلویزیون‌های جدیدی هستند که می‌توانند با سیستم عامل اندروید یا ویندوزی خودشان قابلیت‌های زیادی را به شما ارائه دهند.

با یک تلویزیون هوشمند می‌توانید به راحتی به اینترنت متصل شوید و از فیلم‌های درون اینترنت استفاده کنید. وب گردی و مشاهده مستقیم فیلم در این تلویزیون‌ها امکان پذیر است. حتی می‌توانید به غیر از درگاه‌های ارتباطی سیمی با بلوتوث نیز به تلویزیون هوشمند متصل شوید و ویدیوها و عکس‌های روی گوشی خودتان را روی تلویزیون پخش کنید. اگر چنین قابلیت‌هایی برای شما مهم است، باید به سراغ تلویزیون‌های هوشمند بروید؛ در غیر این صورت تلویزیون‌های معمولی نیز گزینه خوبی برای شما محسوب می‌شوند.

اهمیت انتخاب یک تلویزیون مناسب به قدری است که در این مقاله سعی کردیم چند نکته مهم برای خرید تلویزیون مناسب را به شما توضیح دهیم. اگرچه قیمت تلویزیون بسیار مهم است، اما باید نکات ذکر شده را نیز برای انتخاب تلویزیون‌های مناسب در نظر داشته باشید. شما می‌توانید قیمت تلویزیون سامسونگ و سایر برندها را از طریق سایت زومیت مشاهده کنید و با بهترین قیمت تلویزیون‌های مورد نیاز خودتان را خریداری کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز