خبرگزاری کار ایران

معرفی و بررسی انواع بیمه‌های ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۹۳۳

اگر قصد خرید قسطی بیمه را دارید، بهتر است دسته‌بندی‌های بیمه را بشناسید و اطلاعات لازم درباره انواع بیمه را جمع‌آوری کنید. ما در این مقاله انواع بیمه‌های ایران را بررسی می‌کنیم و محبوب‌ترین بیمه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. در نهایت، شرایط خرید اقساطی بیمه را توضیح می‌دهیم و نحوه خرید بیمه قسطی را بیان می‌کنیم.

انواع بیمه‌های ایران

قبل از خرید قسطی بیمه بهتر است بدانید که بیمه نوعی قرارداد است. شما به شرکت بیمه مبلغی را پرداخت می‌کنید و شرکت به شما تعهد می‌دهد که همه یا بخشی از هزینه‌های مربوط به حوادث یا ضررهای ناگهانی را پرداخت می‌کند. 

به‌طور کلی، دسته‌بندی‌های بیمه شامل بیمه اشخاص، بیمه اموال و بیمه مسئولیت هستند و بیمه شخص ثالث و بیمه عمر به عنوان محبوب‌ترین بیمه‌ها معرفی می‌شوند. در این بخش، هر کدام از انواع بیمه را به طور خلاصه توضیح می‌دهیم.

بیمه اشخاص

با خرید بیمه اشخاص، شرکت بیمه تعهد می‌دهد که از شما و خانواده‌تان حمایت می‌کند. اگر دچار بیماری شوید یا حین کار برای شما اتفاقی رخ دهد، می‌توانید از بیمه اشخاص استفاده کنید. 

بیمه عمر، بیمه درمان و بیمه بیمه حوادث از جمله انواع بیمه اشخاص هستند. در بیمه عمر، شرکت بیمه متعهد می‌شود که در زمان حیات بیمه‌گذار یا بعد از فوتش، تسهیلاتی را به او یا بازمانده‌هایش بدهد. 

عوامل مختلفی در مبلغ بیمه بیمه و نحوه تعهد شرکت بیمه تاثیر می‌گذارند. سن بیمه‌گذار، جنسیت، تاریخچه سلامت خانوادگی، شغل و محیط کار از جمله این عوامل هستند. در بین دسته‌بندی‌های بیمه عمر، بیمه عمر زمانی، بیمه عمر انفرادی، بیمه عمر و زندگی و بیمه عمر و سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند. هر کدام از این بیمه‌ها شرایط متفاوتی دارند. بهتر است شرایط این بیمه‌ها را در شرکت‌های بیمه مختلف مطالعه کنید. 

محبوب‌ترین بیمه‌ها در دسته بیمه اشخاص، انواع بیمه‌های درمان هستند. در این دسته شما می‌توانید بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه خدمات درمانی، بیمه تکمیلی و بیمه نیروهای مسلح را تهیه کنید. 

هنگام خرید قسطی بیمه درمان دقت کنید که شرکت بیمه چه حوادثی را پوشش می‌دهد. مثلاً، هزینه‌های دندان پزشکی، هزینه عینک و سمعک و هزینه‌های جراحی چشم در بیمه تکمیلی درمان پرداخت می‌شوند.

معرفی انواع بیمه اموال

در دسته‌بندی‌های بیمه اموال، شما می‌توانید انواع بیمه آتش‌سوزی، بیمه سرقت، زلزله، بیمه وسیله نقلیه، بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را تهیه کنید. آمارها نشان می‌دهند که محبوب‌ترین بیمه‌ها در بین بیمه اموال، بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه هستند. به‌علاوه، خرید بیمه شخص ثالث برای همه دارندگان وسیله نقلیه اجباری است. بنابراین، اگر قصد خرید خودرو را دارید، حتما برای خرید قسطی بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه هم برنامه‌ریزی کنید. 

بیمه شخص ثالث هزینه‌های مالی و جانی شخصی به غیر از  راننده را پرداخت می‌کند. به بیان دیگر، اگر حین رانندگی برای شخصی غیر از راننده اتفاقی رخ دهد، هزینه‌های مالی و جانی آن به عهده شرکت بیمه است. شخص سوم ممکن است سرنشین یا عابر پیاده باشد. آخرین نکته درباره خرید قسطی بیمه شخص ثالث اینکه قیمت این بیمه هر سال با توجه به هزینه دیه افزایش پیدا می‌کند، بنابراین بهترین و منطقی‌ترین گزینه خرید اقساطی آن است.

بیمه بدنه هم جزو بیمه‌های اموال است، ولی اجباری نیست. با خرید قسطی بیمه بدنه، شرکت بیمه هزینه‌های آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و هزینه‌ خسارت‌های وارد شده به لاستیک و چرخ‌های خودرو را پرداخت می‌کند.

معرفی و بررسی انواع بیمه‌های ایران

بیمه‌های تخصصی

متقاضی‌ها و شرکت‌های بیمه، بعضی از قراردادهای بیمه را به عنوان بیمه‌های تخصصی معرفی می‌کنند. بیمه‌های مهندسی و بیمه انرژی از جمله این بیمه‌ها هستند. مثلاً، در پروژه‌های ساختمانی، عمرانی و صنعتی، احتمال آسیب به تجهیزات و ماشین‌آلات وجود دارد، بنابراین به مهندسی احتیاج دارید. 

بیمه انرژی هم یکی از انواع بیمه اموال است. در این نوع بیمه، شرکت بیمه خسارت‌های مربوط به صنایع گاز، پتروشیمی و نفت را پرداخت می‌کند. اگر فعالیت حرفه‌ای شما در این حوزه است، باید بیمه انرژی را تهیه کنید.

بیمه مسئولیت چیست؟

بیمه مسئولیت به خسارت‌های مالی و جانی افراد مربوط می‌شود. اگر فعالیت روزمره و کار شامل عملیات ساختمانی یا آزمایشگاهی است و ممکن است نیروها و کارمندان شما آسیب ببینند، باید بیمه مسئولیت تهیه کنید. بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت تولیدکننده‌های کالا، شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان انواع دسته‌بندی‌های بیمه هستند. 

اگر مدیر کارخانه و آزمایشگاه هستید، باید برای کارکنان خودتان بیمه مسئولیت تهیه کنید. با خرید این بیمه، شرکت بیمه هزینه‌های حوادث رانندگی، حوادث کارگاهی، حادثه‌های حین ماموریت و حوادث حین ایاب و ذهاب را پرداخت می‌کند. 

بیمه مسئولیت حرفه‌ای برای پزشک‌ها، پیراپزشک‌ها، مهندس‌ها، صاحبان شهربازی‌ها، هتل‌دارها و مدیرهای مهدکودک است. شغل این افراد با جان و مال مردم سروکار دارد؛ بنابراین به بیمه مسئولیت احتیاج دارند. 

تولیدکننده‌های کالا و شرکت‌های حمل‌ونقل هم به بیمه مسئولیت احتیاج دارند. اگر کالای شما نقص‌های متعددی داشته باشد و باعث ضررهای مالی و جانی شود، بیمه مسئولیت هزینه‌های ناشی از عیب و نقص این کالاها را پرداخت می‌کند. در بین انواع بیمه مسئولیت، بیمه مسئولیت کپسول‌های اطفا حریق و بیمه مسئولیت ناشی از گارانتی‌های عایق رطوبتی متقاضی بیشتری دارند. 

آخرین نوع بیمه مسئولیت بیمه شرکت‌های حمل‌ونقل است. در این حالت، شرکت بیمه ارسال‌کننده کالا یا صاحبان کالا را بیمه می‌کند. در صورتی‌که حادثه‌ای برای فرستنده کالا رخ دهد، شرکت بیمه هزینه‌های ناشی از خسارت‌های جانی و مالی را پرداخت می‌کند.

معرفی و بررسی انواع بیمه‌های ایران

نحوه خرید قسطی بیمه

برای خرید قسطی بیمه، می‌توانید از سایت‌های اعتباری استفاده کنید. در مرحله اول با مدارک شناسایی مثل شناسنامه و کارت ملی در سایت ثبت‌نام می‌کنید. سپس با استفاده از چک صیادی اعتبار می‌گیرید و می‌توانید خرید قسطی بیمه را شروع کنید. 

توصیه ما این است که هنگام خرید اقساطی بیمه، شرایط مختلف شرکت‌های بیمه، هزینه‌ها و پوشش‌دهی حوادث را بررسی کنید. به‌علاوه، مبلغ اقساط و هزینه ابتدایی خرید هم از عوامل مهم در خرید قسطی بیمه هستند. اگر قصد خرید قسطی بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را دارید، باید مشخصات خودرو و شرکت‌ بیمه‌گر قبلی را وارد کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله، انواع بیمه و ویژگی‌های محبوب‌ترین بیمه‌ها را توضیح دادیم. بعضی از این بیمه‌ها مثل بیمه شخص ثالث اجباری هستند؛ بنابراین توصیه ما این است که هر چه زودتر برای تهیه آن اقدام کنید. با توجه به اینکه هزینه بیمه شخص ثالث هر سال زیاد می‌شود، بهترین راه این است که از گزینه خرید قسطی بیمه استفاده کنید. با این کار با پرداخت هزینه‌ای کم، وسیله نقلیه خودتان را بیمه می‌کنید. 

سوالات متداول

آیا برای خرید بیمه قسطی باید به شرکت بیمه مراجعه کنید؟

خیر، شما می‌توانید خرید انواع بیمه را به صورت آنلاین و در خانه انجام دهید.

برای خرید قسطی بیمه به چه مدارکی احتیاج دارید؟

شناسنامه، کارت ملی و چک صیادی مدارک لازم برای خرید اقساطی انواع بیمه هستند.

در بین دسته‌بندی‌های بیمه، تهیه کدام چه بیمه اجباری است؟

بیمه شخص ثالث جزو بیمه‌های اجباری است. هر کسی که وسیله نقلیه دارد باید بیمه شخص ثالث را تهیه کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز