خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس صنعت بیمه مطرح کرد:

تاثیر افزایش تورم در افت صنعت بیمه/ بیمه درمان زیان‌ده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۱۴۰

یک کارشناس صنعت بیمه تاکید کرد: یکی از دلایل تضعیف و افت صنعت بیمه علاوه بر آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی، موضوع کاهش قدرت خرید مردم بعد از سال ٩٧ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مجید کیانی در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنعت بیمه در ذات خود مبتنی بر پایه ریسک بوده و ریسک‌پذیر است، گفت: حوزه ریسک گسترده است و محاسبه پیچیده دارد. عمده منابع شرکت‌های بیمه از محل سرمایه‌گذاری است که یکی از رشته‌هایی که تا سال ٩٧ پیشرفت خوبی داشت اما در حال حاضر به شدت ضعیف هستند، بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری است. 

وی با بیان اینکه بیمه‌هایی که بیشترین نگهداشت را نزد شرکت‌ها دارند، سودده هستند در حالی که این مزیت شامل حال رشته‌های بیمه درمان نمی‌شود، اظهار داشت: اساسا درمان در تمام صنعت بیمه از حوزه‌های زیان‌ده محسوب می‌شود چراکه عمده مردم به سمت درمان‌های تکمیلی روی آورده‌اند. به همین خاطر، بخش درمان نه به عنوان حوزه سودآور بلکه کلید ورود به این صنعت است. 

این کارشناس صنعت بیمه با اشاره به دلیل تضعیف بیمه‌های سرمایه‌گذاری در ایران تصریح کرد: پس از سال ٩٧ به دلیل افزایش تورم، این رشته از بیمه از سبد خانوار خارج شد در حالی در کشوری مانند ژاپن هر نفر تا چهار نوع بیمه عمر و سرمایه‌گذاری دارد. 

به گفته کیانی، آورده‌ای که به افراد در بیمه سرمایه‌گذاری ارائه ‌می‌شود باید قابل توجه باشد تا افراد ترجیح دهند وارد این حوزه شوند تا سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مسکن و... اما در سال ٩٧ با تورم سنگینی مواجه شدیم و این تورم تاثیر مستقیم بر این رشته از بیمه گذاشت. 

وی ادامه داد: اگر تأثیر تورم را از بین ببرند و اجازه دهند که شرکت‌های بیمه سبد سرمایه‌گذاری خود را گسترش دهند و در بازارهایی مانند مسکن سرمایه‌گذاری کنند چراکه مسکن همواره بالاتر از نرخ تورم حرکت می‌کند، از این‌رو می‌توان سود بیشتری در اختیار خریدار هم قرار داد.

این کارشناس صنعت بیمه با بیان اینکه به طور قطع یکی از دلایل تضعیف و افت این رشته علاوه بر آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی، موضوع کاهش قدرت خرید مردم بعد از سال ٩٧ است، خاطرنشان کرد: فرصت به وجود آمده این است که تقریبا عمده خانوار کم جمعیت شده‌اند و به دنبال تضمین آینده فرزندان خود هستند؛ از این‌رو، این فرصتی برای بیمه عمر و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز