خبرگزاری کار ایران

7 نکته فوق العاده ضروری قبل از خرید لیفتراک صفر!!!

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۱۱۴

خرید لیفتراک صفر میتواند یک چالش برای مدیران انبارها و صنایع مختلف باشد. با توجه به تنوع لیفتراک ها و تعداد زیاد برندهای ایرانی یا خارجی تولیدکننده لیفتراک،  ممکن است دچار سردرگمی در خرید لیفتراک این تجهیزات انبارداری شوید.

 در این مقاله قصد داریم به مهم ترین نکاتی که باید قبل از خرید لیفتراک بدانید، بپردازیم تا در نهایت بتوانید یک خرید هوشمندانه و به صرفه را تجربه کنید.

1. خرید لیفتراک نو یا دست دوم

اینکه لیفتراک نو بهتر است یا لیفتراک دست دوم بستگی به نیازهای شما دارد. باید نیازها و شرایط خود را بررسی کنید و سپس اقدام به انتخاب بین خرید لیفتراک نو و دست دو کنید. در ادامه به مقایسه خرید این دو میپردازیم تا تصمیم گیری را برای شما راحت تر کنیم.

به نظر شما خرید لیفتراک صفر بهتر است یا لیفتراک دست دوم؟! بیایید بررسی کنیم.

1.لیفتراک صفر:

  • اگر برای صنعت یا کسب و کار خود لیفتراک نیاز دارید و نیاز به عملکرد بالا و بدون تعطیلی دارید، خرید لیفتراک نو ممکن است منطقی باشد. لیفتراک‌های نو آرکاجم عموماً با کیفیت بهتر و قطعات استاندارد تر دارند.
  • لیفتراک های نو با توجه به بهره گیری از آخرین تکنولوژی ها و فناوری ها در ساخت آنها، معمولا قابلیت های بیشتری را برای شما ایجاد میکنند.
  • لیفتراک‌های صفر معمولاً تحت گارانتی و خدمات پس از فروش قرار دارند. این به شما اطمینان می‌دهد که در صورت وجود هر گونه مشکل یا خرابی، تعمیرات و سرویس به صورت رایگان یا با حداقل هزینه انجام می‌شود.
  • لیفتراک‌های جدیدتر معمولاً دارای امکانات ایمنی بهتری هستند که ریسک حوادث و آسیب‌های شخصی و مالی را کاهش می‌دهند.
  • با خرید لیفتراک صفر، شما می‌توانید مدل، ظرفیت و ویژگی‌های دقیقتری را  نسبت به لیفتراک دست دو انتخاب کنید،  که به نیازهای شما بیشترین تطابق را دارند

2.لیفتراک دست دو:

  • اگر بودجه محدودتری دارید یا نیاز به لیفتراک موقتی دارید، ممکن است خرید لیفتراک دست دوم مناسب‌تر باشد. لیفتراک‌های دست دوم معمولاً ارزان‌تر هستند.
  • قبل از خرید لیفتراک دست دوم، باید محصول را دقیقاً بررسی کنید تا از وضعیت فنی و عملکرد آن مطمئن شوید. همچنین، با فروشنده به مذاکره بپردازید و قیمت را تا جای ممکن کم کنید.
  • در نهایت، تعیین کنید که آیا لیفتراک دست دوم برآورده‌ای برای نیازهای شما است و آیا با توجه به قیمت و وضعیت آن، از خرید لیفتراک نو بهتر است یا خیر.

 

2. ظرفیت لیفتراک

برای انتخاب لیفتراک مناسب، نیاز به تعیین وزن بارهایی که قصد جابجا کردن با لیفتراک را دارید دارید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا ظرفیت بارگیری مورد نیاز را محاسبه کنید.

می توانید ظرفیت وزن لیفتراک را به زبان ساده توصیف کنید. برای محاسبه ظرفیت خالص واقعی یک دستگاه، با این فرمول شروع کنید:

 ظرفیت خالص = XY/Z

برای محاسبه X، ظرفیت نامی لیفتراک بر حسب پوند (A) را در فاصله اینچ از خط مرکزی چرخ جلو تا جلوی شاخک ها (B) به اضافه مرکز بار نامی آن که بر حسب اینچ (C) اندازه گیری می شود ضرب کنید. بنابراین، X = A(B+C).

برای تعیین Y، وزن یک پیوست را بر حسب پوند (D) در فاصله برحسب اینچ از خط مرکزی چرخ جلو تا صفحه کالسکه کامیون (E) به اضافه مرکز ثقل افقی یک پیوست که بر حسب اینچ (F) اندازه گیری می شود ضرب کنید. به عبارت دیگر Y = D(E+F).

برای محاسبه Z، فاصله از خط مرکزی چرخ جلو تا صفحه کالسکه (E)، فاصله از وجه کالسکه تا سطح عقب بار (G) بر حسب اینچ و فاصله از وجه عقب یک بار تا مرکز یک بار (H). به این ترتیب، Z = E+G+H.

7 نکته فوق العاده ضروری قبل از خرید لیفتراک صفر!!!

3.ضمیمه ها لواز م جانبی

باید بدانید که ممکن است پیوست‌ها ظرفیت بالابری لیفتراک شما را کاهش می‌دهند. دلیل این امر نه تنها به دلیل وزن خود ضمیمه است، بلکه عمدتاً به این دلیل است که چگونه مرکز ثقل لیفتراک را جابجا می کند.

از آنجایی که قسمت جلویی لیفتراک نیز سنگین‌تر می‌شود، حداکثر وزن بالابر باید کاهش یابد تا از واژگونی‌ها جلوگیری شود.

پس باید از قطعات جانبی و ظرفیت های اضافه لیفتراک ها اطلاع داشته باشید تا مشکلی در حمل نقل صنعت شما پیش نیاید.

البته در نظر داشته باشید گاهی این ملزومات میتوانند ظرفیت های کاربردی لیفتراک ها را بیشتر کنند  و این باعث افزایش بهره وری و سود بیشتر برای کسب و کار شما می شود. برای مثال ابزار برف روبی با نصب بر روی لیفتراک میتوانند به عنوان خودرو های برف روب عمل کنند.

 

4. ارتفاع دکل

یکی از موارد مهم در  خرید لیفتراک آرکاجم، این است که ارتفاع مورد نیاز خود را بدانید. گاهی نیاز است به قفسه های بالایی انبار خود دسترسی داشته باشید. آیا لیفتراکی که تهیه میکنید دارای ارتفاع مناسب برای این کار میباشد؟ آیا این لیفتراک به صورت ایمن این کار را انجام می دهد.

لیفتراک های آرکاجم  دارای دکل سه کشو کانتینر رو با ارتفاع 4.5 متر هستند که قابلیت آنها دوچندان میکند و از بهترین لیفتراک های ایرانی در زمینه به شمار می آیند.

 

5. میزان ساعت کاری

بسیار مهم است که محاسبه کنید چند ساعت در روز از لیفتراک استفاده می شود. ساعات کار به ابزار تعیین تعداد بهینه لیفتراک برای عملکرد شما و نوع ماشین آلات مورد نیاز شما تبدیل می شود.

 

6. نوع موتور

برای برخی از خریداران، انتخاب آسان است. اگر صنعت  شما شامل مواد غذایی، دارویی یا کار زیرزمینی است؛ لیفتراک های دیزلی یا برقی میتوانند برای شما مناسب باشند. برای کاربردهای سنگین یا در فضای باز لیفتراک های دیزلی میتوانند مناسبتر عمل کنند و کاربرد هایی که لیفتراک در اطراف مناطق مترو کار می کند، از راحتی یک لیفتراک LPG قدردانی می کند.

برای صنایع دیگر باید محیط، میزان بار، میزان بودجه و قدرت مورد نیاز بررسی شود تا بتوان به یک انتخاب مناسب دست پیدا کرد.

از بهترین لیفتراک های دیزلی و دوگانه سوز در بازار ایران میتوان به لیفتراک 3 تن دیزلی آرکاجم، لیفتراک 3 تنی دوگانه سوز آرکاجم شرق و لیفتراک 5 تن آرکاجم اشاره کرد.

7 نکته فوق العاده ضروری قبل از خرید لیفتراک صفر!!!

7. شرکت تولیدکننده

شاید مهمترین بخش در خرید لیفتراک، انتخاب برند مناسب و معتبر است. شرکت تولیدکننده ی لیفتراکی که از آن خرید میکنید، جدا از کیفیت بالا و قیمت مناسبی که باید ارائه کند، باید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

شرکت آرکاجم شرق با سابقه ای درخشان در فروش انواع لیفتراک های 3 تن دیزلی و دوگانه سوز، لیفتراک های 5 تن و 7 تن؛ در این صنعت پیشتاز است.

جمع بندی

موارد مهمی را برای خرید لیفتراک بررسی کردیم. نوع موتور یا سوخت، ارتفاع دکل، انتخاب بین لیفتراک نو یا دست دو، تعیین ظرفیت بار، میزان ساعت کار، ضمیمه و لوازم جانبی و در نهایت برند لیفتراک از 7 نکته ضروری قبل از خرید لیفتراک میباشد.

لیفتراک آرکاجم شرق واقع در شرق کشور و شهر مشهد، با تولید لیفتراک های با کیفیت به میدان رقابت با برندهای خارجی مانند تویوتا و کوماتسو وارد شده است. و همواره در تلاش است خدمات خود را بهبود بخشیده و رضایت مشتریان را به دست آورد.

گارانتی 3000 ساعته، 10 سال خدمات پس از فروش با بیش از 30 نماینده در سراسر کشور؛ از وجه تمایزهای این شرکت برتر تولیدکننده لیفتراک است.

https://arkajam.com/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%84%db%8c%d9%81%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9/

7 نکته فوق العاده ضروری قبل از خرید لیفتراک صفر!!!

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز