خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید لیفتراک

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۹۸۳

خرید لیفتراک برای صنایع متعددی مثل تاسیسات و تولیدی‌ها ضروری است. این دستگاه صنعتی به‌منظور جابه‌جایی مواد و مصالح مختلف، در محیط کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیفتراک‌ یک دستگاه با دکل و شاخک است که با توجه به کاربرد آن در ظرفیت‌های باری مختلفی ساخته می‌شود. این ظرفیت از یک تا 50 تن متغیر است.

 با توجه به اینکه قیمت این دستگاه نسبتا بالاست، توصیه می‌کنیم که موقع خرید آن، دقت لازم را به‌عمل آورید تا هزینه شما هدر نرود.

اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، نگران نباشید. در این مطلب قصد داریم به مطالبی که باید در مورد خرید انواع لیفتراک یا اجاره آن در نظر بگیرید، بپردازیم.

انواع لیفتراک و کاربرد آن‌ها

قدم اول در خرید لیفتراک، شناخت انواع آن است. این دستگاه در 4 نوع لیفتراک بنزینی، برقی، دیزلی و 2گانه‌سوز عرضه می‌شود. البته انواع دیگری هم دارد که استفاده از آنها خیلی رایج نیست.

در ادامه انواع لیفتراک و کاربردهای آن را بررسی کرده و با هم مقایسه می‌کنیم.

لیفتراک برقی

این لیفتراک صدای کمتری نسبت به نوع دیزلی دارد و هیچ مواد مضری را تولید نمی‌کند.

از‌این‌رو اگر قصد استفاده از لیفتراک در یک محیط بسته را دارید، لیفتراک برقی گزینه مناسبی است و کارگران مجبور نیستند در معرض صدای بلند یا هوای آلوده باشند.

لیفتراک برقی ابعاد کوچکتری دارد. به‌همین خاطر به‌راحتی می‌توان از آن در فضاهای باریک و کوچک استفاده کرد.

یکی از مزایای دیگر این دستگاه، پایین‌بودن هزینه نگهداری آن نسبت به انواع دیزلی است. یک ساعت کار لیفتراک برقی، هزینه کمتری نسبت به دیزلی و انواع دیگر دارد. عمر مفید آن نیز بیشتر است.

ضعف لیفتراک برقی مربوط به باتری آن است. به‌همین جهت هزینه اولیه بیشتری را باید برای خرید آن بپردازید. علاوه‌بر این باید زمانی را برای شارژشدن باتری در نظر بگیرید.

کار با لیفتراک برقی آسان‌‌تر از انواع دیزل و 2گانه‌سوز است. چراکه تنها با پدال گاز و ترمز کار می‌کند.

لیفتراک دیزلی

لیفتراک دیزلی برای فضاهای باز بهتر از نوع برقی بوده و می‌توان از آن در هوای بارانی نیز استفاده کرد. یکی دیگر از مزیت‌های این دستگاه قیمت پایین آن است.

لیفتراک دیزلی خلاف نوع برقی، نیاز به زمان انتظار برای شارژشدن ندارد و شما می‌توانید 24 ساعته از آن استفاده کنید.

همچنین به فضایی برای نصب ایستگاه شارژ باتری دستگاه نیاز ندارید. سرعت و شتاب آن نیز بیشتر است.

لیفتراک دیزل برای صنایع سنگین مناسب است. در مقایسه با مدل گازسوز، گشتاور بیشتری دارد. به‌همین جهت اگر محل مورد نظر شما سربالایی دارد، لیفتراک دیزل بهتر می‌تواند عمل کند.

لیفتراک 2گانه‌سوز

این نوع لیفتراک هم برای محیط‌های باز و هم برای محیط‌های بسته، مناسب است. قطعات آن ارزان بوده و قیمت مناسبی دارد.

سوخت این لیفتراک از گاز و بنزین است و به آن لیفتراک هیبردی نیز می‌گویند. میزان آلایندگی آن بسیار کمتر از انواع دیزلی بوده و صدای کمی دارد.

اگر قصد خرید لیفتراک برای استفاده در محیط‌هایی با دمای بالا دارید، این مدل بهتر از انواع دیزلی است. از مزایای دیگر لیفتراک 2گانه‌سوز، می‌توان به سرعت و شتاب بالای آن اشاره کرد.

لیفتراک 2گانه‌سوز هزینه تعمیر و نگهداری بیشتری نسبت به انواع دیزلی دارد. وزن آن نیز سنگین است.

لیفتراک بنزینی

این لیفتراک‌ها قدرت و توان بالایی دارند، اما سوخت آنها از بنزین است که این موضوع موجب افزایش قیمت در این مدل از لیفتراک­ها می­شود.

نکاتی که باید موقع خرید لیفتراک در نظر بگیرید

تا اینجا با انواع لیفتراک و کاربردهای هر یک از آنها آشنا شدید. اما به‌جز انتخاب نوع لیفتراک، موارد دیگری هستند که باید در زمان خرید، آنها را در نظر بگیرید.

توجه به جزئیات کار و انتظارات شما از لیفتراک

قبل از خرید لیفتراک، حتما به جزئیات کارتان دقت کنید. اینکه برای چه کاری به این دستگاه نیاز دارید؟ حداکثر باری که قرار است با آن حمل کنید چقدر است؟ بلندکردن بار تا چه ارتفاعی مد نظر شماست؟ مساحت و ویژگی‌های محیطی که می‌خواهید در آن از لیفتراک استفاده کنید چگونه است؟

پاسخ به این سوالات می‌تواند به شما کمک کند تا دستگاهی را انتخاب کنید که تمامی نیازهایتان را برآورده کند.

توجه به گارانتی

گارانتی و خدمات پس از فروش اهمیت بالایی در خرید لیفتراک و دستگاه‌های مشابه دارد. اهمیت این موضوع وقتی مشخص می‌شود که قطعه‌ای از دستگاه خراب شده و به تعمیر نیاز داشته باشد.

توجه به نوع لاستیک لیفتراک

در ساخت لیفتراک‌ها، متناسب با کاربرد آن از لاستیک‌های بالشتکی، پنوماتیک، بادی جامد استفاده می‌شود.

لاستیک بالشتکی بیشتر برای فضاهای بسته مناسب است. به‌همین جهت بیشتر برای ساخت لیفتراک برقی کاربرد دارد.

لاستیک پنوماتیک مناسب محیط‌های بیرونی و استفاده در سطوح ناهموار است. لاستیک‌های بادی جامد نیز برای لیفتراک‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت لیفتراک

یکی از موارد مهم هنگام خرید لیفتراک، توجه به بودجه‌ای است که برای آن در نظر گرفتید. قیمت لیفتراک به فاکتورهای متعددی بستگی دارد.

یکی از این فاکتورها، ظرفیت حمل بار است. هرچه این ظرفیت بیشتر باشد، قیمت لیفتراک بالاتر می‌رود. مورد دیگر شرکت سازنده آن است. تجهیزاتی که توسط شرکت‌های آمریکایی و اروپایی ساخته می‌شوند، قیمت بالاتری دارند.

نوع سوخت لیفتراک، تجهیزات آن مثل نوع چنگال‌ها و شاخک‌ها و همچنین داشتن گارانتی نیز در قیمت نهایی لیفتراک موثر است.

کارکردن با لیفتراک قبل از خرید

قبل از خرید لیفتراک، با آن کار کنید تا از عملکرد آن مطمئن شوید.

راهنمای خرید لیفتراک

اشتباهات رایج در خرید لیفتراک

در این قسمت به اشتباهات رایج برخی از خریداران هنگام انتخاب و خرید لیفتراک اشاره می‌کنیم:

انتخاب لیفتراک بر اساس قیمت

قیمت در خرید هر دستگاه و تجهیزاتی اهمیت دارد. اما نباید تنها فاکتور مد نظر شما باشد. برخی از افراد تنها به‌دنبال خرید لیفتراک ارزان هستند و بقیه فاکتورهایی که به آن اشاره شد را در نظر نمی‌گیرند.

خرید‌نکردن از فروشگاه‌های معتبر

سعی کنید دستگاه‌های مهمی مثل لیفتراک را حتما از نمایندگان معتبر خریداری کنید. نمایندگانی که خدمات مناسب مثل پشتیبانی، سرویس دستگاه و تامین قطعات آن را به شما ارائه می‌دهند.

توجه‌نکردن به هزینه‌های کل لیفتراک

در خرید لیفتراک، تنها توجه به قیمت اولیه آن کافی نیست. شما باید هزینه نگهداری و سوخت مورد نیاز آن را در نظر بگیرید. برای مثال لیفتراک برقی شاید قیمت اولیه بیشتری داشته باشد، اما هزینه نگهداری کمتری دارد.

راهنمای خرید لیفتراک دست دوم

با توجه به قیمت بالای لیفتراک، فروش لیفتراک دسته دوم نیز رایج است. زیرا بسیاری از کسب‌وکارها توانایی خرید دستگاه نو را ندارند.

یکی از مواردی که باید در این زمینه به آن توجه کنید، میزان استفاده شما از لیفتراک در روز است. مثلا اگر به 4 ساعت کار با آن در روز نیاز دارید، خرید لیفتراک کارکرده می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

اجاره لیفتراک

اگر هزینه خرید لیفتراک را ندارید، می‌توانید آن را اجاره کنید.

با این کار علاوه‌بر اینکه نیازهای شما رفع می‌شود، هزینه‌ها نیز بسیار کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید این بودجه را به قسمت‌های دیگر مثل تولید اختصاص دهید.

راهنمای خرید لیفتراک

جمع‌بندی

لیفتراک یک دستگاه صنعتی برای جابه‌جایی و بالابردن مواد و مصالح در مسافت‌های کوتاه است. این دستگاه در کسب‌وکارهای گوناگونی از جمله تولید‌ی‌ها و انبارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید لیفتراک یک سرمایه‌گذاری است که هزینه کمی ندارد. به‌همین جهت بهتر است در خرید آن حساسیت لازم را داشته باشید تا سرمایه شما هدر نرود.

بعد از اینکه انواع لیفتراک و کاربردهای آن را شناختید، یک لیست از جزئیات و شرایط کاری خود تهیه کرده و انتظارات خود از این دستگاه را مشخص کنید.

زمان خرید گارانتی، اصالت کالا، قیمت و اعتبار فروشنده را در نظر بگیرید. برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید اقدام به خرید یا اجاره لیفتراک دست دوم کنید.

منبع: پژمان لیفت

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز