خبرگزاری کار ایران

قیمت پمپ آب برای ساختمان 4 طبقه

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۰۵۷

آیا شما هم قصد دارید برای ساختمان 4 طبقه خود پمپ آب بخرید اما نمیدانید کدام مدل مناسب است؟ در ادامه این مقاله با الین پمپ همراه باشید تا 0 تا 100 انتخاب بهترین مدل بسته به نیازتان را انجام دهید.

با اینکه همه پمپ‌ها برای تامین آب ساختمان طراحی شده‌اند، اما پمپ آبرسان هر ساختمان به دلیل فاکتورهای خاصی با دیگر ساختمان‌ها فرق می‌کند. به همین خاطر بدیهی است که موضوع انتخاب پمپ آب برای ساختمان ۴ طبقه و ۸ طبقه تفاوت داشته و به مشاوره فنی و مطالعه نیاز باشد؛ به صورت کلی برای ساختمان‌های چهار طبقه یک واحدی، ‌پمپ‌های یک و نیم اسب دو پروانه یا یک اسب جتی پیشنهاد می‌شود.

با در نظر گرفتن نیاز بیشتر کاربران، در این مطلب از الین پمپ می‌خواهیم پمپ آب را با توجه به استانداردهای کارکرد انواع مختلف آن جهت استفاده در ساختمان ۴ طبقه معرفی کنیم. الین پمپ به عنوان یکی از برندهای معتبر این حوزه و یکی از مراکز پخش و فروش انواع پمپ خانگی است که توانسته با تیم مهندسی با تجربه خود، مشاوره تخصصی برای انتخاب بهترین پمپ آب ساختمان ۴ طبقه داشته باشد. تیم ما با ارائه خدمات پس از فروش سعی می‌کند تا تجربه مناسبی را در زمان تامین تجهیزات این حوزه برای شما رقم بزند.

 

قیمت پمپ آب ساختمان چهار طبقه

خوب است بدانید به جز فاکتورهای اصلی مثل دبی و هد که در بخش فنی انتخاب پمپ موثرند، موارد دیگری مثل گارانتی، کشور سازنده، برند، خدمات پس از فروش و … در تنوع و قیمت پمپ آب انتخابی برای ساختمان ۴ طبقه نقشه زیادی دارند. شما می‌توانید در دسته‌بندی‌های مختلف الین پمپ بر اساس یک استاندارد کلی برای ساختمان‌های ۴ طبقه، پمپ مورد نظر خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حداقل توان یک و نیم اسب بخار برای ساختمان‌های چهار طبقه دو واحدی نیاز است.

 

راهنمای خرید پمپ آب ساختمان چهار طبقه

پیش از هر چیزی در خرید پمپ آب برای ساختمان ۴ طبقه باید با پارامترهای مهم انتخاب پمپ آب خانگی و نحوه عملکرد این دستگاه آشنا باشید؛ این عملکرد رابطه مستقیم با توان پمپ، حداکثر هد یا میزان ارتفاع و حداکثر دبی یا میزان آبدهی دارد. در ادامه به صورت خلاصه این سه اصل مهم برای خرید پمپ آب (https://elinpump.com/water-pump/) را تعریف می‌کنیم.

میزان آبدهی یا حداکثر دبی

میزان آبدهی یا دبی پمپ همان ظرفیت دستگاه برای انتقال آب است. آبدهی ارتفاع صفر یعنی حداکثر دبی در دهانه خروجی پمپ و محاسبه آن با واحد متر مکعب بر ساعت یا لیتر بر دقیقه انجام می‌شود. میزان دبی هر واحد مسکونی به صورت استاندارد ۰.۴ متر مکعب بر ساعت با توجه به همزمانی استفاده است.

قدرت یا توان پمپ

به مقدار نیرویی که دستگاه توانایی تولید آن را دارد و به شکل نیروی مکانیکی به آب منتقل شود، توان پمپ گفته می‌شود که بر حسب کیلو وات یا اسب بخار محاسبه خواهد شد.

میزان ارتفاع یا حداکثر هد

به اختلاف ارتفاع صفر یا همان محل قرار گرفتن پمپ تا بیشترین نقطه‌ای که دستگاه می‌تواند عملیات انتقال آب را انجام داده و بدون چالش سیال را تا آن نقطه پمپاژ کند، حداکثر ارتفاع یا حداکثر هد گفته می‌شود. به صورت استاندارد فاصله بین طبقات هر ساختمانی ۳ متر در نظر گرفته می‌شود. مثلاً با در نظر گرفتن محل قرار گرفتن پمپ در طبقه همکف، ارتفاع ساختمان ۴ طبقه ۱۵ متر است و با محاسبه بقیه اتلافات و موارد کاهش دهنده فشار مثل سیستم لوله کشی در مسیر تقریبی ۳۰ متری، در این حالت بهترین پمپ آب برای ساختمان چهار طبقه دستگاهی است که حداقل ارتفاع آبدهی آن ۴۵ متر باشد. توجه داشته باشید که برای ایجاد فشار ایده آل محاسبه ارتفاع آبدهی پمپ بر اساس دبی یا میزان آب خروجی و با در نظر گرفتن تعداد واحدها و میزان مصرف آب انجام می‌شود. حواستان باشد با افزایش تعداد واحدها، باید میزان هد یا ارتفاع مورد نظر هم افزایش دهید.

 قیمت پمپ آب برای ساختمان 4 طبقه

انواع پمپ آب برای ساختمان چهار طبقه

طبیعی است که همه افراد به دنبال بهترین پمپ آب خانگی برای مصارف خود می‌گردند. در این قسمت با محاسبه و مشخص شدن ارتفاع ساختمان و مقدار آبدهی با توجه به میزان مصرف و تعداد واحدها به شکل استاندارد و مناطقی که فشار آب مناسبی دارند، می‌توانیم این پمپ آب‌ها را برای ساختمان چهار طبقه پیشنهاد دهیم.

برای ساختمان چهار طبقه‌ای تک واحدی، در صورت فشار ورودی مناسب پمپ بشقابی یک اسب و در حالت وجود مخزن یا بالا بودن تعداد واحدها پمپ جتی یک اسب مناسب خواهد بود. اما در ساختمان چهار طبقه دو واحدی اگر فشار آب ورودی مناسب است، پمپ بشقابی یک و نیم اسب و در حالت تعداد واحد بالا یا وجود مخزن، پمپ جتی یک اسب کافی است. در نهایت برای ساختمان چهار طبقه سه واحدی در صورت فشار ورودی مناسب، پمپ بشقابی دو پروانه دو اسب و با وجود مخزن یا افزایش تعداد واحدها، پمپ بشقابی دو پروانه دو اسب با ایجاد ارتفاع منفی کفایت خواهد کرد.

 

نکات خرید پمپ آب ساختمان چهار طبقه

با در نظر گرفتن اینکه بیشتر مشکلات کمبود فشار از طبقه سوم به بعد اتفاق می‌افتد، پارامترهایی مثل سلامت سیستم لوله کشی، متراژ واحدها و عوامل دیگر اتلاف فشار برای انتخاب پمپ موثر هستند. به همین دلیل با فشار ورودی مناسب و در حالت عادی برای ساختمان ۴ طبقه، انواع پمپ یک و نیم تا دو اسب بشقابی و در حالت افزایش تعداد واحدها و وجود مخزن، پمپ‌های دو پروانه و پمپ جتی توصیه می‌شود. به صورت کلی می‌توان گفت با بررسی میزان مصرف هر واحد و نوع ساختمان، سیستم لوله کشی بنا، موقعیت قرارگیری پمپ، متراژ واحدها و میزان فشار آب ورودی، پمپ آب مناسب ساختمان شما متفاوت خواهد بود.

 قیمت پمپ آب برای ساختمان 4 طبقه

مواردی که بعد از خرید پمپ آب خانگی باید رعایت کنید

برای افزایش عمر و بهبود عملکرد پمپ آب خانگی توصیه می‌کنیم به موارد زیر توجه داشته باشید.

  • روغن کاری پمپ آب را در فواصل زمانی مناسب جدی بگیرید.
  • جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به خاطر استهلاک و خشک کار کردن پمپ از تجهیزات جانبی مثل ست کنترل یا کلید اتومات با مشورت کارشناسان فنی استفاده کنید.
  • برای افزایش طول عمر دستگاه خود می‌توانید منبع دیافراگمی با حجم بالا خریداری کنید.
  • برای جلوگیری از مشکلاتی مثل داغ کردن بیش از حد و یخ زدگی در انتخاب محل نصب دستگاه دقت زیادی داشته باشید. محلی که انتخاب می‌کنید باید کاملاً پایدار و ثابت بوده و همچنین پمپ آب در شیب نصب نشود.
  • بر اساس مقررات ملی ساختمان‌ها، متصل کردن پمپ به انشعاب آب اصلی کاری غیرقانونی بوده و برای نصب باید آن را از لوله اصلی آب شهری جدا کنید و به وسیله شیر یک طرفه در محلی دیگر به سیستم آب شهری متصل کنید.
  • سلامت سیستم لوله کشی و نداشتن نشتی در ساختمان باعث بهبود عملکرد پمپ می‌شود.
  • مهار کردن وزن لوله‌ها باعث می‌شود که پمپ زمینی تکیه‌گاه لوله‌های سیستم لوله کشی نباشد و در معرض فشار قرار نگیرد.

منبع : https://elinpump.com/

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز