خبرگزاری کار ایران

معرفی کود هیومیک اسید شوک

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۲۰۳

یکی از دلایل انتخاب کود اسید هیومیک توسط بسیاری از افراد، طبیعی و ارگانیک بودن آن است بنابراین هیچ خطری برای گیاهان و محیط زیست به همراه ندارد.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با معجزه‌ای به نام هیومیک اسید آشنا کنیم و تاثیرات فوق ‌العاده آن را در صنعت کشاورزی و باغداری توضیح دهیم.

با نیاز گیاهان همراه باشید تا فواید مصرف کود هیومیک اسید شوک را توضیح دهیم و صفر تا صد اطلاعات این کود مانند نحوه مصرف کود اسید هیومیک شوک را در اختیارتان قرار دهیم.

کود هیومیک اسید شوک چیست؟

کود هیومیک اسید یک کود طبیعی و ارگانیک است که در طی فرایندهای مختلفی در دل خاک تشکیل می‌شود. روند تشکیل این ماده با ارزش، به سال‌ها زمان نیاز دارد و به همین دلیل به آن لقب "طلای سیاه کشاورزی" داده شده است.

پس از آنکه گیاهان و جانوران دوران عمر خود را سپری می‌کنند، اجساد آنها در خاک توسط باکتری‌ها به ذرات بسیار ریز تجزیه می‌شود. سپس تحت عواملی مانند رطوبت، فشار، دمای بالا و... قرار گرفته و به ماده‌ای به نام اسید هیومیک تبدیل می‌شوند.

مقدار ناخالصی اسید هیومیک موجود در زمین زیاد است بنابراین پس از استخراج این ماده، فرایند غنی سازی آغاز می‌شود. هرچه میزان خلوص هیومیک اسید بالاتر باشد طبیعتا اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

بنابراین ضروی است کود مورد نیاز خود را از شرکتی تهیه کنید که از به روزترین تکنولوژی برای تولید کود هیومیک اسید استفاده می‌کند. با توجه به موارد گفته شده در قسمت بعدی بهترین برند کود اسید هیومیک را معرفی می‌کنیم.

بهترین برند کود هیومیک اسید چیست؟

یکی از اولین اقدامات تهیه کود هیومیک اسید، شناخت مارک‌های معتبر و تهیه محصول اصل است. در بین برندهای مختلف موجود در بازار بهتر است دقت و توجه لازم را به کار ببرید و از خرید کود تقلبی بپرهیزید.

برند شوک بهترین کودهای طبیعی و ارگانیک را به بازار عرضه می‌کند. تمامی محصولات آن از جمله کود هیومیک اسید شوک ساخت کشور آمریکا بوده که تحت نظارت کمپانی مادر Pan American قرار دارد و از غلظت و درصد خلوص بالایی برخوردار است.

 هیومیک اسید شوک با تکنولوژی نانو تولید شده و به همین دلیل ذرات تشکیل دهنده آن بسیار کوچک هستند و این ویژگی به کود این قابلیت را می‌دهد که به راحتی در خاک نفوذ کند و در طی مدتی کوتاه اثرات مثبتی ایجاد کند.

همانطور که گفته شد درصد خلوص این محصول بسیار بالا می‌باشد و از 95 درصد اسید هیومیک اصل و خالص تشکیل شده است؛ بنابراین اگر در مدت زمانی کوتاه اثرات آن را در خاک مشاهده کردید تعجب نکنید. در بخش بعدی درمورد فواید مصرف  آن به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

فواید مصرف کود هیومیک اسید شوک

تا این قسمت از مقاله به طور کامل با کود هیومیک اسید آشنا شده‌اید و همچنین بهترین برند موجود در بازار را به شما معرفی کرده‌ایم. اکنون بهتر است بدانید چرا کود اسید هیومیک در بین بسیاری از کشاورزان و باغداران طرفداران زیادی پیدا کرده است و چه مزایایی را به همراه دارد. این فواید عبارتنداز:

·درصد خلوص بالا

کود هیومکس شوک از 95 درصد هیومیک اسید خالص تشکیل شده است بنابراین می‌تواند به سرعت و در مدت زمانی کوتاه اثرات مثبتی در خاک ایجاد کند.

·اصلاح کننده قوی خاک

وظیفه اصلی کود هیومیک اسید شوک اصلاح بافت خاک است. در طی سالیان دراز خاک زمین‌های کشاورزی دچار فرسودگی شده‌اند و حاصلخیزی خود را از دست داده‌اند؛ بنابراین کود با احیاء خاک شرایط را برای رشد هرچه بهتر گیاهان فراهم می‌کند.

·ایجاد تعادل در خاک‌های اسیدی

اکثر خاک‌های مناطق ایران قلیایی هستند و در این محدوده PH، ریشه توانایی جذب عناصر غذایی را ندارد. بنابراین هیومیک اسید میزان PH خاک را تنظیم کرده و قادر است محیط را به لحاظ اسیدی و یا قلیایی بودن متعادل کند.

معرفی کود هیومیک اسید شوک

·افزایش تناژ محصول

کود اسید هیومیک شوک با کمک به ریشه برای جذب عناصر مغذی، نگهداری آب در خاک، جذب نور خورشید و... باعث بهبود کیفیت محصول و افزایش چشم‌گیر تناژ می‌شود.

·افزایش جذب عناصر مغذی

گاهی اوقات عناصر  موجود در خاک به یکدیگر می‌چسبند و اصطلاحا بلوکه می‌شوند. این عناصر برای ریشه گیاه قابل جذب نیستند و گیاه ممکن است علائم کمبود مواد مغذی را بروز دهد. یکی از فواید مصرف کود هیومیک اسید آزاد سازی عناصر بلوکه شده در خاک است و از این طریق به افزایش جذب عناصر غذایی توسط ریشه کمک می‌کند.

نحوه مصرف کود هیومیک اسید شوک

از آنجایی که کود هیومیک اسید شوک به صورت مایع تولید می‌شود و عملکرد اصلی آن اصلاح بافت خاک است، بنابراین روش مصرف آن نیز به صورت آبیاری می‌باشد و اگر روی گیاه محلول پاشی شود درواقع بی نتیجه بوده و نمی‌تواند تاثیر خود را در خاک بگذارد.

برای مصرف این کود کافی است مقدار مورد نیاز از کود را همراه با آب آبیاری وارد زمین کنید و منتظر تاثیرات معجزه آسای آن باشید. برای مطالعه نحوه مصرف کود اسید هیومیک شوک به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

معرفی کود هیومیک اسید شوک

مقدار مصرف کود اسید هیومیک شوک چقدر است؟

تعیین دقیق مقدار مصرف کود هیومکس به پارامترهای مختلفی مانند سن درخت، شوری خاک، نوع منطقه و... بستگی دارد اما با این حال، به طور کلی برای هر هکتار زمین به مقدار 20 لیتر کود هیومیک اسید شوک نیاز پیدا می‌کنید.

زمان مصرف کود اسید هیومیک شوک

هیومیک اسید شوک یک کود طبیعی است و به همین دلیل خطری برای گیاهان و محیط زیست به همراه ندارد؛ بنابراین در اکثر دوره های رشد قابل استفاده می‌باشد. اما برای صرفه جویی اقتصادی بهتر است آن را در زمان طلایی خود مصرف کنید. بهترین زمان استفاده هیومیک اسید برای گیاهان عموما به شرح زیر است:

درختان میوه : همراه با یخ آب زمستانه، قبل از شکوفه دهی و زمان تشکیل میوه استفاده می‌شود.

محصولات زراعی: در آغاز رشد، مرحله پنجه زنی و ۲ ماه مانده به برداشت محصول می‌توان استفاده کرد.

صیفی‌جات: در خزانه بذر، قبل از انتقال نشاء، قبل و بعد از گلدهی می‌توان استفاده کرد.

نکته: درصورتی که خاک زمین کشاورزی و یا باغ شما دچار شوری است، توصیه می‌شود مصرف هیومیک اسید شوک را در چند مرحله تکرار کنید.

کلام آخر

کود هیومیک اسید شوک یک کود طبیعی و ارگانیک است که در طی فرایندهای مختلفی در دل خاک تشکیل می‌شود. روند تشکیل این ماده با ارزش به سال‌ها زمان نیاز دارد و به همین دلیل به آن لقب "طلای سیاه کشاورزی" داده شده است.

این کود فواید بی‌شماری را برای گیاهان به همراه دارد از جمله اصلاح خاک، افزایش جذب عناصر مغذی، افزایش تناژ، ایجاد تخلخل در خاک و... بنابراین کود هیومیک اسید می‌تواند به عنوان یک کود طبیعی به برداشت محصولاتی ارگانیک کمک کند.

یکی از اولین اقدامات تهیه کود هیومیک اسید، شناخت مارک‌های معتبر و تهیه محصول اصل است. ما در این مقاله بهترین مارک کود اسید هیومیک را معرفی کرده‌‎ایم و تمام اطلاعات مصرف کود هیومیک اسید شوک را در اختیارتان قرار داده‌ایم. برای خرید این کود به صفحه فروشگاه نیاز گیاهان مراجعه کنید.

 

منبع: plantsneed.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز