خبرگزاری کار ایران

بدون باتری سالم، خودرو راه اندازی نمی شود.

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۶۶۵

 

از کنسرت‌ها و گردش‌های ساحلی گرفته تا تعطیلات و سفرهای جاده‌ای، تابستانی پر از سرگرمی را برنامه‌ریزی کرده‌اید و در این بین ماشین شما نقش کلیدی ایفا می‌کند. هیچ چیز سریعتر از باتری فرسوده ماشین یک سفر جاده ای را متوقف نمی کند.

اجازه ندهید چیزی مانع برنامه های شما شود. مراقب باتری ماشین خود باشید تا خیالتان راحت باشد هر بار که کلید را در استارت قرار می دهید، آماده حرکت خواهد بود.

کشف کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که باتری شما در تمام تابستان شارژ می شود. هنگامی که به مشکلات باتری فکر می کنید، احتمالاً در صبح سرد زمستانی به باتری ماشین مرده فکر می کنید. با این حال، گرمای تابستان می تواند بیشتر از برف و سرمای زمستان به باتری ماشین شما آسیب برساند. دمای سوزان تابستان می تواند قدرت شروع باتری اوربیتال را از بین ببرد و عمر آن را کوتاه کند.

آنچه شما می توانید انجام دهید؟

منتظر گرمای تابستان نباشید که باتری ماشین شما را تحت تاثیر قرار دهد . کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا باتری خود را در بهترین حالت کارکرد نگه دارید.

تمیز نگهش دار

خاک و زباله را از بالای باتری دور نگه دارید. تجمع چربی و کثیفی می تواند انرژی باتری شما را تخلیه کند. به طور معمول باتری را از نظر کثیفی بررسی کنید و فوراً هرگونه تجمع را از بین ببرید.

مراقب خوردگی باشید

دمای بالای تابستان به معنای افزایش گرما در موتور وسیله نقلیه شماست. این گرمای افزایش یافته می تواند باعث خوردگی داخل باتری 50 آمپر اوربیتال شما شود که می تواند منجر به مهار جریان شود. باتری خود را به طور منظم برای علائم خوردگی بررسی کنید. هر گونه خوردگی را با یک برس مسی یا یک پد شستشو تمیز کنید.

سطح آب را بررسی کنید

در یک باتری سرب اسید، گرمای تابستان می تواند باعث تبخیر آب از الکترولیت شود. سطح آب هر سلول را بررسی کنید و در صورت کم بودن، دوباره با آب مقطر پر کنید.

به دنبال آسیب باشید

باتری را از نظر علائم نشتی، ترک یا برآمدگی بررسی کنید. اگر متوجه هر یک از این مشکلات شدید، وقت آن است که باتری خود را قبل از اینکه شما را سرگردان کند، تعویض کنید.

آن را به یک حرفه ای ببرید

قبل از گرم شدن تابستان، از مکانیک خود بخواهید باتری 60 آمپر اوربیتال و سیستم الکتریکی را بررسی کند. آنها می توانند مسائل را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگتر تشخیص دهند.

 

فعال باشید

اگر باتری شما بیش از دو سال عمر دارد، آن را عوض کنید. با بالا رفتن سن باتری، هر سال احتمال خرابی افزایش می یابد.

شارژش کن

اگر به مدت دو هفته یا بیشتر از وسیله نقلیه خود استفاده نمی کنید، آن را بردارید و آن را روی شارژر قطره ای قرار دهید. انجام این کار تضمین می کند که باتری شما شارژ شده و آماده کار می شود.

آن را ایمن کنید

مطمئن شوید که باتری به طور ایمن در جای خود نصب شده است و کابل ها محکم وصل شده اند. اگر باتری 70 آمپر اوربیتال شما به درستی نصب نشده باشد، شاهد کاهش عملکرد خواهید بود.

محتوای موجود در این مقاله فقط برای مقاصد سرگرمی و اطلاعاتی است و نباید به جای درخواست مشاوره حرفه ای از یک تکنسین یا مکانیک معتبر استفاده شود. اگر سؤال یا نگرانی خاصی در رابطه با هر یک از موضوعات مطرح شده در اینجا دارید، توصیه می کنیم با یک تکنسین یا مکانیک خبره مشورت کنید.

وقتی اکثر رانندگان به باتری‌های مرده فکر می‌کنند که باعث اختلال در استارت خودرو می‌شوند، به هوای شدید زمستان فکر می‌کنند، اما گرمای تابستان مقصر واقعی است. بسیاری از مشکلات باتری مدت ها قبل از کاهش دما شروع می شوند. گرما، بیش از سرما، عمر باتری را کوتاه می کند.

دیر یا زود همه باتری ها باید تعویض شوند. گرمای بیش از حد و شارژ بیش از حد دو دلیل اصلی کوتاه شدن عمر باتری هستند. گرما باعث تبخیر آب مایع باتری و در نتیجه آسیب به ساختار داخلی باتری می شود. یک جزء معیوب در سیستم شارژ، معمولاً تنظیم کننده ولتاژ، امکان شارژ بسیار بالا را فراهم می کند و منجر به مرگ آهسته باتری می شود.

برای استفاده حداکثری از عمر باتری، شورای مراقبت از خودرو مراحل ساده زیر را پیشنهاد می کند:

مطمئن شوید که سیستم الکتریکی با سرعت صحیح شارژ می شود. شارژ بیش از حد می تواند به سرعت شارژ کم به باتری 74 آمپر اوربیتال آسیب برساند.

اگر باتری شما از آن نوع است که باید شارژ شود، به طور مرتب آن را بررسی کنید، به خصوص در هوای گرم. در صورت لزوم آب مقطر اضافه کنید.

همیشه باتری را با باتری ای جایگزین کنید که حداقل به اندازه باتری مشخص شده اولیه باشد. قسمت بالای باتری را تمیز نگه دارید. خاک تبدیل به یک هادی می شود که انرژی باتری را تخلیه می کند. علاوه بر این، با تجمع خوردگی در پایانه‌های باتری، به یک عایق تبدیل می‌شود و جریان جریان را مهار می‌کند.

عادات رانندگی مانند چرخه های مکرر روشن/خاموش موتور باعث استفاده بیشتر استارت نسبت به یک رفت و برگشت ساده می شود. عوامل دیگر شامل رانندگی و شرایط آب و هوایی، مسافت پیموده شده، سن وسیله نقلیه و کشش بیش از حد الکتریکی مانند سیستم های سرگرمی داخل خودرو است. اگر متوجه شدید در زمان خاموش بودن موتور خودرو چراغ‌های جلو و چراغ‌های داخلی کم نور شده‌اند یا لوازم جانبی که کار نمی‌کنند ، باتری 100 آمپر اوربیتال را بررسی کنید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز