خبرگزاری کار ایران

سولفاتاسیون باتری خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۲۴۲

سولفاته شدن، تجمع کریستال‌های سولفات سرب، علت شماره یک خرابی اولیه باتری‌های سرب اسید مهر و موم شده یا اسیدی (درپوش سلول مرطوب) است.  باتری سولفاته می تواند منجر به موارد زیر شود:

1- از دست دادن قدرت راه اندازی موتور خودرو

 2- زمان شارژ بیشتر

3- ایجاد گرمای بیش از حد

4- زمان اجرای کوتاه تر بین شارژ

5- عمر باتری به طور چشمگیری کمتر است.

 سایر علل خرابی باتری سپاهان باتری عبارتند از: لرزش، آلودگی، صفحات آسیب دیده (به دلیل گرمای بیش از حد) و شارژ کم یا زیاد.

 علت سولفاته شدن باتری خودرو چیست؟

 تمام باتری های ذخیره سرب اسید در طول عمر خود سولفات تولید می کنند.  این شامل انواع جدید مهر و موم شده "خشک" است.  باتری ها با هر بار استفاده (دشارژ - شارژ مجدد) سولفاته می شوند.  اگر آنها بیش از حد شارژ یا کم شارژ شوند یا تخلیه شوند، برخی حتی برای چند روز، به سرعت سولفات تولید می کنند.

 حتی زمانی که باتری کاملا شارژ شده ذخیره می شود، سولفات تشکیل می شود مگر اینکه از شارژر باتری برای سولفات زدایی استفاده شود.  استفاده یا نگهداری باتری ها در دمای بالاتر از 75 درجه فارنهایت، سرعت تخلیه را تسریع می کند و سولفاتاسیون باتری را به طور چشمگیری افزایش می دهد. در واقع، سرعت تخلیه، مانند سولفاتاسیون، به ازای هر 10 درجه فارنهایت بالاتر از دمای اتاق، دو برابر می شود.

 برای جبران خسارت از شارژر مناسب باتری 50 آمپر اوربیتال استفاده کنید.

در برخی موارد یک باتری سولفاته را می توان با استفاده از پالس های الکترونیکی با فرکانس بالا (نه ولتاژ بالا) ترمیم کرد. این ممکن است باعث شود که سولفات باتری قدیمی و تازه تشکیل شده در کوتاه ترین زمان ممکن با خیال راحت حل شود. درواقع در این راه حل ممکن است برخی، اما نه همه، کریستال های سولفات سخت شده حذف شوند.

برای کنترل وضعیت سلامت باتری که بر روی خودرو دارید حتماً آن را به طور مرتب و در بازه های زمانی مشخص تست و بررسی کنید.

سعی می‌کنید وسیله نقلیه خود را روشن کنید و صدای وحشتناک کلیک، کلیک، کلیک کردن باتری مرده را شنیدید. احتمالا تجمع سولفاته باتری 60 آمپر اوربیتال شما را از بین برده است، اما سولفاته شدن چیست؟

 باتری ها مانند موجودات زنده هستند، آنها نیاز به فعالیت و نگهداری دارند تا از مرگ زودهنگام آن ها جلوگیری کنند.

 بیشتر خودروها از باتری‌های سرب اسیدی استفاده می‌کنند.  باتری های سرب اسیدی که در سال 1859 اختراع شد، یکی از اولین انواع باتری های قابل شارژ هستند.  آنها پرمصرف ترین باتری های قابل شارژ هستند.

 یک باتری سرب اسید دارای چگالی توان بالایی است، به این معنی که قادر است مقدار زیادی انرژی را به سرعت آزاد کند.  نسبت قدرت به وزن بیشتر باتری که سیلد اسیدی است ، آن را برای استفاده در خودرو ایده آل می کند، زیرا جریان بالایی برای موتور استارت خودرو مورد نیاز است.

 باتری های سرب اسید از تعدادی سلول تشکیل شده اند. هر سلول دارای صفحات مثبت و منفی، جداکننده و الکترولیت است که همگی در یک ظرف باتری 70 آمپر اوربیتال قرار دارند.  سلول ها به طور متراکم با صفحات سرب و اکسید سرب متناوب بسته بندی شده اند.

 با استفاده از یک واکنش الکتروشیمیایی، یک باتری  سرب اسید انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.  هنگامی که از باتری استفاده می شود، اسید سولفوریک در الکترولیت در حال تخلیه است. الکترولیت بسیار شبیه آب است، همانطور که تخلیه در حال رخ دادن است، به طور طبیعی سولفات صفحات را می پوشاند، که سطحی را که می تواند یک واکنش شیمیایی روی آن رخ دهد کاهش می دهد.

 هنگامی که یک باتری شارژ می شود، این روند معکوس می شود و سولفات به اسید باز می گردد. شایع‌ترین علت خرابی باتری، سولفاته شدن، تجمع کریستال‌های سولفات سرب است.  این زمانی اتفاق می‌افتد که باتری خودرو از شارژ کامل محروم شود (که به آن «کشتن باتری» یا «تخلیه باتری» نیز می‌گویند).  مواد سولفات روی قسمت های تخلیه شده صفحات باتری متبلور می شوند و به باتری آسیب می رسانند.

 تمام باتری‌های سرب اسید در طول عمر خود، به عنوان بخشی از فرآیند شیمیایی طبیعی، سولفاته را جمع می‌کنند اما مشکلات زمانی رخ می دهد که سولفاته ایجاد می شود و از بین نمی رود. اگر باتری 74 آمپر اوربیتال برای مدت طولانی از بین برود باعث سولفاته شدن می شود.

 بنابراین چگونه می توان از مرگ باتری جلوگیری کرد؟ 

 شارژرهای مخصوص و هوشمند عمر باتری شما را با استفاده از یک سری مرحله شارژ و نگهداری ثبت شده با استفاده از فرآیندهای شارژ منحصر به فرد کنترل شده توسط ریزپردازنده، به حداکثر می‌رسانند. در صورت لزوم، آنها به‌طور خودکار بر اساس نیازهای باتری شما اقدامات مناسب را انجام می‌دهند،: احیا، شارژ کردن، تهویه‌کردن، گوگرد زدایی و نگهداری از باتری شما.

 شارژرهای پیشرفته و مناسب به طور مداوم بر وضعیت باتری 100 آمپر اوربیتال شما نظارت می کنند و در صورت نیاز برای حفظ حداکثر ظرفیت آن عمل می کنند.  شارژرها ولتاژ شارژ را برای محافظت از وسایل الکترونیکی حساس و گران قیمت خودرو تنظیم می کنند.

 برخی از شارژرها دارای یک حالت بازسازی یا RECOND ویژه هستند که به احیای باتری هایی که برای مدت طولانی بدون مراقبت نشسته اند و عمیقاً تخلیه شده اند کمک می کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز