خبرگزاری کار ایران

چگونه از مرگ باتری ماشین خود در زمستان امسال جلوگیری کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۶۵۸

اگر فکر بیرون کشیدن خود از رختخواب برای رفت و آمد زمستانی سرد شما را به لرزه در می آورد، شما تنها نیستید. باطری ماشین شما همانجا همراه شماست و در حسرت روزها و شب‌های آرام‌تر بهار و تابستان است.

درست است، باتری‌های ماشین سرما را دوست ندارند و طرفداران زیادی برای زمستان نیستند. مخصوصاً در بخش‌هایی از کشور که درجه حرارت واقعاً می تواند کاهش یابد. این فقط مربوط به عملکرد ضعیف نیست، دما های سرد واقعاً می توانند باطری ماشین را تحت فشار بگذارند، حتی به آن آسیبی برساند که قابل تعمیر نیست یا به طور کامل آن را از بین ببرد.

اگر در قسمتی از ایران زندگی می کنید که به شدت سرد است و می خواهید در زمستان امسال با باتری سوزوکی مرده مواجه نشوید، در اینجا چیزی است که باید بدانید.

چرا باتری ماشین شما در زمستان می میرد؟

باتری‌های خودرو در هر زمانی از سال می‌توانند از بین بروند، اما بیشتر در زمستان به مرگ می رسند. این به دلیل نحوه ایجاد بارهای الکتریکی در باتری خودرو است: الکترولیت های مایع با صفحات سربی داخل باتری مخلوط می شوند و واکنشی ایجاد می کنند که بار الکتریکی ایجاد می کند.

هنگامی که باتری گرم می شود، سرعت آن واکنش افزایش می یابد. این بدان معناست که برای رساندن ولتاژ به استارت (که ماشین را روشن می کند) و ثابت نگه داشتن ولتاژ، باتری را تحت فشار قرار نمی دهد.

وقتی باتری سرد است، برعکس این اتفاق می افتد. سرعت واکنش کاهش یافته است، به این معنی که برای راه اندازی و راه اندازی خودرو، فشار بیشتری به باتری 60 آمپر سوزوکی وارد می شود. در دمای 0 درجه یک باتری ماشین معمولی حدود 35 درصد از قدرت خود را از دست می دهد . در 17- درجه سانتیگراد حدود 60 درصد از دست می دهد.

در طول عمر باتری، از آنجایی که به طور طبیعی در اثر خوردگی داخلی بدتر می شود، برای باتری دشوارتر می شود که شارژ بیشتری را در هنگام ضربه های سرد ایجاد کند. زمانی که این اتفاق می افتد، احتمال از بین رفتن باتری بیشتر است.

چگونه از خاموش شدن باتری ماشین خود در زمستان امسال جلوگیری کنیم؟

خوشبختانه، چندین کار وجود دارد که صاحبان خودروهای مناطق سرد می توانند برای حفظ باتری خودروهای خود در طول زمستان انجام دهند.

1. در گاراژ یا پارکینگ خودرو را پارک کنید.

اول از همه، اگر توانایی پارک کردن وسیله نقلیه خود را در گاراژ یا پارکینگ را دارید، این بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. این یک گزینه برای همه نیست، اما اگر بین پارک کردن در گاراژ خود و پارک کردن در خیابان انتخابی دارید، گاراژ را انتخاب کنید تا باتری 70 آمپر سوزوکی در شرایط ایده آل باشد. روی زمین خالی پارک نکنید زیرا اتومبیل شما ممکن است در معرض رطوبت و آلودگی قرار گیرد. وسیله نقلیه شما باید روی یک سطح صاف قرار بگیرد و در حالت خنثی (دستی) یا پارک (اتوماتیک) با ترمز دستی رها شود.

2. فقط بیکار نباشید .

برای اینکه باتری خود را در طول زمستان در شرایط خوبی نگه دارید، باید حداقل دو  بار در هفته با ماشین خود 10 کیلومتر یا بیشتر رانندگی کنید. هنگامی که ماشین خود را رانندگی می کنید، دینام مشغول کار برای شارژ باتری است و نیرویی را که برای روشن شدن موتور کشیده شده است، دوباره پر می کند.

اگر خودروی خود را فقط برای سفرهای بسیار کوتاه روشن می کنید، در واقع عمر باتری اوربیتال خود را کاهش می دهید زیرا هرگز به طور کامل شارژ نمی شود. برای مثال، روشن کردن خودرو حدود 100 آمپر جریان دارد، در حالی که 15 دقیقه آن را در حالت بیکار نگه دارید، تنها حدود 3 یا 4 آمپر شارژ می شود.

3. بررسی منظم باتری

باتری یکی از اجزای حیاتی وسیله نقلیه شماست، بنابراین با آن به درستی رفتار کنید. همانطور که سطح ضد یخ خود را به طور مرتب بررسی می کنید، باید باتری خود را به طور معمول توسط یک متخصص (یا خودتان انجام دهید ) بررسی کنید - به خصوص قبل و در طول زمستان. با بررسی باتری، متوجه می‌شوید که در چه وضعیتی است و آیا ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد یا خیر.

4. از شارژر باتری استفاده کنید.

اگر نمی توانید به طور منظم ماشین خود را برای رانندگی های طولانی ببرید، اما هنوز باید برای سفرهای کوتاه اینجا و آنجا از آن استفاده کنید، باید از شارژر باتری استفاده کنید. دو نوع اصلی شارژر باتری خودرو وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید: قطره چکان یا مناقصه.

شارژرهای قطره ای در مقابل شارژرهای مناقصه

اگر ماشین یا باتری 100 آمپر سوزوکی شما قدیمی است، ممکن است بخواهید یکی از این دستگاه ها را برای آرامش بیشتر خریداری کنید.

شارژرهای قطره ای به طور مداوم شارژ کمی برای باتری شما فراهم می کنند. آن‌ها نمی‌دانند باتری شما چه زمانی شارژ می‌شود و تا زمانی که به برق وصل هستند به ارائه این شارژ کوچک ادامه می‌دهند. در نظر گرفته شده‌اند که برای جلوگیری از شارژ بیش از حد باتری، که ممکن است در صورت اتصال به برق رها شود، آهسته عمل کنند.

شارژرهای مناقصه که گاهی اوقات شارژر یا نگهدارنده هوشمند نامیده می شوند، شارژ بسیار سریع تری را به باتری خودرو تحویل می دهند. آنها همچنین می دانند که باتری چقدر انرژی دارد و هنوز چقدر نیاز دارد. هنگامی که باتری ماشین شما شارژ شد، شارژر مناقصه خاموش می شود و از شارژ بیش از حد جلوگیری می کند.

آیا هوای سرد بر باتری خودروهای الکتریکی تأثیر می گذارد؟

باتری های خودروهای برقی نیز از تاثیرات زمستان در امان نیستند. در واقع، از آنجایی که خودروهای الکتریکی برای تامین انرژی مستقیم موتورهای خود به باتری‌های خود متکی هستند، بیشتر از خودروهای گازسوز تحت تأثیر هوای سرد قرار می‌گیرند.

اگر در آب و هوای سرد زندگی می‌کنید و به یک وسیله نقلیه الکتریکی فکر می‌کنید، باید به مدل‌هایی با برد رانندگی بالاتر از آنچه واقعاً نیاز دارید نگاه کنید تا از کاهش عملکردی که ممکن است در طول زمستان تجربه کنید، جبران کنید.

کارشناسان فروش سپاهان باتری می توانند شما را در خرید باتری و نگهداری اصولی از باتری خودرو راهنمایی کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز