خبرگزاری کار ایران

چک لیست کامل خرید کالای خواب برای جهیزیه از دیاموندهوم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۲۸۹

یکی از شیرین ترین وپرچالش ترین مرحله ی پس از عقد " خرید کالای خواب و جهیزیه " است .

در ایران با توجه به منطقه  و هر جغرافیایی  سنت و اداب و رسوم ها فرق میکند حتی در ابعاد کوچک تر شما میتوانید این تفاوت هارا در خانواده ها نیز مشاهده کنید اما نگران نباشید یک سری از سنت ها و اداب رسوم ها در همه جا تقریبا یکی و شبیه به هم است مانند این که بیشتر مبلغ جهیزیه را خانواده ی دختر تقبل میکنند و هزینه ی عروسی را خانواده ی پسر میدهند .

در این مقاله با ما همراه باشید ، چک لیستی کامل از کالای خواب برای  خرید جهیزیه را برای شما تهیه کرده ایم .

 

لیست کاملی از خرید کالای خواب برای جهیزیه عروس

برای جلوگیری از سردرگمی و خرید های هیجانی بهتر است که با یک لیست از پیش تهیه شده به بازار رفته و خرید کالای خواب و جهیزیه را انجام بدهیم .

در ادامه به  معرفی مهم ترین لوازم  کالای خواب پرداخته ایم .

 

روتختی ( نسبتا گران و مهم )

خرید روتختی یکی از مهم ترین قسمت های خرید جهیزیه است چرا که  یک روتختی مناسب میتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون اتاق و زیباسازی ان داشته باشد همچنین یک روتختی از جنبه های مختلفی مانند رنگ و جنس میتواند بر روی کیفیت خواب و از لحاظ روانشناختی تاثیر زیادی  داشته باشد.

برای انتخاب روتختی عروس باید به سلیقه ی عروس خانوم توجه زیادی داشت  ، همچنین همانطور که در بالاتر به ان اشاره شد در درجه ی دوم باید به اتاق خواب و سبک دکوراسیون اتاق توجه داشت زیرا بعضی از عروس خانوم ها روتختی ای سلطنتی را به یک روتختی ساده بیشتر ترجیح میدهند به طور کلی روتختی عروس به سه مدل دسته بندی میشود :

  • روتختی مخمل
  • روتختی گیپور
  • روتختی سلطنتی

شما میتوانید با توجه به نکاتی که در بالاتر گفته شد خرید کالای خواب و جهیزیه بهینه ای داشته باشید .

 

پتو (بسیار کاربردی )

برای خرید پتو شما میتوانید انتخاب هایی وسیع داشته باشید چرا که تنوع پتو در بازار عمدتا بسیار زیاد است و تولید کننده های داخلی و خارجی بسیاری دارد ، همچنین برای خرید کالای خواب و جهیزیه بهتر است که تا میتوانید از فروشنده سوال هایتان را بپرسید تا بتوانید خریدی با کیفیت تر و بدون پشیمانی داشته باشید .

انواع پتو ها در بازار به دو نوع  تک نفره و دو نفره تقسیم میشود همچنین بر اساس فصول سال جنس پتوها تغییر میکند .

 اگر بخواهیم بر اساس فصل پتوها را دسته بندی کنیم به دونوع :

  • تابستانی
  • زمستانی

 تقسیم میشود و بر اساس جنس در انواع  جنس‌های مختلف مثل کرک دار، پشمی، ارگانیک، پنبه‌ای و دولایه و مسافرتی به بازار عرضه می‌شود.

 

بالشت و روبالشی ( فراموش نشدنی )

پس از خرید پتو نوبت به بالشت و روبالشتی میرسد که  یکی از اجزای مهم خرید کالای خواب و جهیزیه است . مهم از این جهت که تاثیر زیادی بر روی سلامت گردن دارد . اگر عروس به دنبال بالشی نرم باشد، باید بالشی پر شده از الیاف طبیعی که قیمت بالایی هم دارند را انتخاب کند. اگر به دنبال بالشی نرم اما با قیمتی مقرون به صرفه است بالش پر شده با پلی استر بهترین گزینه است.ابعاد و سایز بالش نیز، به طرز خوابیدن هر شخص بستگی دارد. به عنوان مثال بالش‌های سایز بزرگ مناسب افرادی هستند که در حین خواب، زیاد غلت می‌زنند.نه تنها بالش بلکه سرویس خواب، بدون روبالشی کامل نمی‌شود؛ این وسیله از ضروری‌ترین وسایل خواب بوده و نقش مهمی در لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس دارد.

 

لحاف و کاور لحاف

لحاف کاربردی مانند پتو داشته، اما از آن گرم‌تر و سنگین‌تر است؛ لحاف علاوه بر بالا بردن کیفیت خواب، می‌تواند بر زیبایی اتاق خواب عروس نیز بیافزاید. لایه‌های الیافی به کار رفته درون لحاف می‌توانند از پر، پنبه، پشم یا پلی استر ساخته شده باشند. این الیاف باید حجم مناسبی داشته و سازگار با پوست باشند. لحاف‌های ساخته شده از پر پرنده، بسیار گرم و سبک هستند. اگر عروس برای خرید کالای خواب و جهیزیه لحافی از پر پرنده را انتخاب کند، باید در هنگام خرید به مشخصات آن دقت کرده و ببیند چند درصد پر درون لحاف به کار رفته است.البته بعد از انتخاب لحاف، نوبت به انتخاب کاور لحاف می‌رسد. کاور لحاف با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی که دارد می‌تواند یک راه عالی برای تغییر سبک دکوراسیون اتاق خواب عروس، در سال‌هایی که پیش رو دارد باشد.

چک لیست کامل خرید کالای خواب برای جهیزیه از دیاموندهوم

تشک ( اساسی ترین بخش کالای خواب )

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های کالای خواب، که تاثیری مستقیم بر سلامت بدن و کیفیت خواب می‌گذارد تشک است. انتخاب و خرید یک تشک نامناسب و غیر استاندارد، می‌تواند تاثیرات منفی غیر قابل جبرانی روی مهره‌های کمر و ستون فقرات بگذارد. پس برای پیشگیری از ابتلا به دیسک کمر و گردن، میتوانید از تشک رویا استفاده کنید که کاملا استاندارد و مناسب است.

تشک‌ها براساس تعداد نفرات به سایز‌های یک نفره و دو نفره تقسیم می‌شوند. یک تشک استاندارد، باید اندازه و ابعاد استانداردی داشته و نه خیلی نرم باشد نه خیلی سفت. به طور معمول طول تشک‌ها 200 سانت بوده و ثابت است، اما عرض آن‌ها براساس تعداد نفرات می‌تواند از 90 سانت تا 200 سانت متغیر باشد.

چک لیست کامل خرید کالای خواب برای جهیزیه از دیاموندهوم

کوسن ( شیک و لوکس )

با این که کوسن جزو کالای خواب ضروری محسوب نمیشود اما حضور ان به عنوان یک اکسسوری کالای خواب میتواند جلوه ای زیبا به تخت خواب شما ببخشد .

کوسن‌ها محیط اتاق خواب را گرم و صمیمی کرده و چهره‌ای دوست داشتنی به آن می‌دهند. درون کوسن‌ها می‌تواند از فوم، کرک، پنبه و پلی استر پر شده باشد. پارچه رویی آن نیز می‌تواند جنسی از کتان، کرباس، ابریشم، چرم و نایلون داشته باشد.

کوسن‌ها در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی به بازار عرضه شده و همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند همچنین سایز‌ها و اندازه‌های مختلفی هم دارند، اگر عروس به دنبال راحتی و استفاده از آن‌ها هست، باید کوسن‌های بزرگ را انتخاب کند.اما اگر تمایل بیشتری  به  زیبایی اتاق خواب دارد بهتر است که کوسن‌های کوچک و رنگارنگ را انتخاب کند .

 

جمع بندی

برای خرید کالای خواب و جهیزیه بهتر است که الویت های خود را ابتدا مشخص کنید ، این که چه کالایی برایمان مهم تر است و چقدرمیخواهیم هزینه کنیم انجام این کار در انتخاب هایمان کمک شایانی میکند .

همچنین بهتر است که از فروشگاه هایی معتبر همچون دیاموندهوم خرید کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز