خبرگزاری کار ایران

طراحی و دکوراسیون داخلی | 7 ترفند ساده اما حرفه ای

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۹۵۷

استخدام یک طراح داخلی ممکن است کار طراحی را ساده کند. با این وجود، ممکن است پول استخدام طراح را نداشته باشید یا انجام آن را برای خودتان سرگرم‌کننده‌تر بدانید. در نتیجه خودتان باید به تنهایی فضا را طراحی و تزیین کنید، غافل از اینکه این کار ممکن است برای تازه کارها سخت یا حتی ترسناک باشد.

طراحی داخلی بیشتر یک هنر است تا یک علم و هیچ قانون سخت یا سریعی برای انجام آن وجود ندارد. اما اگر به دنبال راهنمایی هستید، از دکوراسیون مغازه گرفته تا طراحی داخلی اتاق خواب همگی مستلزم کمی سلیقه و البته اطلاعات پایه ای در مورد چیدمان است. از خرید پرده و قاب عکس گرفته تا خرید روتختی ساده باکیفیت همه نکاتی دارند که رعایت آنها را در این مطلب یادآوری می کنیم:

  1. یک طرح رنگی برای خانه خود تنظیم کنید:

سه تا پنج رنگ را انتخاب کنید که در خانه شما برجسته ترین باشد. اگر مطمئن نیستید، بر اساس احساسی که برای طراحی داخلی خانه خود می خواهید، لحنی انتخاب کنید (رنگ دوم اصلی). از سوی دیگر، از لباس‌های خود به‌عنوان راهنما استفاده کنید، زیرا ما تمایل به خرید لباس‌هایی در سایه‌های متناسب با شخصیت خود داریم پس رنگ لباس های ما میتواند بیانگر شخصیت رنگ شناسی ما باشد.

(گوگل کنید: 10- 30 -60 راز زیبایی دکوراسیون)

  1. کیفیت را به کمیت ترجیح دهید:

تزیین نیازی به هزینه گزافی ندارد. با این حال، خریدهای فوری و ارزان اغلب منجر به شلوغی و فرسودگی سریع می شود. در عوض، برای چیزی پس انداز کنید که چندین دهه طول بکشد، در مقابل چیزی که ظرف یک یا دو سال از بین می رود. یک برنامه بودجه و صرفه جویی تنظیم کنید سپس می توانید روی قطعات مهم مانند مبل، میز ناهار خوری، صندلی یا کنسول بیشتر هزینه کنید.

  1. طرح بندی های مختلف طراحی خانه را امتحان کنید:

طرح بندی های مختلف را امتحان کنید. گاهی اوقات، تنها چیزی که یک خانه به آن نیاز دارد، کمی جابجایی مبلمان است. رویکرد فنگ شویی را در نظر بگیرید ، به ویژه در فضاهای مجزا مانند مطالعه، اتاق خواب و حمام. با برنامه ریزی چیدمان داخلی خانه خود شروع کنید و تا زمانی که خوشحال شوید آن را تغییر دهید.  

(گوگل کنید: فنگ شویی اتاق خواب | 13 ترفند ساده و کاربردی چیدمان)

طراحی و دکوراسیون داخلی | 7 ترفند ساده اما حرفه ای

  1. ارتفاع عالی تابلوها:

آثار هنری خود را با اطمینان از اینکه آنها را در ارتفاع صحیح آویزان کرده اید نشان دهید. در حالت ایده‌آل، اثر هنری اصلی شما، یا خط مرکزی افقی دیوار گالری، باید هم سطح چشم باشد که حدود 1.5 متر از کف فاصله دارد. اندازه گیری را از وسط تابلو و نه بالای قاب انجام دهید.

  1. استفاده از لامپ مناسب:

لامپ مناسب می‌تواند رنگ‌ها را برجسته کند یا فضای آرامش‌بخشی ایجاد کند، در حالی که لامپ اشتباه می‌تواند طراحی داخلی خانه را به فضایی تیره و ناخوشایند تبدیل کند. طراحان داخلی لامپ های دیود ساطع کننده نورLED  را ترجیح می دهند، زیرا آنها مقرون به صرفه هستند، اما مهمتر از همه آنها کیفیت رنگ بی نظیری دارند.

  1. بلند نشان دادن سقف ها:

با استفاده از یک توهم عمودی، اتاق را بزرگتر از آنچه هست احساس کنید. راه راه های عمودی از کاغذ دیواری، قفسه های کتاب از کف تا سقف یا پرده ها باعث می شود که سقف بالاتر از آنچه هست احساس شود. پرده‌های کف تا سقف نیز می‌توانند اتاق را لوکس کنند. دکوراسیون بلند را در یک نسبت معقول با فضا نگه دارید. به عنوان مثال، برای جلوگیری از ایجاد احساس شلوغی، از یک واحد قفسه بندی باریک در حمام استفاده کنید.

  1. بافت های کنتراست دار طراحی خانه:

سطوح در کنار هم جذابیت را به فضای داخلی اضافه می کنند. آجرهای خشن و نما در محیطی شیک با کاناپه‌های مخملی و ملیله‌های ابریشمی، یا یک روتختی هتلی ترک باکیفیت مخاطبان خود را شوکه و شگفت‌زده خواهد کرد. حواس خود را با شگفتی بافت درگیر کنید.

طراحی و دکوراسیون داخلی | 7 ترفند ساده اما حرفه ای

راهنمای چیدن دکوراسیون:

به جای در نظر گرفتن اینکه چگونه باید زندگی کنید، فضای خود را طوری طراحی کنید که با سبک زندگی فعلی شما سازگار باشد. اگر بچه‌های سرکش یا حیوانات خانگی دارید، می‌توانید از بین انواع پارچه‌های روکش بادوام و مواد سطحی انتخاب کنید که به مرور زمان عالی به نظر می‌رسند.

  • طراحی فضای آشپزخانه را در نظر بگیرید

اگر تنها زندگی می کنید و به ندرت میهمان دارید، نیازی به یک میز ناهار خوری بزرگ ندارید. اگر در خانه کار می کنید، به جای اینکه این میز را در گوشه ای از اتاق نشیمن قرار دهید، آن را در اتاقی قرار دهید که کمتر دیده شود. قبل از هر خریدی یک بودجه واقعی و منصفانه در نظر بگیرید تا بر این اساس اولویت بندی کنید.

  • اطراف خود خلوت کنید

فرآیند طراحی مجدد را با دور انداختن هر چیزی که دیگر استفاده نمی‌کنید، نیاز ندارید یا از آن لذت نمی‌برید، شروع کنید. قبل از نصب وسایل، اگر اتاق را طراحی می کنید، خالی بودن آن را در نظر بگیرید. در هر منطقه فضای زیادی برای وسایل شخصی و ملزومات وجود دارد، اما یک طراحی داخلی عالی با در نظر گرفتن این ملاحظات آغاز می شود.

  • نازک کاری را در نظر بگیرید

در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید کفپوش و اثاثیه موجود در اتاق را تنظیم کنید تا از نظر زیبایی‌شناختی بیشتر و مطابق میل شما باشد، نه تغییر دکوراسیون. قبل از اضافه کردن مبلمان و لوازم جانبی به یک اتاق خالی، کف را بسازید، دیوارها را رنگ کنید، کاشی کاری یا کاغذ دیواری بزنید و کابینت ها را نصب کنید.

  • مبلمان جایگزین را انتخاب کنید

هنگامی که کاناپه ایده آل را انتخاب کردید، جستجوی خود را برای میزهای جلو مبل آغاز کنید تا مشخص کنید چه اندازه و سبکی مناسب است یا اینکه آیا به یک پاف بزرگ نیاز است یا خیر. اگر یک میز چوبی روستایی را برای ناهارخوری انتخاب کنید، صندلی های فلزی کنتراست فوق العاده ای را ایجاد می کنند. یک روکش مد روز و چراغ ها یا میزهای کنار تخت را به تخت خواب اضافه کنید.

  • انتخاب فرش و پرده

اکنون که می دانید ظاهر اتاق چگونه است، می توانید فرش، پرده و سایر منسوجات مانند روتختی ساده و کوسن را به عنوان مکمل مبلمان خود انتخاب کنید و با افزودن رنگ، طرح و بافت به زیبایی و ... به جذابیت فضا کمک کنید.

طراحی و دکوراسیون داخلی | 7 ترفند ساده اما حرفه ای

  • انتخاب روتختی

اتاق خواب محل استراحت 8 ساعته شماست؛ آغاز روز و روحیه دهی اصولا از اتاق خواب شروع می شود. انتخاب روتختی مناسب باتوجه به دکوراسیون موضوعی است که باید به آن توجه کنید؛ مثلا یک روتختی مخمل بوهو برای دکوراسیون متناسب با آن یا روتختی اسپرت برای اتاق خواب و دکوراسیون مینیمال کار جذابی است.

کلام پایانی:

طراحی داخلی محلی که در آن زندگی می کنید یا بیشتر ساعات بیداری خود را سپری می کنید تأثیر مستقیمی بر خلق و خو و عملکرد شما دارد. بنابراین، طراحی به خوبی اجرا شده، حس لذت شما را از آن محیط تقویت می کند. اگر می خواهید فضا را به تنهایی طراحی و تزئین کنید، مراحل ذکر شده در این مقاله می تواند به شما کمک کند.

 

منبع: فروشگاه روتختی سپارشی | متفاوت ترین تجربه خرید آنلاین

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز