خبرگزاری کار ایران

برنامه ریزی برای سفر به استانبول

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۷۱۴

شهر استانبول که مانند پلی اروپا و آسیا را به هم متصل کرده، از دو منطقه آسیایی و اروپایی تشکیل شده است. استانبول جاذبه های گردشگری زیادی دارد، همین امر باعث می شود برای سفر به آن، نیاز به برنامه ریزی وجود داشته باشد؛ برنامه ریزی برای خرید بلیط استانبول تا رزرو هتل و بازدید از مکان های دیدنی آن. در این مطلب قصد داریم به برنامه ریزی برای سفر به استانبول بپردازیم.

آشنایی با شهر استانبول

همان طور که اشاره شد، استانبول از دو بخش اروپایی و آسیایی تشکیل شده است. این شهر که به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، آب و هوای متنوعی دارد، از جمعیتی بالغ بر 15 میلیون نفر برخوردار است. استانبول در گذشته، مرکز امپراتوری روم شرقی به حساب می آمده و به همین دلیل، از تاریخ غنی و پر افت و خیزی برخوردار است. برای رزرو انواع بلیط هواپیما خارجی و همچنین رزرو هتل خارج از کشور تنها کافی است به سامانه فلای تودی مراجعه کنید.

برنامه ریزی برای یک سفر 3 روزه به استانبول

شهر بزرگ استانبول دارای مکان های دیدنی بسیاری است. سالانه حدود 23 میلیون نفر از این شهر بازدید می کنند. برای این که سفر مفید و لذت بخشی را داشته باشید؛ در ادامه یک برنامه سه روزه برای سفر به استانبول را به شما ارائه می کنیم:

روز اول سفر

در روز اول برنامه ریزی برای سفر به استانبول به منطقه کاراکوی و حوالی میدان تکسیم می رویم.

کاخ دلمه باغچه

کاخ دلمه یا دلما باغچه یکی از زیباترین کاخ‌های سلطنتی عثمانی است که از نمادهای مشهور استانبول و کشور ترکیه به حساب می آید.

میدان تکسیم و خیابان استقلال

خیابان گردی در استانبول یکی از تفریحات جذاب در این شهر محسوب می شود. یکی از مناطق جذاب برای خیابان گردی در استانبول، میدان تکسیم و خیابان استقلال است. در این خیابان می توانید به موزه ها، رستوران ها و کافه های آن نیز سری بزنید.

کلیسای سنت آنتوان

کلیسای سنت آنتوان، بزرگترین صومعه و کلیسای کاتولیک رومی در کشور ترکیه است و معماری و عظمت آن گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

برج گالاتا

برج استوانه‌ای و باشکوه گالاتا که در خیابان استقلال قرار دارد، چشم‌اندازی خیره کننده بر تنگه بسفر دارد.

اگر قصد بازدید از این جاذبه های استانبول را دارید، برای تهیه بلیط استانبول می توانید به وب سایت فلای تودی مراجعه کنید.

روز دوم سفر

در روز دوم برنامه ریزی برای سفر به استانبول به منطقه فاتح و امین‌اونو استانبول می رویم.  

بازار بزرگ استانبول

یکی از زیباترین مکان های استانبول، بازار بزرگ آن است. این بازار، یکی از بزرگترین بازارهای سنتی در سطح خاورمیانه و جهان به حساب می آید.

مسجد آبی (مسجد سلطان احمد)

مسجد آبی استانبول یکی دیگر از بناهای به جا مانده از دوران عثمانی است که بسیار زیبا و مجذوب کننده است.

موزه ایاصوفیه

موزه ایاصوفیه روزگاری مسجد و پیش از آن، کلیسای مهمی در دوران امپراتوری روم شرقی بوده است.

کاخ توپکاپی

در کاخ توپکاپی مجموعه‌ای گسترده از اماکن تاریخی از دوران پیشاعثمانی تا دوره فرمانروایی عثمانی‌ها دیده می شود که از نظر هنر معماری، بسیار ارزشمند هستند.

تنگه بسفر

پس از یک روز گشت و گذار و بازدید از جاذبه های تاریخی، بهتر است یک شب خاطره‌انگیز را در تنگه بسفر و تماشای ساحل استانبول سپری کنید.

چنانچه قصد سفر به ترکیه را داشتید، می توانید به کمک فلای تودی برای رزرو هتل خارج و همچنین تهیه بلیط استانبول اقدام کنید.

روز سوم سفر

در روز سوم برنامه ریزی برای سفر به استانبول از بخش مدرن تر شهر بازدید می کنیم. 

شهربازی استانبول (اسفانبول)

استانبول یا شهربازی و پارک آبی شهر استانبول، از بزرگترین شهربازی‌های اروپا به حساب می آید که حضور در آن، بسیار هیجان انگیز است.

پارک مینیاتورک

پارک مینیاتورک، مجموعه ای مینیاتوری از جاذبه‌های گردشگری کشور ترکیه است. در این پارک، نمونه کوچک مهم ترین آثار تاریخی کشور ترکیه و شهر استانبول دیده می شوند.

آکواریوم استانبول

در آکواریوم استانبول که یکی از بزرگترین آکواریوم‌های جهان است، هزاران آبزی و موجود دریایی زندگی می کنند.

برنامه ریزی برای سفر به استانبول

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید فروم در کنار آکواریوم استانبول قرار دارد و می توانید برای خرید به آنجا بروید. فروم یکی از بزرگترین مراکز خرید در استانبول و ترکیه محسوب می شود.

رزرو هتل خارج از کشور

برای خرید بلیط هواپیما خارجی و همچنین رزرو هتل در خارج از کشور، یکی از بهترین روش ها استفاده از سامانه فلای تودی است. در فلای تودی گزینه های زیادی پیش روی شما هستند که می توانید به راحتی از میان آنها انتخاب کنید.

جمع بندی

شهر استانبول، یکی از مراکز گردشگری مهم در منطقه به حساب می آید که سالانه پذیرای 23 میلیون گردشگر از سراسر جهان است. برنامه ریزی برای سفر به استانبول به شما کمک می کند تا سفر خاطره انگیز و مفیدی را تجربه کنید. سامانه فلای تودی شما در سفر به این شهر زیبا با ارائه بلیط هواپیما خارجی به مقصد استانبول و همچنین رزرو هتل، یاری خواهد کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز