خبرگزاری کار ایران

سفری ارزان به مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۲۲۰

سالانه گردشگران بسیاری از سراسر جهان به مشهد سفر می کنند. مشهد قطب گردشگری ایران محسوب می‌ شود و در تمام فصول، میزبان مسافران ایرانی و غیر ایرانی خود بوده است. برخی از افرادی که قصد سفر به مشهد را دارند، به دنبال راه هایی برای داشتن سفری ارزان به مشهد هستند؛ از خرید بلیط های سفر با قیمت مناسب گرفته تا رزرو هتل مشهد ارزان. در این مطلب قصد داریم با ارائه راهکارهایی، هزینه سفر شما به مشهد را تا جای ممکن کاهش دهیم.

هدف خود را از سفر مشخص کنید

جهت داشتن سفری ارزان به مشهد بهتر است قبل از سفر، هدف خود را مشخص کنید. برای چه می خواهید به مشهد سفر کنید؟. اگر جوابتان گشت و گذار است، پس لزومی ندارد از هتل های نزدیک حرم مطهر برای اقامت استفاده کنید و بهتر است مکانی را در نزدیکی مراکز تفریحی مشهد انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حرم امام رضا از بعضی مکان های گردشگری مشهد دور است. بنابراین اگر قصد زیارت در مشهد را نداشته باشید، می توانید محل اقامت خود را آزادانه تر انتخاب کنید و هزینه حمل و نقل خود را کاهش دهید. در نتیجه، سفری ارزان را تجربه خواهید کرد.

زمان مناسب برای سفر به مشهد

معمولا زمان مناسب برای سفر به مشهد از نظر مسافران و گردشگران، فصل بهار است. در زمان تعطیلات، هزینه سفر برای مسافرین و زائرین گران تر از زمان های دیگر خواهد شد و البته شهر مشهد هم در این دوران، شلوغ تر از همیشه است. در نتیجه، رزرو هتل و بلیط چالشی بزرگ برای دوست داران این شهر محسوب می شود. اما در فصل های تابستان و زمستان یا در اواسط هفته و بعد از تعطیلات نوروز، می توان بلیط دقیقه ۹۰ مشهد را به راحتی و با قیمت کمتر تهیه کرد.

ارزان ترین هتل های مشهد

بهتر است اگر قصد سفری ارزان به مشهد را دارید، از هتل های سه ستاره یا یک ستاره برای اقامت خود در این شهر تاریخی استفاده کنید. نگران نباشید شما می توانید از میان این هتل ها، موردی دلنشین و تمیز برای اقامت کوتاه مدت خود پیدا می کنید. بعضی از این هتل ها امکانات چندانی ندارند، اما برای ماندن در چند روز  مناسب هستند؛ به خصوص که در طول روز به گشت و گذار و زیارت مشغول خواهید بود. برای رزرو هتل مشهد ارزان قیمت می توانید به فلای تودی مراجعه و گزینه مناسب را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی این هتل های ارزان و مناسب برای اقامت می پردازیم:

  • هتل اسپینو مشهد: از هتل های 3 ستاره با قیمتی مناسب است. این هتل در خیابان هفده شهریور مشهد، خیابان عنصری شرقی پلاک ۲۰ قرار دارد.
  • هتل سعدی مشهد: هتلی نوساز با امکانات مناسب برای مسافران است. این هتل در  خیابان خسروی، خیابان سعدی، سعدی ۲، جنب بانک مسکن قرار دارد.
  • هتل کارن مشهد: هتل کارن با حرم مطهر دو کیلومتر فاصله دارد و به پول چوبی و بوستان میرزا کوچک خان نزدیک است. این هتل به نسب قیمت مناسبش، از امکانات خوبی برخوردار می‌باشد. مکان این هتل در خیابان امام رضا، امام رضا ۸ نبش رجب زاده ۳ قرار دارد.

ارزان ترین روش های حمل و نقل

هواپیما در شمار گران ترین وسیله های نقلیه برای سفر به مشهد به حساب می آید. اما نکته قابل توجه این است که قیمت بلیط هواپیما، همواره متغیر است. حتی امکان دارد در برخی از زمان‌ها، هزینه مسافرت با هواپیما به مراتب از هزینه قطار، کمتر باشد. برای پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما باید بلیط‌های لحظه آخری پرواز را جستجو کنید. در این صورت، سفری ارزان به مشهد را می توانید تجربه کنید. برای چک کردن قیمت بلیط تهران مشهد، قیمت بلیط هواپیما مشهد تهران ایران ایر و دیگر شرکت های هواپیمایی، کافی است به فلای تودی مراجعه فرمایید.

عمده مسافران مشهد از قطار برای سفر استفاده می کنند. سفر با قطار برای مسیرهای طولانی، راحت و مقرون به صرفه است. قطارهای مشهد در کلاس لوکس و عادی ارائه می شوند که می توان بسته به شرایط خود، یکی از آنها را برگزید. ولی اگر مایل هستید هزینه کمتری برای رسیدن به مقصد پرداخت کنید، می توانید از اتوبوس های مسافربری استفاده کنید. هرچند تحمل مسافت طولانی با اتوبوش کار هر کسی نیست، اما اگر می توانید چندین ساعت را در اتوبوس بمانید، می توانید از هزینه سفر خود بکاهید. سفر به مشهد با ماشین شخصی نیز می تواند یکی از گزینه ها باشد. به دلیل طولانی بودن مسیر می توان در شهرهایی مانند شاهرود، نیشابور و سبزوار توقف داشت و از این شهرها دیدن کرد.

سفری ارزان به مشهد

هزینه حمل و نقل در مشهد

از فاکتورهای دیگری که در هزینه سفر شما به مشهد تاثیرگذار خواهد بود، هزینه حمل و نقل در این شهر است. نزدیکی محل اقامت با مکان های مورد نظر شما مانند حرم و ایستگاه های متروی مشهد، در کم کردن هزینه های شما تاثیر زیادی خواهد داشت. به این ترتیب می توانید با هزینه پایین به حرم یا سایر مراکز خرید در مشهد دسترسی داشته باشید و سفری ارزان به مشهد را تجربه کنید. برای اطلاع از مسیر خطوط اتوبوس یا متروی مشهد می توانید به نقشه ها یا راهنمای زائر مراجعه کنید.

استفاده از تور مشهد به جای سفر شخصی

به طور کلی، استفاده از تور نسبت به سفر شخصی ارزان تر تمام می شود. به دلیل این که تورهای مسافرتی، بلیط وسایل نقلیه و اقامتگاه ها را به شکل عمده و با تخفیف رزرو می کنند. به این ترتیب، قیمت تورها برای مسافران پایین تر از هزینه سفرهای شخصی تمام می شود.

جمع بندی

برای داشتن سفری ارزان به مشهد بهتر است از قبل هدف خود را از این سفر مشخص کنید و با توجه به آن، محل هتل یا اقامتگاه خود را انتخاب فرمایید. انتخاب زمان سفر نیز بسیار مهم است. در زمان تعطیلات و مناسبت های مذهبی، قیمت بلیط سفر و رزرو هتل بالاتر می رود. ارزان ترین وسیله نقلیه برای سفر به مشهد، اتوبوس است، هر چند که به دلیل مسیر طولانی، دشواری های خاص خود را دارد. در کل باید توجه داشت که استفاده از تور به جای سفر شخصی تا حد زیادی از هزینه های سفر شما خواهد کاست.

برای رزرو هتل مشهد ارزان به فلای تودی رجوع کنید و از خدمات گسترده این سامانه بهره بگیرید. برای بررسی قیمت بلیط های مشهد مانند قیمت بلیط تهران مشهد یا قیمت بلیط هواپیما مشهد تهران ایران ایر نیز می‌توانید از فلای تودی استفاده کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز