خبرگزاری کار ایران

سفر به کیش یا مشهد؟ کدام را انتخاب کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۹۸۸

جاذبه‌های گردشگری کشور وسیع و زیبایمان ایران، به قدری زیاد است که اگر قصد داشته باشیم یک برنامه ایرانگردی را شروع کنیم، قطعا چندین سال طول خواهد کشید. ایران از شمال تا جنوب، شرق تا غرب از مناظر طبیعی فوق‌العاده جذاب و متنوع برخوردار است و سفر به هر نقطه‌ای از کشور جذابیت‌های خاص خود را دارد. در این میان، مشهد و کیش به عنوان دو قطب گردشگری کشور، پذیرای گردشگران بیشتری هستند. حال سوال اصلی این‌جا است که سفر به کیش یا مشهد؟ کدام را انتخاب کنیم؟ مزایای سفر به هر کدام از این شهرها چیست؟

سفر به کیش

برای رفتن به کیش، شما نیاز به ترغیب شدن ندارید. هر ساله میلیون‌ها گردشگر خود را به این جزیره زیبا می‌رسانند تا از طبیعت دریایی زیبا، امکانات تفریحی فوق‌العاده و مراکز خرید متعدد و لوکس آن استفاده ببرند. سفر به کیش از پرتکرارترین سفرهای داخلی در ایران است. تفریحات آبی این جزیره زیبا و موقعیت خاص آن به عنوان منطقه آزاد تجاری موجب شده تا علاوه بر شهروندان ایران، گردشگران خارجی نیز بدون نیاز به روادید به مدت دو هفته اوقات خود را در کیش بگذرانند. کیش جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران دارد. اگر به تاریخ علاقمندید و قصد داشته باشید در سفر به کیش از تاریخ غنی و هزاران ساله آن اطلاعات کسب کنید، می‌توانید به کاریز کیش یا شهر باستانی حریره سر بزنید. اگر قصد تفریح و سرگرمی دارید، اولین جایی که باید بروید اسکله تفریحی کیش است. در این اسکله شما به انواع و اقسام امکانات جزیره از جمله رستوران های کیش، قایق ماهیگیری، قایق‌های پارویی، جت اسکی و غیره دسترسی خواهید داشت. تفریحات آبی جزیره بیشتر در قسمت ساحل مرجانی آن قرار دارد. ساحل مرجانی کیش در شرق جزیره واقع شده است.

در تفریحات آبی کیش شما می‌توانید با آموزشی کوتاه با لباس غواصی به آب‌های نیلگون خلیج‌ فارس بروید. جت اسکی، اسکی روی آب، پاراسل و شاتل از دیگر تفریحات آبی هستند. به جز این‌ها، پارک آبی اوشن که تنها پارک آب سرباز جزیره است، هم برای خانم‌ها و هم آقایان در دسترس است. خانم‌ها همچنین پلاژ و کلوب اختصاصی خود را نیز در جزیره دارند. این پلاژ از سالن‌های ورزشی و بدنسازی، استخر، سالن‌‌های مد و زیبایی، زمین مخصوص والیبال ساحلی، رختکن، دوش آب و پارکینگ برخوردار است. در تور کیش شما می‌توانید بخشی از اوقات خود را به پاساژگردی در مراکز خرید کیش اختصاص دهید. با توجه به اینکه اکثر برندهای دنیا در این مراکز خرید گرد آمده‌اند و اجناس بدون هزینه گمرک به فروش می‌رسند، مطمئنا خرید فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش از منظر آب و هوا، پاییز و زمستان است. در این روزها، بویژه از آذر، هوای جزیره کاملا رو به خنکی می‌رود و باران‌های زیبایی باریدن می‌گیرد. هوا تا سه درجه نیز کاهش می‌یابد و با این حال آب خلیج همچنان گرم است. با توجه به اینکه تعداد گردشگان کاهش می‌یابد، از شلوغی آزاردهنده تابستان خبری نیست. از طرفی، قیمت بلیط هواپیما کیش نیز در این روزها کاهش می‌یابد. اما بهترین فصل برای بهرمندی هر چه تمام‌تر از امکانات کیش، تعطیلات نوروز و تابستان است. غالب کنسرت‌های جزیره در تابستان برگزار می‌شود و با توجه به گرمای هوا، تفریحات آبی دلچسب‌تر خواهند بود.

سفر به کیش یا مشهد؟ کدام را انتخاب کنیم؟

بلیط هواپیما کیش

برای خرید بلیط هواپیما کیش، می‌توانید به صورت آنلاین از سایت سفرستان خرید خود را انجام دهید. سفرستان از جمله سایت‌هایی است که با همکاری با خطوط هوایی مهم داخلی و خارجی نظیر ایران ایر، ماهان، ایران ایر تور، آتا، آسمان، قشم ایر، کیش ایر، کاسپین، زاگرس، معراج، تابان، اترک، سپهران ایر در حوزه پروازهای داخلی با توجه به مبدأ شما، تمام بلیط‌های موجود به مقصد کیش را به ترتیب ارزانترین قیمت به شما نشان خواهد داد. بلیط چارتر کیش نیز به همین منوال قابل مشاهده و خریداری است. بلیط کیش در تابستان که اوج سفرها است با قیمت بیشتری به فروش می‌رسد اما در نیمه دوم سال گاهی با یک سوم قیمت نیز می‌توانید بلیط سیستمی کیش را خریداری کنید.

سفر به مشهد

مهم‌ترین شهر شرق کشور، مشهد، با توجه به وجود حرم مطهر امام هشتم شیعیان، از دیرباز مهم و پر رفت‌وآمد بوده است. در سال‌های اخیر در کنار توجه به بعد زیارتی این شهر، به بخش گردشگری نیز توجه شد و علاوه بر زائران، گردشگران بسیاری در روزهای مختلف سال، بویژه تعطیلات نوروز، خود را به مشهد می‌رسانند. سفر به مشهد، بویژه پرواز تهران مشهد، رتبه اول سفرهای کشور را به خود اختصاص داده است. گردشگران در تور مشهد، پس از زیارت حرم امام رضا (ع) و اقامت در هتل های مشهد، می‌توانند از جاذبه‌های این شهر مانند طرقبه، کوه سنگی، دریاچه چشمه سبز، هفت حوض، باغ ملی مشهد، آرامگاه فردوسی در طوس و غیره بهره ببرند. موزه‌گردی در مشهد نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد. بویژه موزه آستان قدس رضوی از جمله مکان‌هایی است که بازدید از آن توصیه می‌شود. مشهد به کافه‌ها و رستوران‌هایش نیز شهرت دارد. این شهر مملو از مکان‌هایی برای خوردن یک عصران دلپذیر دوستانه یا یک شام خانوادگی دوست‌داشتنی است. خرید در مراکز خرید مشهد نیز با توجه به اینکه هرگونه اجناسی که بخواهید را خواهید یافت، بسیار عالی است.

بهترین زمان سفر به مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد از منظر آب و هوایی، بهار است. بویژه در روزهای پایانی فروردین و نیمه اول اردیبهشت مشهد هوای بسیاری مطبوعی دارد و اگر به کوهپایه‌ها و روستاهای اطراف آن بروید، وجود چشمه‌های طبیعی، درختان تناور و سرسبزی باطراوت آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. هرچند در این زمان شهر پر از مسافرانی می‌شود که به دلایل مختلف در مشهد اقامت کرده‌اند و بسیار شلوغ خواهد بود. این شلوغی مستقیما بر روی افزایش قیمت بلیط هواپیما یا قطار مشهد، هتل‌ها و سوییت‌ها و سایر اقامتگاه‌های شهر تاثیر خواهد گذاشت. برای آن دسته از افرادی که به شلوغی علاقه ندارند یا مایلند با هزینه کمتری به این شهر سفر کنند، پاییز بهترین فصل است. با وجود اینکه ممکن است سرمای استخوان‌سوزی را متحمل شوید، اما دیگر از شلوغی بهار و تابستان یا گرمای بسیار زیاد خبری نیست. درنظر داشته باشید که مشهد معمولا در نیمه دوم سال برفی است. پس لباس مناسب سرما را همراه خود داشته باشید.

سفر به کیش یا مشهد؟ کدام را انتخاب کنیم؟

بلیط هواپیما مشهد

سفرستان در خرید بلیط هواپیما مشهد نیز یاور شما خواهد بود. با توجه به اینکه این بلیط بسیار پرفروش است، همواره بلیط‌هایی برای سفر به پرواز مشهد وجود دارد. در نیمه دوم سال که تعداد پروازهای مشهد کاهش می‌یابد، امکان وجود بلیط چارتر مشهد در سفرستان افزایش می‌یابد و می‌توانید با هزینه کمتری به سمت این شهر پرواز کنید. بلیط هواپیما مشهد در روزهای منتهی به تولد یا شهادت ائمه بویژه امام رضا در گران‌ترین حالت خود قرار دارد. برای خرید ارزانترین بلیط مشهد، باید در روزهایی غیر از پیک سفرهای به مشهد بلیط خود را خریداری کنید. همچنین خرید بلیط در روزهای وسط هفته ارزانتر از آخر هفته است.

نتیجه گیری

انتخاب بین سفر به کیش یا مشهد وابسته به دلیل شما از سفر کردن است. اگر دوست دارید به یک جزیره زیبا با امکانات آبی خاص که در دیگر نقاط ایران پیدا نمی‌شود سفر کنید، طبعا باید انتخاب شما سفر به کیش باشد. در تور کیش شما این امکان را دارید که در مدت زمان کوتاه اغلب جاذبه‌های جزیره را مشاهده کنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. از دیگر سو مشهد یک دلیل بزرگ برای جذب گردشگران به نام حرم امام رضا دارد. به این صورت، در انتخاب مشهد شما با یک تیر دو نشان را خواهید زد؛ هم در بعد مذهبی آن به زیارت حرم مطهر خواهید رفت و هم از مناطق دیدنی و جاذیه‌های گردشگری مشهد بازدید خواهید کرد. اشاره کردیم که رستوران‌گردی در مشهد بسیار رونق دارد و پارک‌های بزرگ و شهربازی‌های جذابی مثل پارک ملت یا سرزمین موج‌های آبی وجود دارد که وقت گذراندن در آن‌ها بسیار جذاب خواهد بود. هم سفر به کیش و هم سفر مشهد به هر صورت جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد و مطمئنا از انتخاب هر کدام از این شهرها پشیمان نخواهید شد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز