خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

بهشت رضا (ع) مشهد فقط تا ۲ سال آینده ظرفیت پذیرش دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۵۳۶

مدیر عامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: فعلا ۱۳ هزار و ۸۰۰ قبر خالی در بلوک‌های عمومی موجود بوده و در شرایط عادی و همچنین با وسعت فعلی حدودا تا ۲ سال آینده بهشت رضا(ع) قادر به پذیرش اموات خواهد بود.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی علی‌آبادی درباره آخرین وضعیت تکمیل ظرفیت بهشت رضا(ع) اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر در آرامستان بهشت رضا (ع) دفن شده‌اند. به طور میانگین روزانه حدود ۷۵ نفر پذیرش می‌شوند که از این تعداد ۳۳ نفر در آرامستان‌های تحت نظارت این سازمان دفن و بقیه متوفیان به آرامستان‌های دیگر مشهد یا شهرهای دیگر منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه فعلا ۱۳ هزار و ۸۰۰ قبر خالی در بلوک‌های عمومی این آرمستان موجود است، عنوان کرد: هزینه قبر در بلوک‌های عمومی رایگان است و صرفا مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بابت هزینه‌های خدمات امور اداری، تغسیل، تکفین و آمبولانس دریافت می‌شود. صورت درخواست اعزام اختصاصی و قبور همجوار مبالغ دریافتی تغییر می‌کند.

مدیر عامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تملک زمین‌ها در ضلع شمالی و شرقی برای گسترش بهشت رضا (ع) تصریح کرد: در خصوص ضلع شرقی بعد از مکاتبات انجام شده با آستان قدس، عدم واگذاری زمین‌های مذکور به سازمان اعلام شد. در زمین‌های ضلع شمالی نیز در مرحله اول باید حق زارعانه از طرف سازمان پرداخت و بعد سیر مراحل تغییر مالکیت از آستان قدس رضوی به شهرداری مشهد طی شود.

وی گفت: با توجه به تعلق حق‌آبه و پساب به این اراضی و دایر بودن اراضی زراعی مذکور، اقناع مالکان مبنی بر فروش اراضی بسیار دشوار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز