خبرگزاری کار ایران

آموزش گام به گام استعلام خودرو سرقتی با شماره پلاک

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۷۳۳

قیمت خودرو روزبه‌روز در بازار بالاتر می‌رود و همین موضوع سارقان را برای دزدیدن خودرو وسوسه می‌کند. کافی است کمی در تامین امنیت ماشین خود سهل‌انگاری و کوتاهی کنید تا در کمترین زمان ممکن، خودرو شما به سرقت برود.

با سرقت خودرو دنیای پیش‌روی شما تیره و تار می‌شود؛ اما نباید تعلل کنید. باید در کوتاه‌ترین زمان با پلیس تماس بگیرید و برای پیدا کردن ماشین اقدام کنید. بهتر است از قبل با مراحل کار آشنا باشید و اطلاعات کافی را به دست آورید. در این مطلب، به طور مفصل در مورد روش استعلام خودرو سرقتی با شماره پلاک توضیح خواهیم داد.

قدم اول استعلام خودرو سرقتی با شماره پلاک از پارکینگ؛ پلاک خودروهای سرقتی

گاهی عجله دارید و خودرو را در محل نامناسبی پارک می‌کنید. بعد از مدتی برمی‌گردید و با جای خالی اتومبیل مواجه می‌شوید. در چنین شرایطی ترس همه وجود شما را فرامی‌گیرد و به سرقت خودرو فکر می‌کنید. قبل از شک کردن به دزدیده شدن خودرو، باید احتمال بدهید اتومبیل شما توسط پلیس به پارکینگ انتقال داده شده باشد. در این صورت، برای شما پیامک ارسال می‌شود. بنابراین گوشی خود را چک کنید. اگر شماره شما عوض شده باشد یا در سامانه پلیس ثبت نشده باشد، پیامکی دریافت نخواهید کرد. بنابراین باید با پلیس 110 تماس بگیرید و در مورد وضعیت ماشین بپرسید.

 به‌علاوه، شما می‌توانید از طریق شماره 30005353 برای استعلام خودرو سرقتی با شماره پلاک اقدام کنید. اگر روی خودرو شما جی پی اس نصب باشد، نیازی به این اقدامات نیست. به کمک اپلیکیشن مخصوص وضعیت خودرو را چک می‌کنید و از موقعیت مکانی آن باخبر می‌شوید. در این‌صورت، خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به پارکینگ مورد نظر می‌رسانید و برای آزاد کردن ماشین اقدام می‌کنید.

قدم دوم تماس با پلیس 110؛ اقدام از طریق سامانه استعلام خودرو سرقتی

فرض کنید بعد از کمی پیگیری متوجه شدید که خودروی شما به پارکینگ منتقل نشده است. در این‌صورت خیلی سریع اقدامات زیر را انجام دهید:

  • با پلیس 110 تماس بگیرید تا واحدهای گشت در محل حاضر شوند.
  • پلیس برای تهیه گزارش اقدام می‌کند. نسخه‌ای از گزارش به شما داده می‌شود.
  • در مرحله بعدی مدارک شناسایی خود و اتومبیل را آماده می‌کنید و به نزدیک‌ترین کلانتری محل سرقت می‌روید.
  • پرونده خودروی شما در کلانتری تشکیل می‌شود و مراحل پیدا کردن آن توسط پلیس آغاز می‌شود. پلیس از طریق پیگیری لیست خودروهای کشف‌شده توسط نیروی انتظامی، استفاده از نرم افزار استعلام خودرو سرقتی و سایر روش‌ها، برای یافتن ماشین شما اقدام می‌کند.

شما می‌توانستید با خرید جی پی اس کوچک ارزان جلوی همه اتفاق‌های رخ‌داده را بگیرید. اما باز هم ناامید نشوید و حداقل مرحله اطلاع به پلیس و تشکیل پرونده را خیلی سریع انجام دهید. اگر به‌موقع اقدام نکنید، سارقان با سوءاستفاده از خودرو و ارتکاب جرم، شما را به دردسر می‌اندازند.

قدم سوم پیدا کردن سرنخ؛ کشفیات خودروهای سرقتی جدید در اوراقی‌ها

به محض تشکیل پرونده در کلانتری، پلیس جست‌وجو برای پیدا کردن خودرو را آغاز می‌کند؛ اما شما هم بهتر است بیکار ننشینید و این روش‌ها را برای زودتر پیدا شدن اتومبیل خود به کار ببندید:

·         همه دوربین‌های مدار بسته اطراف محل سرقت را شناسایی کنید. برای چک کردن فیلم دوربین‌ها دست به کار شوید. از مغازه‌های اطراف بخواهید تا فیلم دوربین‌ها را در اختیار شما بگذارند. تصاویر ضبط‌شده در دوربین بانک‌ها و مراکز دولتی هم سرنخ‌هایی در اختیار شما می‌گذارند.

·         به اوراقی‌ها سر بزنید. بعضی سارقان اتومبیل‌های سرقت‌شده را به اوراقی‌ها می‌برند و قطعه‌های مختلف آن را جدا می‌کنند. شاید در اوراقی‌ها بتوانید سرنخی از خودرو پیدا کنید.

·         سارقان بعد از دزدیدن خودرو با همان پلاک شما تردد می‌کنند. آن‌ها به‌هیچ‌وجه امکان عوض کردن پلاک از طریق مراکز مختلف مثل مرکز تعویض پلاک میثم را ندارند. خیلی از آن‌ها به قوانین رانندگی هم توجهی ندارند و به احتمال زیاد جریمه می‌شوند. با آگاه شدن از محل جریمه‌ها، اطلاعاتی در مورد مسیر حرکت خودرو به دست می‌آورید و شاید به کمک پلیس بتوانید رد دزدان را بزنید.

با استفاده از این روش‌ها احتمالا سرنخ‌هایی در مورد خودرو به دست می‌آورید و با کمک پلیس زودتر اتومبیل خود را پیدا می‌کنید.

آموزش گام به گام استعلام خودرو سرقتی با شماره پلاک

قدم چهارم ترخیص اتومبیل از پارکینگ؛ پیگیری لیست خودروهای سرقتی پیدا شده

خیلی از مواقع پلیس با اقدامات مختلف مثل استعلام خودروی سرقتی با شماره پلاک در نهایت به اتومبیل شما می‌رسد. در این مرحله، اتومبیل به پارکینگ منتقل می‌شود و شما باید برای ترخیص خودرو اقدام کنید. اگر سارقان شماره موتور و شاسی خودرو را مخدوش نکرده باشند، پلاک شما از فهرست سیاه خارج می‌شود و آن را تحویل می‌گیرید. البته باید گواهی عدم خلافی نیز دریافت کنید و هزینه پارکینگ را هم بپردازید.

درصورتی که سارقان شماره موتور و شاسی را دستکاری کرده باشند، مراحل کمی سخت‌تر می‌شود. در این مرحله، پلیس آگاهی به کانون کارشناس‌های رسمی دادگستری نامه می‌نویسد و درخواست حک مجدد شماره‌ها را مطرح می‌کند. درنهایت، پس از طی مراحل مختلف خودرو به شما تحویل داده می‌شود.

خرید ردیاب؛ بهترین روش جلوگیری از سرقت خودرو و پیدا کردن اتومبیل سرقتی

با دزدیده شدن خودرو، شما به دردسر و گرفتاری بزرگی می‌افتید و مسیر دشواری پیش‌روی شما قرار می‌گیرد. متاسفانه معلوم نیست پس از تحمل انواع سختی‌ها، اصلا به اتومبیل خود می‌رسید یا خیر.

برای پیشگیری از همه این گرفتاری‌ها یک روش ساده و بسیار کارآمد وجود دارد. یک ردیاب کوچک و مجهز جلوی وقوع همه این مشکلات را می‌گیرد. ردیاب به‌صورت کاملا مخفی در قسمتی از خودرو شما نصب می‌شود. درصورتی‌که خودرو توسط سارقان لمس شود، پیام هشدار دریافت می‌کنید و وارد عمل می‌شوید.

اگر به هر دلیلی دیر برسید و خودرو دزدیده شود، باز هم جای امیدواری وجود دارد. با استفاده از سیستم ارسال موقعیت ردیاب، محل دقیق قرارگیری اتومبیل به گوشی شما فرستاده خواهد شد. به‌علاوه، به کمک قابلیت شنود جی‌پی‌اس، همه صداهای داخل کابین و مکالمه‌های دزدان را می‌شنوید و اطلاعات را در اختیار پلیس قرار می‌دهید. با کمک این سرنخ‌ها، پلیس خیلی زود به خودروی شما می‌رسد و فرصت اوراق کردن ماشین، دزدیدن قطعه‌ها یا ارتکاب جرم با آن را از سارقان می‌گیرد. واقعیت این است که به کمک یک ردیاب به‌روز با یک تیر چند نشان می‌زنید.

آموزش گام به گام استعلام خودرو سرقتی با شماره پلاک

جی پی اس خودرو؛ عرضه به‌روزترین و مجهزترین انواع ردیاب خودرو

روش‌های مختلف استعلام خودرو سرقتی با شماره پلاک را در این مطلب توضیح دادیم. در ادامه، به این موضوع پرداختیم که با استفاده از ردیاب می‌توانید هم جلوی سرقت اتومبیل را بگیرید و هم برای کشف هرچه سریع‌تر خودرو دزدیده‌شده، اقدام کنید.

نصب یک ردیاب مجهز و به‌روز امنیت خودرو را بیش از آن‌چه فکر کنید تامین می‌کند. به‌علاوه، خرید از یک شرکت باسابقه مثل جی پی اس خودرو، همه نگرانی‌های شما را بابت کیفیت و دوام ردیاب‌ها از بین می‌برد. با مراجعه به سایت جی پی اس خودرو به نشانی gpskhodro.com با انواع ردیاب اتومبیل و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز