خبرگزاری کار ایران

کمبود کدام ویتامین منجر به ریزش مو می شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۰۰۸

متاسفانه یکی از عارضه‌هایی که در سال‌های اخیر هم در بین آقایان و هم در بین بانوان به شدت در حال پیشروی است، ریزش مو معرفی شده است. این عارضه به دلایل مختلفی بروز می‌کند و به همین دلیل است که اگر شما به محض دیدن علائم ریزش مو برای درمان اقدام نکنید، ممکن است زمان را از دست داده و دچار کم پشتی مو و همچنین طاسی سر شوید. اما اگر شما به کلینیک‌های معتبر و شناخته شده همانند کلینیک رز مراجعه نمایید، بعد از بررسی‌های اولیه و همچنین بررسی نتیجه آزمایش خون شما، بهترین روش درمان ریزش مو براساس دلیل بروز این عارضه اجرا خواهد شد. یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش مو، کمبود ویتامین در بدن است. در این مطلب با ما همراه باشید تا در کنار بررسی دلایل ریزش مو، با روش‌های مزوتراپی و پی آر پی در راستای تامین ویتامین‌ها مورد نیاز مو صحبت کنیم.

با علائم ریزش مو آشنا شوید؟

همه ما باید با علائم و نشانه‌های ریزش مو آشنا باشیم تا به محض اینکه چند نشانه رؤیت شد، به متخصص مراجعه نموده و درمان را آغاز کنیم. تاخیر در درمان می‌تواند ریزش مو را با سرعت بیشتری جلو ببرد و فرد در مدت زمان کوتاهی دچار طاسی سر خواهد شد. ریزش مو می‌تواند زمینه ژنتیکی هم داشته باشد و اگر عامل دیگری به آن اضافه گردد، قطعاً سرعت پیشروی ریزش مو چندین برابر می‌شود. مهمترین علائم و نشانه‌های ریزش مو عبارتند از:

-         زمانی که به مو‌های خود دست می‌کشید آیا مو‌ها به راحتی کنده می‌شوند؟

-        آیا زمانی که به حمام می‌روید ریزش موی شدید‌ی را شاهد هستید؟

-         آیا زمانی که موی خود را با کش می‌بندید بعد از بازکردن مشاهده می‌کنید که حجم زیادی از مو‌ها از سر کنده شده‌اند؟

-         زمانی که صبح‌ها از خواب بلند می‌شوید بر روی بالش را نگاه کنید. آیا موی زیادی ریخته است؟

 تمامی این موارد نشان می‌دهد که شما در معرض ریزش مو قرار گرفته‌اید و در واقع زنگ خطر به صدا درآمده است. پس باید هر چه زودتر این مشکل را پیگیری کنید تا علت ریزش مو را متوجه شوید و درمان را آغاز نمایید.

کمبود کدام ویتامین منجر به ریزش مو می شود؟

چرا دچار ریزش مو می‌شویم؟

 موضوع بسیار مهمی که همه افراد فارغ از جنسیت باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشند، بحث دلایل ریزش موی سر است. همین موضوع نیز باعث می‌شود که ما با مراقبت بیشتر از خود و توجه بیشتر به سلامتی، از ریزش مو جلوگیری کنیم. بنابراین مهمترین عوامل مؤثر بر ریزش مو عبارتند از:

-         ژنتیک

متاسفانه باید بگوییم یکی از دلایل رایج ریزش مو که درمانی نیز ندارد، ژنتیک است. اگر در بین والدین و یا اعضای خانواده پدری و مادری افراد مبتلا به کم پشتی موی سر یا طاسی سر دارید، به احتمال زیاد شما نیز دچار ریزش مو خواهید شد. در چنین شرایطی شما باید مراقبت بیشتری از خود به عمل بیاورید تا شرایط محیطی و در واقع عوامل غیر ژنتیکی نیز به ریزش مو دامن ن‌زده و شرایط شما را تشدید نکنند.

-         نداشتن رژیم غذایی مناسب

در دنیای امروز به دلیل اینکه انسان‌ها به شدت درگیر امور کاری و زندگی هستند و در نتیجه از رژیم غذایی سالم دور مانده‌اند، به همین دلیل مواد غذایی مناسب فولیکول‌ها تأمین نشده و بنیه ریشه مو ضعیف می‌شود. بنابراین با کوچکترین فشار، مو‌های سر کنده خواهند شد. کمبود ویتأمین‌ها مهمترین عامل ریزش مو است. فولیکول‌ها به شدت به ویتأمین‌ها نیاز دارند و اگر بدن دچار فقر ویتامین شود، قطعاً ریزش موی شدید اتفاق می‌افتد. البته در کنار ویتامین، عناصر معدنی همانند زینک و آهن را نیز نباید فراموش کرد.

-        شرایط روحی نامساعد

استرس بدترین اتفاقی است که می‌تواند از تمامی جوانب، شرایط جسمی انسان را تحت تأثیر قرار داده و باعث بروز بیماری در بدن انسان می‌گردد. ریزش مو یکی از اتفاقاتی است که به دنبال استرس و اضطراب بروز می‌کند. برای مثال دانش‌آموزانی که در مرحله‌ کنکور هستند به شدت دچار ریزش مو می‌شوند چون استرس این دسته از افراد بالا است.

-         عدم استفاده از شوینده مناسب

اگر مشاهده می‌کنید که جدیداً به دنبال تعویض شامپوی سر دچار ریزش مو شده‌اید، این شامپو را کنار بگذارید چون نشان می‌دهد مواد موجود در این شوینده با فولیکول و ریشه مو سازگار نبوده و باعث آسیب به آن‌ها شده است.

-        ابتلا به برخی از بیماری‌ها

از دیگر عواملی که در ریزش مو نقش دارند، ابتلا به برخی از بیماری‌ها همانند بیماری‌های تیروئیدی است. به همین دلیل زمانی که شما به کلینیک رز مراجعه می‌کنید، متخصصین ما در اولین قدم از شما می‌خواهند آزمایشاتی را انجام دهید. یکی از این آزمایشات، آزمایش خون برای کنترل وضعیت ویتأمین‌ها، هورمون‌ها و مواد معدنی بدن است. در صورتی که تغییرات هورمونی شدید در بدن وجود داشته باشد، تا زمانی که این عارضه برطرف نشود درمان ریزش مو آغاز نخواهد شد.

-         مصرف برخی از داروها

 در راستای درمان برخی از بیماری‌ها لازم است ما دارو‌هایی را مصرف کنیم که این دارو‌ها عواقبی را برای بدن به همراه دارند. برای مثال ریزش مو در اثر مصرف دارو‌ها و یا حتی ریزش مو در جریان درمان برخی از بیماری‌ها همانند سرطان، بسیار شایع بوده و در نتیجه در چنین شرایطی باید برای درمان ریزش مو صبر کنید تا درمان بیماری به اتمام رسیده و در واقع نیاز به مصرف دارو نباشد. سپس درمان ریزش مو را آغاز کنید.

کمبود چه ویتامین هایی منجر به ریزش مو می ‌شود؟

 همان گونه که توضیح دادیم یکی از مهمترین دلایل ریزش موی سر، کمبود برخی از ویتأمین‌ها است. جالب است بدانید طبق تحقیقاتی که کارشناسان ما در کلینیک رز انجام داده‌اند و براساس مطالعه مقالات علمی و کاملاً معتبر، به این نتیجه رسیده‌ایم که نداشتن تغذیه مناسب رایج‎ترین عاملی است که زمینه را برای ریزش مو فراهم می‌کند. با توجه به اینکه ویتأمین‌ها نقش بسیار مؤثری برای تقویت بنیه فولیکول مو و جلوگیری از ریزش مو ایفا می‌کنند، بنابراین لازم است بدانید که کدام یک از ویتأمین‌ها برای رشد مو ضروری‌تر است:

-         ویتامین  D

ویتامین دی یکی از ویتأمین‌های محلول در چربی است که نقش‌های متنوع را در بدن ایفا می‌کند. برای مثال ویتامین دی به جذب بیشتر کلسیم در بدن کمک کرده و باعث تقویت استخوان‌های بدن می‌گردد. از طرف دیگر این ویتامین به افزایش قوای ایمنی بدن شما نیز کمک خواهد کرد. یکی از تاثیرات ویتامین دی، تحریک فولیکول‌های مو برای افزایش رشد مو است و در نهایت باعث ضخیم شدن تار‌های مو می‌گردد. یکی از دلایلی که باعث ابتلا به آلوپسی آره آتا می‌شود، کمبود ویتامین دی است. یعنی اگر شما علائم ناشی از ابتلا به آلوپسی را در سر خود مشاهده کردید، قطعاً متخصص به کمبود ویتامین دی شک کرده و بعد از بررسی‌های دقیق حتماً مصرف مکمل‌های ویتامین دی را در درمان شما لحاظ خواهد کرد.

-        ویتامین B7  یا بیوتین

یکی از ضروری‌ترین ویتأمین‌ها برای رشد مو، ویتامین بیوتین است که کمبود آن به دلیل ارثی و یا تغییر رژیم غذایی اتفاق می‌افتد. مادران باردار در دوران بارداری و شیردهی خود به شدت دچار کمبود بیوتین می‌گردند. به همین دلیل باید به رژیم غذایی خود بیشتر توجه داشته باشند. البته مصرف الکل و دخانیات، مصرف برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها و همچنین دارو‌های درمان‌کننده آکنه نیز بر روی کمبود بیوتین تأثیر می‌گذارد که می‌توانید با مصرف قرص‌های بیوتین جبران کنید.

-        ویتامین A

 اغلب افراد این تصور را دارند که ویتامین A فقط برای بینایی مناسب است در صورتی که کمبود یا بیش‌بود این ویتامین می‌تواند بر روی ریزش موی شما تاثیر بگذارد. اگر میزان ویتامین A در بدن افزایش یابد، به دلیل اینکه این ویتامین محلول در چربی است، بنابراین باعث مسمومیت شده و عوارضی شامل ریزش مو را به همراه دارد. کمبود این ویتامین نیز در کنار کاهش قدرت بینایی و خشک شدن پوست، باعث ریزش مو نیز خواهد شد.

بهترین روش ‌های درمان ریزش مو

خوشبختانه پیشرفت علم پزشکی کمک کرده است حتی بدترین دلایل ریزش مو را نیز بتوان درمان کرد. اگر شما به کلینیک رز مراجعه کنید، در جلسه مشاوره‌ای که برای شما برگزار می‌شود تمامی این موارد توضیح داده خواهد شد و در نتیجه با خیال آسوده می‌توانید درمان ریزش موی خود را به دستان توانمند متخصصین حاضر در کلینیک رز بسپار‌رید. مزوتراپی و روش prp دو روش رایج برای درمان ریزش مو هستند که از ابتلا به کم پشتی موی سر و طاسی جلوگیری می‌کنند. به محض اینکه علائم ریزش مو را ملاحظه کردید باید به متخصصان ما در کلینیک رز مراجعه کنید تا علت آن تشخیص داده شود و در صورتی که کاندید مناسبی بودید، مزوتراپی و یا پی آر پی برای شما انجام گیرد.

قبل از اینکه به معرفی این دو روش بپردازیم، این نکته را متذکر می‌شویم که اگر ریزش موی شما به دلیل ابتلا به برخی از بیماری‌ها باشد، تا زمانی که بیماری‌ درمان نشده‌ است نباید برای درمان ریزش مو اقدام کنید. متاسفانه بعضی از متخصصان به این مسأله توجه نداشته و مزوتراپی را انجام می‌دهند. بعد از مدتی فرد متقاضی متوجه می‌شود که مزوتراپی برای او اثربخش نبوده است. دلیل چنین اتفاقی، فعال بودن بیماری در بدن فرد متقاضی است. اکنون در ادامه مطلب مطلب روش مزوتراپی و پی آر پی را برای درمان ریزش مو توضیح می‌دهیم:

کمبود کدام ویتامین منجر به ریزش مو می شود؟

-        انجام روش مزوتراپی در کلینیک رز

برای معرفی روش مزوتراپی موی سر اجازه دهید ابتدا به سراغ معنای کلمه مزوتراپی برویم. پوست از سه لایه تشکیل شده است که به ترتیب شامل اپیدرم (لایه رویی)، درم (لایه میانی)و هیپودرم (عمیق‌ترین لایه پوست) نامیده می‌شوند. فولیکول‌های مو در لایه میانی قرار گرفته‌اند. کلمه مزوتراپی از دو واژه مزو به معنای میانی و تراپی به معنای درمان تشکیل شده است. بنابراین همانطور که متوجه شدید این روش دقیقاً لایه میانی پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد چون فولیکول‌ها و ریشه مو در این قسمت قرار گرفته‌اند. برای اجرای مزوتراپی متخصص ابتدا باید آزمایش خون شما را بررسی کند تا متوجه شود که چه کمبود‌هایی از نظر ویتأمین‌ها، عناصر معدنی و مواد غذایی مورد نیاز فولیکول‌های مو در بدن شما وجود دارد. سپس محلول‌های مغذی شامل ترکیبات گفته شده را با سوزن‌های بسیار ریز و مخصوص در قسمت پوست سر تزریق می‌کند. این تزریق دقیقاً در لایه میانی انجام خواهد گرفت. در نتیجه محلول‌های مغذی در تماس با فولیکول و ریشه مو قرار گرفته و سرعت جذب آن‌ها افزایش می‌یابد. در نهایت سرعت درمان ریزش مو افزایش خواهد یافت.

-        انجام روش prp در کلینیک رز

از دیگر روش‌های درمان ریزش مو که از طریق تقویت فولیکول‌ها انجام می‌گیرد، روش prp است. در این روش ابتدا باید یک نمونه خون از بدن فرد به دست آمده و این نمونه خون در داخل دستگاه سانتریفیوژ قرار گیرد. این دستگاه با سرعت بسیار بالا می‌چرخد. بنابراین می‌تواند بخش‌های مختلف خون را از یکدیگر جدا کند. متخصص به آن بخشی از خون نیاز دارد که غنی از پلاکت‌های خونی بوده و در نتیجه بسیار مغذی است. بعد از به دست آوردن این محلول، تزریق با کمک سوزن‌های بسیار ظریف در ناحیه پوست سر انجام می‌گیرد. 3 تأثیر مهم پی آر پی که به درمان سریع ریزش مو کمک می‌کند عبارتند از:

-         prp  باعث می‌شود سرعت جریان خون در پوست سر افزایش یافته و در نتیجه تغذیه فولیکول‌ها بهتر انجام شود.

-         همچنین این روش به تقویت تقسیم سلول‌ها و رشد مو کمک می‌کند.

-         از طرف دیگر prp موی سر  باعث تحریک کلاژن‌سازی پوست شده و از همین طریق می‌تواند به سلامت پوست سر شما کمک نماید.

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز