خبرگزاری کار ایران

چرا جراحی اسلیو از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی لاغری است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۳۱۶

در این مقاله به بررسی دلیل محبوبیت جراحی اسلیو در جهان نسبت به سایر انواع جراحی لاغری مانند جراحی بای‌پس معده پرداخته شده و مزایای آن تشریح شده است.

زمانی که برای انجام جراحی لاغری آماده می‌شوید، باید تصمیم بگیرید که کدام جراحی لاغری مناسب شماست. به عبارتی کدام جراحی چاقی برای سبک زندگی، هدف کاهش وزن و سلامت کلی شما ایده‌آل است. می‌توان با انجام عمل‌های مختلف مشکل چاقی را برطرف کرد. بای پس و اسلیو معده رایج‌ترین عمل‌های جراحی لاغری هستند.

نام های دیگر

جراحی کوچک کردن معده، اسلیو گاسترکتومی، اسلیو عمودی

میزان کاهش وزن

60% از اضافه وزن

میزان موفقیت 

بیش از 80%

مکانیسم

حذف 80% از حجم معده

مکانیسم انواع روش های جراحی لاغری چگونه است؟

جراحی لاغری به دو طریق باعث لاغری می‌شود:

  1. کاهش ظرفیت معده برای نگه‌داری غذا

  2. محدودیت در جذب غذا

نحوه کاهش وزن در اسلیو معده به صورت ترکیب کوچک کردن معده و کاهش جذب است. در این روش محدودیت در حجم معده و سوء جذب به دلیل برداشته‌شدن بخشی از دستگاه گوارش باعث می‌شود تا جذب کالری برای بدنتان سخت‌تر شود. بیشتر انواع جراحی برای‌ لاغری به روش‌هایی با حداقل حالت تهاجمی (روش کم تهاجمی) انجام می‌شوند.

آیا جراحی اسلیو بهترین روش جراحی لاغری است؟

در آمریکا جراحی اسلیو معده اغلب با نام اسلیو گاسترکتومی یا جراحی کوچک کردن معده شناخته می‌شود. در این کشور جراحی اسلیو متداول‌ترین درمان چاقی به شمار می‌آید. قبلاً جراحی اسلیو معده تنها بخش اول جراحی گسترده‌تر سوئیچ دئودنال بود. نتایج خوب غیرمنتظره جراحی اسلیو باعث شد تا از نظر بسیاری از پزشکان بهترین روش جراحی لاغری باشد. همچنین درصورتی‌که شاخص توده بدنی فرد بالای 40 باشد اکثر بیمه‌ها ازجمله بیمه تامین اجتماعی هزینه جراحی اسلیو معده را می‌پردازند.

دلیل محبوبیت جراحی اسلیو معده چیست؟

دلیل محبوبیت اسلیو معده سهولت انجام آن است آسان بودن روش جراحی اسلیو معده هم برای جراح و هم برای بیمار مزایایی به‌همراه دارد.

نحوه جراحی اسلیو معده

چرا جراحی اسلیو از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی لاغری است؟

در مرحله اول جراح لاغری حدود 80% از معده در راستای انحنای معده را برمی‌دارد و چیزی شبیه به یک موز یا آستین لباس را باقی می‌گذارد؛ ازاین‌رو این جراحی اسلیو (آستین) نامیده می‌شود.

در مرحله دوم بخشی از معده ازجمله طاق معده کاملاً از شکم خارج می‌شود. در این بخش از معده گرلین یا هورمون گرسنگی تولید می‌شود. برداشتن این بخش از معده نه‌تنها حجم غذای مصرفی را کاهش می‌دهد؛ بلکه گرسنگی را نیز کاهش می‌دهد. در جراحی لاغری به روش اسلیو بیماران قدرت تحمل بیشتری نسبت به گرسنگی پیدا می‌کنند.

از سوی دیگر با توجه به تجربیات کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند، بیماران نیز جراحی اسلیو را ترجیح می‌دهند. چراکه در مقایسه اسلیو با بای‌پس معده، اسلیو محدودیت‌های کمتری دارد. برای مثال ازآنجایی‌که در روش جراحی اسلیو معده مسیر روده کوچک تغییر نمی‌کند ریسک کم‌تر سوء جذب ویتامین و مواد معدنی وجود دارد. همچنین کسانی که جراحی اسلیو انجام می‌دهند می‌توانند بدون نگرانی از بروز سندرم دامپینگ از رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری عادی‌تر و البته محدودتر پیروی کنند.

چه کسانی میتوانند عمل اسلیو معده انجام دهند؟

تصمیم‌گیری برای انجام جراحی لاغری یک تصمیم بسیار سخت و بسیار شخصی است. در مرحله بعد باید ببینید کدام جراحی لاغری مناسب شماست. به مدیریت مصرف غذا و انجام ورزش از آن نقطه به بعد متعهد شوید تا وزنتان کاهش یابد و سلامت بمانید.

توصیه می‌شود برای انتخاب بهترین نوع جراحی لاغری با بهترین جراح چاقی شهر خود تماس بگیرید. همچنین اگر قصد عمل در تهران یا کرج را دارید می‌توانید با کلینیک جراحی لاغری اسلیم بیوتی تماس بگیرید و از مزایای جراحی لاغری در این کلینیک برخوردار شوید.

در ادامه به چند مورد از مزایای عمل جراحی اسلیو معده اشاره می‌شود:

چرا جراحی اسلیو از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی لاغری است؟

مزایای اسلیو معده

  • باعث کاهش وزن سریع و قابل‌توجه می‌شود که در مطالعات مقایسه‌ای با کاهش وزن از طریق جراحی بای‌پس معده برابری می‌کند. بیمارانی که جراحی اسلیو انجام می‌دهند حدود 60% از اضافه‌وزن خود را کاهش می‌دهند.
  • جراحی اسلیو معده  با کاهش مقدار غذایی که قادر به مصرف آن هستید به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

  • جراحی کوچک کردن معده با برداشتن بخشی از معده‌تان که هورمون محرک گرسنگی (هورمون گرلین) را ترشح می‌کند، اشتهای شما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود احساس سیری کنید.

  • در بیش از پنجاه ‌درصد افزادی که عمل اسلیو انجام داده اند، کاهش وزن دائمی است.

  • ازآنجایی‌که روند هضم تغییر نمی‌کند و تغییری در روده‌ها ایجاد نمی‌شود، هضم غذا به طور طبیعی انجام می‌شود و کمبود مواد مغذی پس از انجام این عمل بسیار کم است.

  • برخلاف جراحی بای‌پس معده بعید است که جراحی اسلیو باعث بروز سندرم دامپینگ شود چرا که دریچه معده شما که به آن دریچه پیلور گفته می‌شود دست‌نخورده باقی می‌ماند.

  • در جراحی اسلیو لازم نیست تا مانند حلقه گذاری، حلقه معده وارد بدنتان شود یا لازم نیست تا حلقه‌هایی که دور معده پر شوند.

  • امکان انجام جراحی اسلیو لاپاراسکوپی حتی در بیماران بسیار چاق وجود دارد.

  • جراحی اسلیو برای درمان یا پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2، وقفة تنفسی در خواب، درمان کلسترول بالا و فشار خون بالا مؤثر است. اگر بیماران مشکلات خاص داشته باشند، انجام جراحی اسلیو نسبت به عمل‌های جراحی که باعث ایجاد سوء جذب و محدودیت در معده می‌شوند امنیت بیشتری دارد.

  • ازآنجایی‌که جراحی اسلیو معده یک عمل جراحی کم‌ تهاجمی محسوب می‌شود در صورت نیاز به کاهش وزن بیشتر می‌توان آن را به بای‌پس معده یا سوئیچ دئودنال تغییر داد.

  • بعد از جراحی اسلیو نسبت به جراحی بای‌پس خطر بروز زخم معده کم‌تر است. مدت‌زمان بستری در بیمارستان کم‌تر از بیست و چهار ساعت است.

  • جراحی اسلیو نسبت به جراحی بای پس معده ارزانتر بوده و هزینه کمتری دارد.

  • با انجام جراحی اسلیو احتمال بروز عوارض جراحی لاغری در طولانی‌مدت مانند سوءتغذیه، انسداد روده یا فتق داخلی کاهش پیدا می‌کند.

برای انجام جراحی اسلیو لاپاراسکوپی چند برش کوچک بر روی معده ایجاد می‌شود. این عمل جراحی 30 تا 40 دقیقه طول می‌کشد. ازآنجایی‌که جراحی اسلیو یک عمل سرپایی محسوب می‌شود بیماران کم‌تر از 24 ساعت در بیمارستان بستری می‌شوند. ازآنجایی‌که اسلیو معده یک عمل جراحی کم تهاجمی محسوب می‌شود احتمال درد پس از عمل، خون‌ریزی و زخم در آن کم‌تر است و دوره بهبودی سریع‌تر سپری می‌شود.

چرا جراحی اسلیو بهترین عمل جراحی لاغری است؟

روزبه‌روز محبوبیت جراحی اسلیو معده افزایش پیدا می‌کند و این امر بی‌دلیل نیست. در جراحی اسلیو معده که معمولاً به آن اسلیو عمودی یا گاسترکتومی عمودی گفته می‌شود آناتومی معده‌ای و روده‌ای تغییری نمی‌کند. به همین دلیل تعداد زیادی از ریسک‌ها و عوارض جراحی لاغری مثل بای‌پس معده در جراحی اسلیو وجود ندارند.

این عمل برای درمان چاقی مرضی کاملاً اثربخش است. میزان موفقیت عمل اسلیو حدود 80% است. بیمارانی که جراحی اسلیو انجام داده اند می‌توانند انتظار کاهش 60% از اضافه وزن خود ظرف یک سال را داشته باشند.

در کنار کاهش وزن قابل‌توجه یکی از مهم‌ترین مزایای جراحی اسلیو این است که سایر بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت، وقفة تنفسی در خواب و کلسترول به‌سرعت پس از انجام جراحی بهبود پیدا می‌کنند.

همچنین بیماران در مقایسه با سایر انواع عمل‌های لاغری مانند بای‌پس معده مشکلات تغذیه‌ای کم‌تری تجربه می‌کنند. با این وجود تغییرات متابولیک ایجادشده به‌وسیله اسلیو همانند تغییرات متابولیک ایجادشده به‌وسیله بای‌پس است. یکی از عوارض بای‌پس معده این است که بیماران در صورت مصرف شیرینی یا کربوهیدرات‌های فراوری شده حالشان بد می‌شود. همچنین در جراحی اسلیو خطر کمبود ویتامین پس از جراحی اسلیو کم‌تر است و مانند حلقه معده هیچ جسم خارجی وارد بدن نمی‌شود. به‌طورکلی جراحی اسلیو معده با کاهش احساس گرسنگی و تمایل به پرخوری بیماران کیفیت زندگی آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز