خبرگزاری کار ایران

کلید مینیاتوری زیمنس

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۰۵۱

اتصال کوتاه و اضافه بار از عواملی هستند که باعث به خطر افتادن سلامت انسان ها در حین استفاده از لوازم الکتریکی می شوند. علاوه بر این سیستم های حامل جریان برق ممکن است در اثر این عوامل آسیب ببینند. یکی از تجهیزاتی که می تواند از انسان ها و تجهیزات در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت کند؛ کلید مینیاتوری زیمنس است.

کلیدهای مینیاتوری به عنوان اصلی ترین وسیله برای حفاظت از تجهیزات الکتریکی شناخته می شوند. در این مطلب به معرفی یکی بهترین کلیدهای مینیاتوری محافظت کننده و نحوه خرید آن از مراکز معتبر می پردازیم.

کلید مینیاتوری زیمنس چیست؟

کلید مینیاتوری نوع خاصی از تجهیزات الکتریکی محافظتی که معمولاً از دو عدد رله حرارتی و مغناطیسی تشکیل شده است. رله مغناطیسی موجود در کلید مینیاتوری مانع از آسیب دیدن مدار در برابر اتصال کوتاه می شود.

همچنین رله حرارتی موجود در کلید مینیاتوری باعث جلوگیری از به خطر افتادن مصرف کننده در برابر جریان اضافه می شود. فیوزهای مینیاتوری در تاسیسات برقی، تابلوهای روشنایی و... باعث حفاظت از مدارهای الکتریکی و افزایش طول عمر آن ها می شود.

 

ساختار داخلی کلید مینیاتوری زیمنس

کلید مینیاتوری زیمنس مانند سایر تجهیزات برقی از قطعات خارجی و داخلی متعددی تشکیل شده است که در کنار یکدیگر موظف هستند که از مصرف کننده های الکتریکی در برابر جریان بار اضافی محافظت کنند. قطعات داخلی کلید مینیاتوری زیمنس عبارت هستند از:

  • جرقه گیر: تمام قوس های الکتریکی که به واسطه قطع یا وصل شدن کلید تولید می شوند؛ توسط جرقه گیر درون کلید نیز دفع می شوند.
  • مگنت: مگنت از قطعاتی است که معمولاً در هنگام اتصال کوتاه واکنش نشان می دهد. واکنش مگنت در کلید مینیاتوری به این صورت است که باعث قطع کلید می شود.
  • بی متال: بی متال از دیگر تجهیزات داخلی کلید مینیاتوری است که در صورت ایجاد جریان اضافه بار؛ موظف است تا مدار را قطع کند. متاسفانه بر برخی از کلید های مینیاتوری غیر استاندارد از این قطعه استفاده نمی شود.
  • کنتاکت اصلی: کنتاکت اصلی از قطعاتی است که جریان اصلی برق از آن عبور می کند.
  • شاسی: شاسی معمولاً کلید های مینیاتوری را در حالت قطع و وصل قرار می دهد.
  • اهرم مکانیکی، ترمینال های اتصال، عملگر مکانیزم دستگاه و سایر فنرها و اتصالات در کنار سایر قطعات به عملکرد صحیح کلید مینیاتوری کمک می کنند.

کلید مینیاتوری زیمنس

مزایای کلید مینیاتوری زیمنس

امروزه اغلب افرادی که به دنبال تهیه تجهیزات الکتریکی مرغوب و باکیفیتی هستند؛ محصولات برند زیمنس را انتخاب می کنند. کلید مینیاتوری زیمنس در مقایسه با سایر برندهای تولید کنند کلید مینیاتوری دارای مزیت هایی است که برخی از آن ها عبارت هستند از:

  1. ساختار میله های پایه پین در کلید مینیاتوری برند زیمنس به گونه ای است که باعث اتصال یکنواخت آن ها به یکدیگر و کنترل تمام ترمینال ها می شود.
  2. نصب کلیدها در فیوز مینیاتوری زیمنس به آسانی و در زمان کوتاهی انجام می شود؛ زیرا تمام هادی های کلید زیمنس بدون نیاز به هیچ ابزاری از کلید جدا می شوند.
  3. ترمینال های دوگانه در کلید مینیاتوری برند زیمنس، بدون هیچ پیچ یا اتصالی به هادی متصل می شوند.
  4. فیوزها دارای نوعی ضامن کشویی هستند که باعث نصب آسان آن ها روی ریل می شود.

 

انواع کلیدهای مینیاتوری برند زیمنس

کلید مینیاتوری زیمنس مانند سایز تجهیزات الکتریکی در مدل ها و تیپ های مختلفی تولید می شوند. این کلیدهای مینیاتوری به دلیل ویژگی هایی که دارند تنها در شرایط خاصی استفاده می شوند. کاربرد انواع فیوز مینیاتوری زیمنس عبارت هستند از:

  • کلید مینیاتوری تندکار زیمنس: کلید مینیاتوری تندکار نوع خاصی از فیوزهای برند زیمنس هستند که در برابر اضافه بار به سرعت واکنش نشان می دهند و مدار را در سریع ترین زمان ممکن قطع می کنند. از این نوع فیوز ها به عنوان وسیله برای محافظ جریان مغناطیسی نیز استفاده می شود.
  • کلید مینیاتوری کندکار زیمنس: نوع خاصی از کلیدهای مینیاتوری هستند که معمولاً برای مصرف کننده های مدل موتوری استفاده می شوند. در واقع کلیدهای مینیاتوری کندکار از مصرف کننده های موتوری با جریان راه اندازی در هنگام استارت زدن محافظت می کنند. این کلید ها با مقاومت در برابر جریان نامی می توانند موتور را به دور نامی برسانند.

 

کلام آخر

در این محتوا به بررسی کامل این موضوع که کلید مینیاتوری زیمنس چیست و از چه ویژگی هایی برخوردار است؛ پرداختیم. همه ما می دانیم که زیمنس از بزرگ ترین و معتبر ترین برندهای تولید کننده تجهیزات الکتریکی در دنیا است که با استفاده از متریال با کیفیت و طراحی عالی محصولات منحصر به فردی را تولید می کند؛ اما اغلب برندهای معتبر، دارای رقبایی هستند که با تولید محصولات غیر اصل برند زیمنس در تلاش هستند تا علاوه بر دریافت سود باعث بد نام شدن این برند شوند.

اما شما می توانید با خرید این محصولات از مراکز معتبر؛ از محصولات اصلی برند زیمنس نیز استفاده کنید. تامین صنعت به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت مهندسی و بازرگانی در ایران با وارد کردن محصولات صنایع الکتریکی، صنایع دریایی، صنایع نفتی و...از برند های معتبر؛ رضایت و اعتماد بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. شما می توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان و مشاوران مجموعه تامین صنعت بهترین مدل کلید مینیاتوری زیمنس را خریداری کنید.

کلید مینیاتوری زیمنس

اطلاعات تماس با مجموعه تامین صنعت

شعبه مرکزی: تهران – خیابان لاله زار جنوبی

شماره تماس : ۳۳۹۹۹۲۳۷ – ۳۳۹۹۹۲۳۸

شماره موبایل : ۰۹۱۲۴۵۹۱۰۵۰ – ۰۹۳۵۱۹۰۰۷۶۹

آدرس سایت: https://www.taminsanaat.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز