خبرگزاری کار ایران

در تعمیرات سالانه ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم صورت گرفت؛

انجام بیش از 1000 فعالیت تعمیراتی استاندارد و ایمن

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۰۲۲

تعمیرات سالانه ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه که در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین و حساس‌ترین عملیات تعمیراتی در کارخانه‌های فولادسازی است، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون هیچ‌گونه حادثه با موفقیت انجام شد.

با پایان یافتن این تعمیرات بزرگ، خبرنگار فولاد نظر برخی مسئولان و کارشناسان ذی‌ربط را جویا شده است. ماحصل این گفت‌گوها را در ادامه می‌خوانید.

سید مجتبی غیوری، رئیس دفتر برنامه‌ریزی و کنترل واحد ریخته‌گری مداوم

تعمیرات سالانه، عملیاتی حساس و حیاتی جهت رساندن وضعیت تجهیزات به شرایط ایدئال است. این تعمیرات با هدف تولید بدون توقف با صرف حدود ۴۵۰۰ نفر ساعت نیرو در تاریخ ۹ مردادماه ۱۴۰۱ با موفقیت انجام شد.

به‌طورکلی بخش نگهداری و تعمیرات از بخش‌های استراتژیک و تخصصی شرکت است که به‌طور معمول فعالیت‌های آن عمدتا در راستای آماده‌به‌کار نگه داشتن و بهبود عملکرد و بهینه‌سازی تجهیزات است. بنابراین برای تحقق این اهداف، تعمیرات سالانه مُعین به‌منظور آماده‌به‌کاری و بهینه‌سازی سیستم‌ها انجام می‌شود. برخی اقداماتی که در واحد ریخته‌گری مداوم انجام شد عبارت‌اند از: سرویس کلیه متال‌کلادها شامل کلیدهای ورودی و خروجی؛ سرویس ترانس‌های کابین A و B؛ سرویس پاورسنترها؛ تعویض ۴ عدد تابلوی پاورسنتر و روشنایی؛ تعویض لوله هوای فشرده ورودی به سایت ریخته‌گری به همراه تعویض ستون‌های نگه‌دارنده؛ تقویت سازه‌ها و تعویض سرویس والوهای مربوط به آب سافت ماشین‌های ریخته‌گری؛ تعویض و اصلاح مسیر لوله‌های آب کولینگ تاور قدیم و سرویس پمپ‌های آب؛ سرویس کلیه تابلوهای برق هر چهار ماشین ریخته‌گری؛ انجام فعالیت‌های تعمیراتی ماشین‌های ریخته‌گری و همچنین سرویس شین‌ها و تابلوهای تغذیه جرثقیل‌های سقفی واحدهای ریخته‌گری و آماده‌سازی تختال.

در همین راستا از حمایت‌های مدیریت ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و تمامی همکاران ناحیه در تمامی بخش‌ها و پیمانکاران تلاشگر که در رسیدن به این هدف ارزشمند یاری‌رسان ما بودند، قدردانی می‌کنیم و امیدواریم با تلاش و حمایت کلیه همکاران بتوانیم در جهت اهداف سازمان گام برداریم.

یوسف اسماعیل‌زاده ،رئیس دفتر برنامه‌ریزی و کنترل واحد فولادسازی

شات‌دان سالانه ناحیه فولادسازی طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی و با برگزاری منظم جلسات متعدد و پیگیری‌های انجام‌شده با کمترین انحراف از برنامه و بدون حادثه ایمنی انجام شد.

باید به این نکته توجه داشته باشیم که انجام برخی فعالیت‌های تعمیراتی فقط در زمان شات‌دان سالانه امکان‌پذیر است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: تعویض ریل‌های جرثقیل‌ها و رفع موانع ایجاد مسیر بازدیدکنندگان؛ تمیزکاری حوضچه‌های کولینگ تاورها و سرویس کابین‌های برق واحدهای کوره‌های قوس و پاتیلی و جنبی و... . انجام این تعمیرات در زمانی به جز شات‌دان، قطعا باعث توقف‌های اضطراری در جریان تولید خواهد شد. شایسته است از حمایت‌های مدیریت ناحیه و تلاش تمامی همکاران درگیر ناحیه و واحدهای پشتیبانی قدردانی کنیم.

مهدی آقاجانی، کارشناس برنامه‌ریزی دفتر تعمیرات ریخته‌گری

از حساس‌ترین اقدامات انجام‌شده در این برنامه تعمیراتی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: تعویض ۲ عدد تابلو روشنایی مدول A و B به مدت ۱۲ ساعت؛ تعویض ۲ عدد تابلو پاور سنتر به مدت ۱۲ ساعت؛ جداسازی آب صنعتی ۰۷ و ۰۸ جهت ایجاد امکان انجام فعالیت‌های جداگانه در نواحی؛ رفع نشتی از لوله‌های زیر کار آب ثانویه و سرویس ماشین‌های ریخته‌گری که قبلا چندین بار منجر به توقف ماشین‌های ریخته‌گری گردیده بود. از دلایل اجرای موفقیت‌آمیز این شات‌دان می‌توان به برگزاری جلسات متعدد با واحدهای درگیر و آماده‌سازی‌های قبل از شات‌دان اشاره کرد.

محمد اشرافی، کارشناس برنامه‌ریزی دفتر تعمیرات ریخته‌گری

توقف کلی ناحیه فولادسازی مطابق برنامه‌ریزی قبلی بدون هیچ‌گونه حادثه و با انجام بالغ‌بر ۱۰۰۰ فعالیت در قالب استانداردها و درخواست‌های مطرح‌شده به پایان رسید که نشان از دانش و همت والای همکاران واحدهای درگیر است. برخی دیگر از مهم‌ترین فعالیت‌های اساسی انجام‌شده به این شرح است: تعویض ریل مدول A ROW G؛ تعویض بال والوهای 6 و ۱۲ اینچ خشک‌کن هوای فشرده؛ تمیزکاری حوضچه‌های سیکل A مدول A؛ سرویس کلیدهای 6/6 و ۳۸۰ و تست رولیاژ و سرویس ترانس‌‌ها و باتری شارژرها و UPSها در تمامی کابین‌های ناحیه.

در اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه بزرگ، پیمانکاران مقیم ناحیه، همکاران واحدهای تعمیرات مرکزی و تعمیرگاه مرکزی، توزیع و سیالات، بازرسی فنی، توسعه، ایمنی و حمل‌ونقل ایفای نقش کردند که صمیمانه از ایشان قدردانی می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز