خبرگزاری کار ایران

با پسته فقر را از زندگی ام خارج کردم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۵۳۸

همه ی ما آدم ها همیشه به دنبال راهی برای ثروتمند شدن هستیم و من هم به همین صورت در جستجوی ثروت بودم که با دوستانی در حوزه پسته ارتباط گرفتم و متوجه شدم بهترین محصولی است که می تواند من را به ثروت برساند و همین اتفاق هم افتاد و با انواع پسته ها که در ادامه مطلب آمده است توانستم یک شخص ثروتمند شوم.

پسته خشک

پسته با فرهنگ ایرانی عجین و در هم تنیده شده است. در واقع این آجیل در تمام جنبه های زندگی ایرانی وجود دارد (برای مشاهده قیمت پسته خشک به سایت ما مراجعه کنید).

این آجیل باستانی و خوشمزه ریشه در داستان ها، اعتقادات، آداب و رسوم و آیین هایی مانند نوروز و یلدا دارد. حتی در مراسمات و تشریفات مانند عروسی ها و مراسم های مختلف مصرف می شود.

شرایط ایده آل آب و هوایی برای درخت پسته اقلیم خشک و گرم در تابستان همراه با زمستان سرد و معتدل می باشد. پسته در زمستان تا دمای “منفی 20” و در تابستان تا “مثبت 45” درجه سانتیگراد را تحمل می کند. در ایران شهرهای دامغان و رفسنجان مهد پسته هستند.

میزان تولید پسته در ایران سالانه به طور میانگین حدود ۲۰۰ هزار تن است (منبع:کالاخبر). در صورتی که این آمار برای امریکا حدود 230 هزار تن می باشد.

تحقیقات نشان داده است که 60٪ از کل پسته در انواع بستنی ها مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین به صورت آجیل شور مصرف می شود.

 

پسته خام

پسته های بعمل آمده در ایران دارای مزایای مختلفی هستند که آن را نسبت به رقبای آمریکایی و ترک خود جدا می کند و به طور مثال میتوان قیمت پسته خام را مورد توجه قرار داد.

پسته ایرانی به خاطر طعم بی نظیرش شهرت جهانی دارد. به نظر شما چرا پسته کشت شده در ایران از طعم بهتری نسبت به پسته های به عمل آمده در کشورهای آمریکا و ترکیه برخوردار است؟

علت اصلی این موضوع مقدار بالای روغن موجود در پسته ایرانی است که باعث میشود هنگام بودادن آن در دمای بالا مزه بهتری نسبت به رقبای خودش را داشته باشد.

انواع مختلفی از ارقام پسته ایرانی وجود دارد. 4 مورد از ارقام تجاری در سطح بین المللی عبارتند از: پسته فندقی (40 درصد باغات پسته را تشکیل می دهد)، پسته کله قوچی (20 درصد باغات پسته)، پسته اکبری (15 درصد باغ های پسته) و پسته احمدآقایی (12 درصد باغات پسته).

علاوه بر رقم های مذکور، ارقامی مثل: پسته عباسعلی دامغان، پسته شاه پسند (شاهپسند) دامغان، پسته خنجری دامغان، پسته فرخی دامغان، غنوری، واحدی، سیدعلی آقایی بادامی، سیف الدینی، پوست کاغذی، بادامی راور، خنجری راوری، اوحدی، سفید نوق، بادامی زرند، قزوین و غیره نیز در ایران موجود هستند.

با پسته فقر را از زندگی ام خارج کردم

پسته ایرانی

باتوجه به مقدار بالای روغن اشباع نشده موجود در پسته ایرانی، آنها ظرفیت بوداده شدن (پخته شدن) را در دماهای بین 160 تا 180 درجه سانتی گراد دارند و قیمت پسته ایرانی بسیار مناسب است.

خوب برشته شدن طعم بی نظیری به این آجیل میدهد، ضمن اینکه هرگونه باکتری زنده را در محصول ازبین می برد.

بدیهی است که دمای پایین تر از 120 درجه سانتی گراد (به منظور بودادن پسته) که توسط برخی تأمین کننده ها توصیه می گردد؛ به دو مزیت فوق (یعنی طعم بهتر و از بین رفتن باکتری ها) نخواهد رسید.

در طول دوره زمانی طولانی، مصرف کنندگان در سراسر جهان طعم پسته های ایرانی را ترجیح داده اند.

هر چهار نوع تجاری پسته ایرانی (پسته فندقی، پسته کله قوچی، پسته اکبری و پسته احمدآقایی) هرکدام طعم غنی، منحصر به فرد و خاصی دارند.

در همین راستا، پسته های ایرانی ترکیبی از طعم های بی نظیر را ارائه می دهند که به ذائقه مصرف کننده تنوع خاصی می بخشد.

با پسته فقر را از زندگی ام خارج کردم

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز