خبرگزاری کار ایران

سفر با ۴ تور ساحلی که تابستان متفاوتی برایتان می‌سازد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۴۵۷

بعد از دو سال پاندومی و قرنطینه دنیا، امسال تابستانی متفاوت را تجربه می‌کنیم که ما را به یاد زیبایی‌های طبیعی و حق طبیعی زندگی که مدتی از آن محروم بودیم می‌اندازد. شما امسال تابستان را به کجا می‌روید؟ آیا به فکر استراحتی ساحلی با صدای امواج آبی و آواز مرغ‌های دریایی هستید؟ منصفانه بگوییم در تابستان و گرمایش هیچ چیزی به اندازه سفری ساحلی با امکانات مناسب گردشگری و رفاهی نمی‌چسبد، جایی که هر گروهی با هر سنی بتواند از آن استفاده لازم را ببرد و اوقاتی خاطره‌انگیز را تجربه کند.

تور تایلند؛ خوشگذرانی در تکه‌ای از بهشت!

تور تایلند سفر به کشوری کوچک در قسمت جنوب شرقی آسیا و از مقاصد برجسته 4 فصل دنیا است که تقریبا همه آن را می‌شناسند و رویای سفر به آن را دارند. این کشور مجمع‌الجزایری که در کنار خلیج تایلند و دریای آندامان قرار گرفته با کشورهای کامبوج و مالزی همسایه است. تایلند دارای آب و هوایی گرم و مرطوب با بارش‌های فصلی است که به خاطر رطوبت هوا دمای آن همیشه در حالتی از اعتدال وجود دارد. لازم است بدانید کلا چیزی به اسم زمستانی که می‌شناسیم در این کشور وجود ندارد. تنها چیزی که در فصل تابستان و زمستان اهمیت دارد بررسی الگوی بارش است چرا که تابستان‌ها همراه با بارش‌های موسمی و تابستان فصل خشک این کشور است.

در حالی که تایلند مملو از زیبایی‌های بی‌حد و مرزی است که اصلا نمی‌توان آن‌ها را شمرد اما عموما مسافرین دوست دارند سمت سواحل و جزیره‌های گردشگری آن بروند. علاقه مردم دنیا به آفتاب و سواحل ماسه سفید را نمی‌توان انکار کرد و تایلند همچون تکه‌ای جدا شده از بهشت با سخاوت زیادی ماسه‌های طلایی پودری و آفتاب سوزان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در سواحل داغ تایلند استراحت کنید و حمام آفتاب بگیرید، از تماشای غروب صورتی و نارنجی در ساحل لذت ببرید و با چشمان بسته محو صدای امواج دریا، آواز مرغ‌های دریایی و وزرش نسیم بین درختان نخل شوید. اگر این خود رویا نیست پس چه اسمی می‌تواند داشته باشد؟

تور پاتایا از مقاصد ساحلی برجسته و شناخته شده تایلند است که همه نام آن را شنیده‌ایم اما به راستی بهترین مقصد ساحلی این کشور نیست. جاهایی مثل کرابی و کوه سامویی با آن صخره‌های سرسبز، آب‌های شفاف کریستالی و سواحل وسیع و مسطح ماسه سفید چیزهایی خیلی بیشتر از شهرت پاتایا برای ارائه دارند. با رفتن به این جزایر شما می‌توانید بین سواحل آرام و شلوغ انتخاب کنید که سبک سفرتان چگونه باشد. به علاوه در سواحل تایلند شما فقط که نمی‌توانید آفتاب بگیرید و غروب خورشید را تماشا کنید، از فعالیت‌های آبی هر چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد را فقط به زبان بیاورید تا برایتان مهیا و آماده باشد! از قایق سواری و جت اسکی و بانانا که بگذریم خیلی تفریحات جدیدتر و ماجراجویانه‌تری هم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. شنا با کوسه‌ها و تماشای دلفین‌ها، فلای برد سواری، اسکوتر زیر دریا و موج سواری همگی در این دسته از تفریحات قرار می‌گیرند. اصلا هم لازم نیست افسوس بخورید که به خاطر مهارت‌های غواصی نمی‌توانید دنیای خیره کننده زیرآب را ببید زیرا بسیاری از شرکت‌ها آموزش‌هایی برای تمام سطوح مهارت دارند.

از برجسته‌ترین مواردی که تاثیر مستقیم بر سفر شما می‌گذارد مساله اقامت است. در تایلند حتی ساده‌تریو معمولی‌ترین هاستل‌ها امکانات جذابی دارند چه برسد به نام‌های تجاری برجسته و هتل‌های 5 ستاره ساحلی. شما می‌توانید با اقامت در هتل‌های نزدیک ساحل هم امکانات رفاهی عالی داشته باشید، هم از سواحل طلایی و استراحت لذت ببرید. تا زمانی که در تایلند هستید سعی کنید وعده‌های غذایی را در کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی نوش جان کنید مخصوصا از غروب‌های گرمسیری‌اش نگوییم که چشم خیره می‌کند و دل می‌برد به رویا! به علاوه با عکاسی از محیط جزایر تایلند و اشتراگ گذاری آنها اکانت اینستاگرام‌تان از این‌رو به آن رو می‌شود!

تور دبی؛ اقامت در سواحل مروارید خلیج فارس

تور دبی شما را میهمان یکی از زیباترین و البته گرم‌ترین شهرهای کشور امارات می‌کند. آنقدر همه چیز در تور دبی دیدنی و شگفت انگیز است که نمی‌توانید در آن واحد سرتان را به کدام سمت و مسیر بگردانید تا همه آن مناظر دیدنی را از دست ندهید. اگرچه دبی در سواحل خلیج فارس واقع شده اما یک درصد هم شبیه سواحل ما در ایران نیست. خطه دست ساز بشر که به دبی مارینا شهرت دارد به تنهایی برای همه چیز بس است، شما می‌توانید در امتداد مارینا قدم بزنید و در کافه‌های روباز از خوردن قهوه و دسر لذت ببرید و از جاذبه‌های اطراف آن بازدید کنید.

سفر با ۴ تور ساحلی که تابستان متفاوتی برایتان می‌سازد

در تابستان دبی به شدت گرم است، اما در همین هوا هم آیا مثلا می توان از گشتن در بهترین مراکز خرید شهر، رفتن به آکواریوم‌های دیدنی و موزه‌ها و... گذشت؟  قطعا خیر! سواحل دبی دو دسته هستند یا کمی دورتر از مرکز شهرند و کم‌تر توریستی هستند یا در نزدیکی جاهای اصلی و مرکز شهر قرار دارند و همیشه خدا شلوغ و پرتردد هستند. اگر می‌خواهید فضای بیشتری داشته باشید باید کمی دورتر بروید وگرنه آبتنی و تفریح درست در یک قدمی شما در دسترس است.

ساحل جمیرا به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین سواحل عمومی دبی نزدیک به برج خلیفه و پر از تفریحات آبی است. اپراتورهای گردشگری تورهای غواصی و قایق سواری ارائه می‌دهند و ساحل تمیزش جان می‌دهد برای استراحت کردن و آفتاب گرفتن. همچنین این ساحل با داشتن استانداردهای بین المللی و سطح کیفی بالا دارای گواهی پرچم آبی هم هست. ساحل لا مر، مارینا بیچ، ساحل کیت و چند نام دیگر همگی با شرایطی مشابه امکانات عالی و تفریحی برای شما فراهم می‌آورند.

بعد از خستگی و آبتنی یکی از کارهایی که هم در روز و هم برای فعالیت شبانه به شدت توصیه می‌کنیم غذا خوردن در یکی از رستوران‌های شهر با نمای ستودنی خلیج فارس است. این رستوران‌ها در روز منظره‌ای دیدنی دارند و در شب جوی ملایم و عموما عاشقانه، بنابراین اگر در سفر با همسرتان هستید شاید بد نباشد شامی دو نفره با نمای دریا را ترتیب بدهید. مثلا در رستوران ویلا بیچ می‌توانید روی شن‌های ساحلی دور میزهایی که با نور شمع روشن شده‌اند دور هم جمع شوید و از خوردن غذاهای درجه یک لذت ببرید. باراستی، سوچو و پالم گریل تنها چند نام مختصر از ده‌ها رستوران ساحلی و نمای دریای دبی هستند که غذاهای عالی سرو می‌کنند.

با تمام این اوصاف چرا دبی نباید از بهرین مقاصد تابستانی دنیا باشد؟

تور کوش آداسی؛ استراحت در سواحل ماسه‌های طلایی

تور کوش آداسی از آن مقاصد ساحلی زیبا در ترکیه است که بعد به تازگی از سوی ایرانی‌ها مورد توجه قرار گرفته شاید بارها سفر به استانبول و دیدن جاذبه‌های اصلی آن باعث شده تا مقاصد دیگری مثل کوش آداسی و یا بدروم مورد توجه قرار بگیرند. کوش آداسی شهری در حاشیه اژه و جمعیتی حدود 8 هزار نفری است آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. یعنی زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌های داغ و آفتابی دارد، به همین دلیل است که به مقصدی تابستانی تبدیل شده است. هر چه کوش آداسی بیشتر مورد توجه قرار گرفت سرمایه‌های بیشتری به این شهر جذب شدند. حالا نمی‌توان این شهر ساحلی را از صحنه گردشگری ترکیه نادیده گرفت.

کوش آداسی دارای طبیعتی بسیار زیبا و دیدنی با سواحل طلایی و آب‌های تمیز و آبی است. وقتی وارد این شهر می‌شوید چیزهای زیادی چشم شما را به خود خیره می‌کند، از ساحل زیبا، بازارهای محلی و محله قدیمی کارهای زیادی وجود دارد که حسابی شما را سرگرم کند. ماسه‌های ساحلی نرم و بدون آلودگی هستند بنابراین از اصلی‌ترین کارهایی که می‌توانید بکنید استراحت در ساحل و گرفتن حمام آفتاب است. به علاوه کوش آداسی به عنوان مقصدی محبوب بین خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند هم محبوب است. بچه‌ها می‌توانند در ماسه‌ها غلت بزنند و بازی کنند و در قسمت‌های کم عمق پا به آب بزنند در حالی که شما کمی دورتر در حال تماشای آن‌ها هستید. همچنین اگر عاشق تفریحات آبی و ورزش‌های هیجانی هستید کوش آداسی با قایق سواری، جت اسکس سواری، فلای برد و اسکی روی آب از شما استقبال می‌کند.

البته چه کسی دوست دارد تمام مدت در آفتاب بماند و گرما زده شود؟ پس برای این که همچنان از سفرتان لذت ببرید می‌توانید کارهای مختلفی مثل رفتن به پارک آبی انجام دهید. پارک آبی آدالند با سرسره‌های آبی، رفتینگ و سقوط به استخر و بازی‌های آبی مخصوص نوجوانان اوقات بی‌نظیری را برای شما رقم می‌زند. به کروز تفریحی جزیره بپیوندید و از مناظر زیبای ساحلی و نواحی سرسبز ساحلی دیدن کنید، روی عرشه بایستید و در زیبایی‌های خدادادی غرق شوید.

چیزی که مسلم است تور کوش آداسی خیلی بیش از سواحلش است. طبیعت تلفیقی آن از سواحل زیبا، صخره‌های سنگی و نواحی سبز جنگلی تشکیل شده که به این فرصت را می‌دهد اگر زمانی را در ساحل گذرانید بتوانید عصری را هم به صعود و پیک نیک جنگلی بگذرانید. چه بسا این که با اسب سواری و تورهای پیاده روی مناظر جنگلی زیادی برای کاوش پیدا کنید. سافاری باگی و دوچرخه سواری از کارهای به شدت پر طرفدار و محبوب در کوش آداسی است.

از خوش گذرانی و تفریح که بگذریم گشت و گذار در محله قدیمی، سر زدن به بازارهای سنتی و مردمی، بازدید از جاهای تاریخی به اطلاعات و بینش شما از این شهر کمک می‌کند. به علاوه اگر وقت کافی دارید چرا با سفر یک روزه به جاهی تاریخی اطراف مثل پرینه نروید و یا از پاموکاله دیدن نکنید؟

کوش آداسی از بهترین هتل‌های شناخته شده در دنیا تا هاستل‌های صمیمی به شما این اختیار را می‌دهد تا مناسب بودجه اقامتگاه‌تان را انتخاب کنید. اگرچه هیچ شکی نیست که هتل‌های لوکس ساحلی با دسترسی به ساحل و امکانات برجسته مثل ماساژ و سونا از بهترین انتخاب‌ها هستند.

تور آنتالیا؛ ماجراجویی در سواحل ترکیه

اگر تور آنتالیا را معروف‌ترین مقصد ساحلی ترکیه بدانیم بی‌راه نگفته‌ایم. آنتالیا آنقدر شهرت دارد که در تابستان بیش از هر زمانی در آن خارجی‌‌های مسافر را می‌بینید که از جاهایی مثل روسیه، ایران و اروپای شرقی به آن سفر کرده‌اند. آنتالیا مقصدی همه چیز تمام است که از تفریحات آبی و ساحلی تا گشت و گذارهای فرهنگی و تاریخی تا طبیعت گردی در نواحی جنگلی همه را یک‌جا به شما ارائه می‌دهد. شک نکنید تورهای چند روزه هرگز برای تجربه کامل آنتالیا کامل نخواهد بود. آنتالیا که در میان کوه‌های توروس و دریای مدیترانه قرار گرفته از یک طرف با کوه‌های نوک تیز و از طرف دیگر با دریای مدیترانه محاصره شده است. به علاوه این شهر ساحلی با آب و هوایی مدیترانه‌ای تابستان‌های گرم و مرطوبی دارد که عاشقان تفریحات فضای باز از هر سمتی به آن جذب می‌شود. اگر می‌خواهید از میزان محبوبیت آنتالیا بدانید، فقط 30 درصد از کل مسافران خارجی به استان آنتالیا سفر می‌کنند! پس چرا شما نباید یکی از آن‌ها باشید؟

سفر با ۴ تور ساحلی که تابستان متفاوتی برایتان می‌سازد

آنتالیا دارای چند منطقه ساحلی اصلی به اسم بلک، لارا و کمر است که توریست‌ها در آن‌ها اقامت می‌کنند. سواحل ماسه طلایی، ورزش‌های آبی و تخت‌های آفتابی در این سواحل امکانات رفاهی بسیار خوبی برای خانواده‌ها فراهم کرده است. شما با رفتن به هر کدام از این سواحل می‌توانید از امکانات زیادی استفاده کنید. قایق رانی، اسکی روی آب، پاراسلینگ، شوتینگ، باناناسواری و ده‌ها تفریح دیگر در این سواحل ارائه می‌شوند. به علاوه اگر تا حالا آرزوی غواصی داشتید و نتوانستید به آرزوی خود برسید اپراتورهای ساحلی در این نواحی هستند تا به آموزش‌های اولیه آرزوی شما را به حقیقت بدل کنند.

بعد از این که حسابی آفتاب سوخته شدید از سواحل فاصله بگیرید و به شهر قدیمی (کالیچی) سر بزنید، دروازه باستانی هادریان را ببینید، به سمت کوچه‌ها و بازار کالیچی بروید و از قلعه رومی در بندر قدیمی دیدن کنید. آسپندوس، بسکوناک، ترمسوس و پرگه و نقاط تاریخی دیگر نیز به عنوان سفرهای روزانه از طریق تورهای هدایت شده در دسترس هستند. با گشت و گذار در این قسمت‌ها هم شکوه گذشته منطقه را بهتر درک می‌کنید و هم می‌توانید از طبیعتی که شما را احاطه کرده دیدن کنید و به نوعی با یک تیر دو نشان بزنید.

آنتالیا پر از شگفتی‌های طبیعی است که در ورای سواحل کم‌تر به آن‌ها پرداخته می‌شود در حالی که اگر در اطراف آبشارهای دودن پیک نیک کنید و یا به کاوش در غار کارائین بروید تصور آنتالیا به عنوان مقصدی ساحلی مفهوم کم رنگ‌تری برای شما خواهد داشت.

در نهایت چیزی که آنتالیا با آن امکانات و زیبایی‌هایش را تکمیل می‌کند هتل‌های بی‌نظیر و درجه یکی هستند که بعد از یک روز پر هیاهو آرامش را به شما هدیه می‌دهند. هتل 5 ستاره آکرا، هتل 5 ستاره کرون پلازا و Holiday Inn Antalya در لارا که همگی نمایی به دریا دارند نه تنها اقامتی رویایی برای شما رقم می‌زنند بلکه حتی اگر حال و حوصله بیرون رفتن هم نداشته باشید آنقدر امکانات دارند که هر چه بخواهید در اختیار داشته باشید. از سونا و ماساژ بگیرید تا خدمات درمانی و زیبایی همه چیز در دسترس شما قرار می‌گیرد. حتی هتل‌های 3 ستاره و هاستل‌ها نیز امکانات خوبی ارائه می‌دهند و با اقامت در آن‌ها احساس راحتی خواهید کرد حالا شاید از امکانات لوکس آنچنانی در آن‌ها خبری نباشد اما باز هم بهترین اقامت را برای‌تان فراهم می‌کنند. این ویژگی سفر با تور آنتالیا است که به شما امکان می‌دهد با هر توان مالی، این سفر تابستانی را تجربه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز