خبرگزاری کار ایران

قاسمی‌پور در نطق میان دستور:

قشر کم درآمد با آهنگی بسیار تندتر به عمق فقر رانده می‌شوند/ امر به معروف و نهی از منکر نباید با روح شریعت اسلام مغایر باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۱۸۱

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس یازدهم گفت: ثروت به سوی یک قشر اقلیت سوق داده شده و نه تنها از رفاه عمومی خبری نیست، بلکه فاصله طبقاتی هر روز بیشتر می‌شود، آمارها نشان می‌دهد بیشتر اقشار در شیب های نزولی بوده اند با این تفاوت که قشر کم درآمد با آهنگی بسیار تند تر به عمق فقر رانده می شوند.

به گزارش ایلنا، شیوا قاسمی پور در نشست علنی روز (یکشنبه، ۱۷ مهر ماه)مجلس شورای اسلامی با سلام خدمت ملت شریف ایران و تبریک و تهنیت ۱۲ ربیع‌الاول مصادف با سالروز ولادت حضرت پیامبر اعظم(ص) و آغاز هفته وحدت در نطق میان دستور خود گفت: همکاران گرامی متاسفانه امروز مجلس میان مسئولیت خود در قبال شهروندان و شنیدن مطالبات جامعه تراز مناسبی برقرار نکرده است در حالی که انتظار می‌رود نمایندگانی که خود را وکلای ملت می‌دانند به مطالبات شهروندان در خانه ملت توجه ویژه‌ای کنند تا به درستی آن را به بخش‌های مختلف اجرایی حاکمیت منتقل کنند؛ تا مرز بندی دقیق تمام اعتراضات و انتقادات را پای اغتشاشات و موج سواری دشمنان ننویسند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس یازدهم ادامه داد: با شروع مجلس یازدهم رهبر معظم انقلاب در بیاناتی اظهار کرده‌‌اند مجلس یازدهم نقطه امید و مظهر امید مردم ایران است امروز اختلاس کنندگان و غاصبان حقوق ملت آزادانه می گردند و مخدوش کنندگان اسلام بنام دین جولان می‌دهند امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسائل اصلی جامعه را فراموش کرده‌اند و موضوعات جزئی و فرعی را برجسته می نمایند.

وی افزود: امروز به دلیل برخوردهای ناشیانه و نامربوط، قشری نگری و سطحی‌نگری نسل جوان ما دین گریز و نسبت به برداشت راکد و متحجرانه از دین به شدت بیزار شده اند و اینگونه رفتارها را نمی پذیرند و نسبت به آن راضی نیستند.

قاسمی پور بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید با روح شریعت اسلام که مبتنی بر آسان گیری، بشارت و پرهیز از اکراه است مغایر باشد. قرآن کریم به تاکید یادآور می‌شود که پیامبر(ص) وکیل و حسابرس بر مردمان نیست و رسالتی جز رساندن پیام به روش حکیمانه ندارد رویدادهای اخیر باری دیگر نشان داد که رویه‌ها و ساختارهای موجود نیازمند اصلاح و بازنگری اساسی است و نباید روش ناکارآمدی که ثمره‌ای جز جریحه‌دار شدن عواطف انسانی و تضعیف حرمت شهروندان ندارد پای فشاری کرد.

نماینده مردم مریوان در مجلس یازدهم  افزود: مردم ما برای پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام اسلامی،سنگ تمام گذاشتند،در دوران دفاع مقدس  جانفشانی ها کردند،اما متاسفانه امروز می‌بینیم که آزاد اندیشی و آزادی با خط کش های سلیقه ای معنا می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ثروت به سوی یک قشر اقلیت سوق داده شده و نه تنها از رفاه عمومی خبری نیست، بلکه فاصله طبقاتی هر روز بیشتر می‌شود، آمارها نشان می‌دهد بیشتر اقشار در شیب های نزولی بوده اند با این تفاوت که قشر کم درآمد با آهنگی بسیار تند تر به عمق فقر رانده می شوند.

قاسمی پور با اشاره به نامه امیر مؤمنان علی(ع) تصریح کرد: در بخشی از نامه امیر المومنین علی (ع) به مالک اشترآمده است؛ وقتی مردم برای اعتراض و گرفتن حق خودشان به سوی تو آمده اند، نظامیان را مرخص کن تا مبادا مردم با دیدن آنها بترسند و به لکنت زبان بیفتند،من بارها از پیامبر شنیده ام که هیچ جامعه ای مقدس و پاک نخواهد شد،مگر آنکه مردمانش بدون ترس حق خود را مطالبه کنند.

نماینده  مردم مریوان یادآور شد: مردم ما خواستار زندگی مطلوب، امنیت، عدالت و مدیریت سالم هستند و مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی بدون تردید اعتراض، حق قانونی هر شهروند ایرانی است، ملت آگاه ایران اسلامی تفاوت بین اغتشاش و اعتراض را می‌دانند و همه ما مسئول هستیم تا شرایط اعتراض را برای شهروندان فراهم کنیم.

وی در ادامه خطاب به رییس جمهور گفت: مطابق قانون اساسی شما وظیفه دفاع از تک تک شهروندان ایرانی را دارید و تاکید می‌کنم، وضعیت پیش آمده قابل قبول نیست، باید در این زمینه شفاف سازی صورت پذیرد.

وی خطاب به اعضای دولت تاکید کرد:به اعضای دولت یادآور می‌شوم، با تدبیر  و برنامه ریزی دقیق مشکلات انباشته اقتصادی کشور را برطرف کنند،زیرا حل و فصل معادلات و مسائل معیشتی مردم چاره ساز بسیاری از  مشکلات امنیتی،روانی و اجتماعی است،برای پایان یافتن همیشگی ناآرامی‌ها بیش از هرچیز در صدد ریشه کن ساختن عوامل نارضایتی باشید و مطمئنا که انکار این واقعیت هیچ کمکی نخواهد کرد.

قاسمی پور ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت:دین اسلام دین بن بست نیست،بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهید که می فرمایند؛حکومت برخاسته از مردم و متکی به مردم مایه سربلندی کشور است،کشور ما هیچ مشکل غیر قابل حلی ندارد؛ غیر از اینکه عده‌ای از مدیران،ناکارآمد و بی برنامه هستند.

وی در خصوص  مشکلات حوزه انتخابیه خود خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: ساماندهی مرز باشماق، دومین مرز رسمی بین المللی  و اولین مرز ترانزیت کشور را هر چه سریعتر در دستور کار قرار دهید.

نماینده مردم مریوان خطاب به سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اختصاص بخشی از درآمد مرز باشماق و مرزهای غیر رسمی خان و شیخان وملاکرد را برای توسعه زیر ساخت های شهرستان مریوان و سرو آباد قرار دهید،دریاچه زیوان نگین غرب کشور است و سازمان محیط زیست کشور باید هر چه سریعتر برای نجات دادن این دریاچه برنامه ریزی کند،اجرایی شدن منطقه آزاد مریوان _ بانه ضروری است و معطل شدن  مردم بیش از  این ضرورت ندارد.

وی خطاب به وزیر گردشگری تاکیدکرد:مطالعه،طراحی، ساماندهی و مرمت منزل فرهنگی اورامان را در دستور کار خود قرار دهید،

قاسمی پور خطاب به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو خاطرنشان کرد:ایجاد زیر ساخت های مجتمع پرورش ماهی سردآبی سیروان،تکمیل ایستگاه های پمپاژ مطالعه شده برای توسعه باغات، ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در شهرستان های مریوان و سروآباد را در دستور کار قرار دهید،از وزیر آموزش و پرورش می خواهم ،به وضعیت نامناسب فضای آموزشی در شهرستان مریوان رسیدگی کند ،زیرا این وضعیت غیر قابل قبول است .خدایا چنان کن سرانجام کار،تو خشنود باشی ما رستگار.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز