خبرگزاری کار ایران

با آجر مسیر موفقیت خود را ساختم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۱۱۲

موفقیت من بعد از سه ماه تلاش شبانه روزی در حوزه ی انواع آجر اتفاق افتاد. من تمام سعی خود را کردم و خوشبختانه این محصول بازار خوبی داشت و توانستم به نتیجه ی مطلوب برسم. بیشترین تمرکز من بر روی آجرهایی بود که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

آجر سفالی سقفی   

کاربرد انواع آجر برای ساختمان‌سازی بسیار زیاد است، آجر سفالی سقفی با ظاهری توپر، توخالی، متخلخل و سوراخ‌دار ساخته می‌شوند که هر کدام از این مدل‌های آجرها کاربرد‌های خاصی نیز دارند. مصرف آجر در ساختمان سازی از گذشته تا به امروز زیاد بوده است.

آجر جزء مصالح پر فروش مراکز پخش مصالح ساختمانی است. آجرهای توپر مقاومت بالایی دارند و برای ساخت دیوارهایی که باربر هستند بسیار مناسب هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آجرهای توخالی و سوراخ‌دار دارای سوراخ‌های متعددی هستند، آجرهای متخلخل دارای منفذ بودند و این آجرها به روش پرسی ساخته می‌شوند. این المان‌ها از نظر کاربرد به انواع آجر و آجر مهندسی و آجر معمولی تقسیم می‌شوند. از این نوع آجر‌ها معمولاً بیشتر در پی‌سازی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این نوع آجر‌ها مقاومت فشاری بالایی دارند پس از این جهت ظرفیت باربری آن‌ها بالا بودند و از آن‌ها در ساخت دیوارهایی که حمال و حائل هستند بیشتر استفاده می‌شود.

 

آجر فشاری اصفهان 

کاربرد آجر در ساخت و ساز همیشه رواج داشته است، آجرنما همانطوری که از نام آن پیدا است بیشتر برای نماکاری ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. طرز تهیه آجر فشاری اصفهان یا به صورت دستی است و یا به صورت ماشینی. این نوع آجرها بدون اندودکاری نصب می‌شوند. نوع آجر مهندسی با آجر معمولی بسیار متفاوت است. ظاهراً این آجر نیمه شفاف بوده است و مقاومت آن به دلیل تکامل بسیار زیاد بالاتر می‌رود. تحمل بار بسیار زیاد از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نوع آجرها می‌باشد و آجرهای معمولی بیشتر برای کارهای ساختمانی مورد استفاده می‌شوند که یا به صورت ماشینی یا به صورت دستی تولید می‌شوند. جنس این مصالح پرکاربرد متفاوت است و انواع مختلفی دارد که آن‌ها عبارتند از: نوع لعابی، سفالی، نسوز، ماسه آهکی، فشاری و ماشینی می‌باشد. یکی از انواع اشکال آجر برای ساختمان سازی آجرهای ماشینی هستند، آجر‌های ماشینی معمولاً سوراخ‌دار هستند و در صورتی که بخواهند از آن‌ها در ساختمان‌ها استفاده کنند معمولاً سوراخ‌های آن را با ملات پر می‌کنند تا بتواند استحکام و مقاومت سازه را بالا ببرند. تعداد سوراخ‌هایی که در این نوع آجر‌های ماشینی وجود دارد که ۸ تا ۱۰ عدد می‌باشد. اصولاً به دلیل محکم بودن و استحکام بالایی که آجرهای ماشینی دارند معمولاً برای ساخت دیوار و در مرحله سفت کاری از این نوع آجر‌ها استفاده می‌شود.

با آجر مسیر موفقیت خود را ساختم

آجر نسوز آذرخش 

یکی از جدیدترین انواع آجرها، آجر نسوز آذرخش است که به علت مزیت‌های بسیار زیادی که دارد در ساختمان‌های امروزی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این آجر یک نوع عایق حرارتی است که می‌تواند علاوه بر اینکه از اتلاف انرژی جلوگیری کند، همچنین می‌تواند در برابر گرما و حرارت نیز از خودش مقاومت بالایی را نشان دهد.

ملاتی که در سوراخ‌های این نوع آجرها ریخته می‌شود می‌تواند مقاومت و استحکام این آجرها را بالا ببرد. این نوع آجرها قیمت مناسبی دارند و قابل استفاده در تمامی پروژه‌های ساختمانی هستند. آجر ماسه آهکی از ترکیبات شیمیایی ساخته می‌شود و آن‌ها عبارتند از سیلیکات کلسیم می باشد.

با آجر مسیر موفقیت خود را ساختم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز