خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد استان اصفهان:

۳۰ درصد آلودگی شهرها، مربوط به غیر استاندارد بودن ساختمان هاست

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۷۰۶

درسومین همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی که در اصفهان، ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، اداره کل استاندارد استان اصفهان، حضوری فعال دارد و یکی از حامیان این همایش به شمار می‌رود.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه رعایت استاندارد ها در صنایع ساختمانی از تولید تا احداثساختمان ها بسیار مورد تاکید این اداره کل به دستگاه‌های اجرایی بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر کارگاه‌های زیر زمینی بسیاری که اقدام به تولید محصولات ساختماین غیر مجاز در اصفهان می کنند، بسیار است که در این زمینه تاکنون اقدامات بسیاری برای پلمپ کردن این واحد های غیر استاندارد در اصفهان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامحسین شفیعی ادامه داد: تاکنون اداره استاندارد جهت تبیین استاندارد ها در ساختمان ها اقدامات مناسبی را انجام داده است، اما آنچه که مهم است در زمان احداثساختمان نهاد هایی چون شهرداری و سازمان نظام مهندسی بایستی بر عملکرد دقیق و رعایت استاندارد های ساختمان در این زمینه اقدامات جدی‌تری را انجام دهند تا عمر ساختمان ها در کشور از ۲۰ سال به ۴۰ تا ۵۰ سال افزایش یابد.

وی تاکید کرد: البته باید این نکته را مد نظر قرار داد که هر چه استاندارد ها در ساختمان‌ها رعایت شود، قطعا با بهره وری انرژی همراه خواهد بود و مردم می توانند در این زمینه برای خود صرفه جویی اقتصادی داشته باشند.

شفیعی بیان داشت: آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر، نحوه مصرف انرژی در ساختمان ها باعث۳۰ درصد آلودگی شهرهای بزرگ کشور است.

وی اظهار داشت: همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی با رویکرد توسعه پایدار به منظور محقق کردن الزامات زیست محیطی در تولید ساختمان، کاهش مصرف انرژی و آلاینده های زیست محیطی، استفاده از فناوری های نوین برای تولید ساختمان های سبز و متناسب اقلیم در فرایند طراحی و ساخت در اردیبهشت ۹۴ با مشارکت و همکاری گسترده سازمان ها و دستگاه های مرتبط با ساخت و ساز؛ انرژی و دانشگاه ها برگزار می شود.

مدیر کل استاندارد اصفهان با اشاره به اینکه این همایش ها فرصتی است تا مردم از نزدیک با روند احداثساختمان های خوب و با کیفیت که می تواند در زندگی شان تاثیر گذار باشد و همراه با راندمان مصرف انرژی و ضوابط استاندارد همراه است آشنا شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز