خبرگزاری کار ایران

در همایش ملی ۳ روزه انجمن صنفی نیروگاه‌های بخار در اصفهان مطرح شد:

غفلت از نیروگاه‌های تجدیدپذیر ضربه به محیط زیست است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۹۶۹

در چهارمین همایش ملی انجمن صنفی نیروگاه‌های بخار و سیکل ترکیبی که ۱۳ اسفند ماه با حضور مسوولان نیروگاههای کشور در اصفهان گشایش یافت بر تکمیل بخش بخار نیروگاههای سیکل ترکیبی تاکید شد.

ایلنا: در چهارمین همایش ملی انجمن صنفی نیروگاه‌های بخار و سیکل ترکیبی که ۱۳ اسفند ماه با حضور مسوولان نیروگاههای کشور در اصفهان گشایش یافت بر تکمیل بخش بخار نیروگاههای سیکل ترکیبی تاکید شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در آیین افتتاح این همایش بابیان اینکه تکمیل بخش بخار نیروگاههای سیکل ترکیبی یکی از مسائل بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد ادامه داد: ۱۶ هزار مگاوات از این میزان برق قابل تبدیل به سیکل ترکیبی است.
رسول موسی الرضایی، با بیان اینکه در نیروگاههای گازی کشور سالیانه ۲۶ هزار مگاوات برق تولید می‌شود، ادامه داد: این تبدیل باعثصرفه جویی ۱۱ میلیارد لیتر سوخت، چهار میلیارد یورو ارز و جلوگیری از ایجاد آلاینده‌ها بویژه گاز دی اکسید کربن خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۱۵۰هزار میلیارد ریال برای توسعه و نگهداری شبکه برق کشور باید هزینه شود اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای تکمیل نیروگاههای سیکل ترکیبی نیاز است و افزایش راندمان ۳۷ درصدی به ۴۱ درصد با تکمیل نیروگاههای سیکل ترکیبی حاصل می‌شود.
وی با انتقاد از فراموش شدن توجه به نیروگاههای انرژی‌های تجدید پذیر گفت: استفاده از این نوع نیروگاه‌ها باعثاشتغالزایی و توسعه شبکه برق خواهد شد.
موسی الرضایی، افزود: تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی سبب صرفه جویی ۱۱ میلیارد لیتر سوخت، ۴ میلیارد یورو و جلوگیری از ایجاد آلاینده‌ها به ویژه گاز دی اکسید کربن می‌شود.
وی به سابقه ۱۲۰ ساله صنعت برق در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در سال ۱۲۸۳ اولین مجوز تولید برق در بخش خصوصی در کشور داده شد و طی این سال‌ها شبکه برق کشور به لحاظ توسعه و ساختار، سیاست‌ها و استراتژی مختلفی را دنبال کرده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه تا پیش از سال ۱۳۴۱ صنعت برق کشور بدون یک ساختار منسجم فعالیت می‌کرد، افزود: بین سال‌های ۱۳۱۰ و ۱۳۱۶ کشور به فکر شبانه روزی کردن صنعت برق افتاد و نخستین نیروگاه برق ایران با نصب دو مولد در تهران به کار خود ادامه داد.
وی با تاکید بر اینکه تولید برق کشور در اوایل انقلاب به ۷۴۵ مگاوات رسید، بیان داشت: طی آن سال‌ها طول شبکه تحت پوشش برق کشور، ۱۰ هزار کیلومتر بود در حالی که امروز تنها در استان اصفهان ۱۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق وجود دارد.
موسی الرضایی تکمیل بخش بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی را یکی از مسائل مهمی دانست که باید به آن توجه شود و ادامه داد: در حال حاضر میزان تولید برق در کشور معادل ۲۵۰ میلیارد کیلووات ساعت است که از سوی ۲۸ میلیون مشترک در سال مصرف می‌شود.
وی مصرف برق در کشور ما دو برابر متوسط جهانی دانست و قیمت انرژی در ایران پایین‌تر از قیمت جهانی عنوان کرد و بیان داشت: مصرف برق در ایران ۲ برابر متوسط جهانی بوده همچنین قیمت انرژی در کشور پایین‌تر از متوسط جهانی تعریف شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با یادآوری اینکه تلفات درون شبکه چالش مهم صنعت برق کشور است، گفت: میزان تلفات درون شبکه برق در ایران ۱۵ درصد است در حالی که این رقم در دنیا ۱۰ درصد است.
وی با تاکید بر اینکه به وزارت نیرو اجازه داده شده تا سقف ۱۲ میلیارد تومان به بخش خصوصی برای تبدیل نیروگاه‌های گازی به بخار کمک کند، تاکید کرد: با تکمیل نیروگاه‌های سیکل ترکیبی افزایش راندمان این بخش از ۳۷ درصد به ۴۱ درصد ارتقا خواهد یافت.
موسی الرضایی با تاکید بر ضرورت توسعه نیروگاه‌های حرارتی با توجه به راندمان پایین و ۳۷ درصدی آن‌ها، تصریح کرد: متاسفانه با وجود قابلیت اشتغال زایی و توسعه شبکه برق از نیروگاه‌های انرژی‌های تجدید پذیر غافل شدیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی، بادی و در مجموع انرژی‌های تجدید پذیر معادل ۱۵۰ مگاوات است، یادآور شد: با تکمیل نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و مدیریت توسعه شبکه برق می‌توان ۴۵ درصد برق مورد نیاز کشور را تامین کرد و در سال میزان ۹۰ میلیارد کیلووات برق در ساعت تولید کنیم.
موسی الرضایی گفت: با تکمیل نیروگاههای سیکل ترکیبی و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر می‌توان ۴۵ درصد برق مورد نیاز کشور را تامین کرد. که سالیانه ۲۵۰ میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور تولید و توسط ۲۸ میلیون مشترک مصرف می‌شود.
گفتنی است، چهارمین همایش ملی تعامل انجمن صنفی نیروگاههای بخار و سیکل ترکیبی با هدف بررسی مشکلات و معضلات نیروگاههای کشور با حضور مسولان نیروگاههای کشور تا ۱۵ اسفند در اصفهان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز