خبرگزاری کار ایران

خرید انجیر خشک بدون واسطه از تولیدکننده

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۴۲۰

انجیر میوه ه ای خوش طعم و پرخاصیت می باشد، در فصلهایی که امکان دسترسی به انجیر تازه وجود ندارد افراد می توانند از انجیر خشک استفاده کنند.

انجیر خشک یک میوه حاوی پتاسیم بسیار بالایی است.

پتاسیم بالای انجیر خشک به عملکرد طبیعی عضلات کمک چندانی می کند.

فیبر بالای انجیر خشک علاوه بر پتاسیم، دارای منابعی زیادی از جمله کلسیم، منیزیم، مس و منگنز می باشد.

همچنین انجیر خشک به علت دارا بودن فنولیک، که یک آنتی اکسیدان (ضد سرطان) است، دارای طرفداران زیادی می باشد.

میوه انجیر خشک به تنهایی یک درمان منحصر به فرد به حساب می آید این میوه دارای بافتی ترد، نرم و در عین حال شیرین و غنی از منابع ویتامینی می باشد.

انجیر خشک در اکثر خشکبار فروشی ها معمولا به صورت فله در کنار سایر میوه های خشک یا به صورت بسته بندی در ظرف های پلاستیکی به فروش می رسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

قیمت انجیر خشک دقیقا با کیفیت آن رابطه مستقیم دارد و هر چه کیفیت آن بیشتر باشد قیمت بالاتری دارد.

اگر بخواهید انجیر خشک را به مدت کوتاه استفاده کنید در ظرف درب بسته قرار داده و دمای اتاق برای آن مناسب است.

چنانچه بخواهید انجیر خشک را به مدت طولانی تر انبار یا نگهداری کنید، باید آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید تا کیفیت و طمع آن حفظ شود.

برای مصرف انجیر خشک کافی است ساقه کوچک چسبیده به انتهای این میوه را حذف کنید و بقیه میوه از جمله دانه ها کاملا خوراکی هستند.

همچنین انجیر خشک را می توانید همراه با سایر میوه های خشک یا آجیل ترکیب کرده و مورد مصرف قرار دهید.

 

خرید انجیر خشک

در داخل میوه انجیر خشک دانه های توخالی بسیار زیادی وجود دارد و در صورتی که این دانه های توخالی گرده افشانی شوند مزه عجیب و بسیار خوشمزه ای را به انجیر خشک می دهند.

مجموعه انجیر شاپ در این مقاله برای انجیر خشک، راهکارهایی در مورد خرید، انبار و استفاده از این میوه منحصر به فرد، را ارائه می دهد.

تولید انجیر خشک به چه روش هایی است؟

انجیر یک میوه بسیار فاسد شدنی است و خیلی سریع طمع و ظاهر خود را از دست می دهد و به همین منظور روش های نگهداری برای برداشت این میوه بسیار ضرورت دارد.

معمولا انجیر به دو روش سنتی و صنعتی خشک می شود.

در روش سنتی که از قدیمی ترین روش ها است ابتدا انجیر اندکی روی درخت خشک شده و پس از چیده شدن در معرض مستقیم نور خورشید قرار می گیرد تا خشک شود در این روش از خشک کردن انجیر، فضا و زمان مورد نیاز بوده و به تجهیزات یا مواد افزودنی خاصی نیاز ندارد.

خرید انجیر خشک بدون واسطه از تولیدکننده

یکی از نکات مهمی که باید در هنگام خرید انجیر خشک به آن دقت شود این است که به روش سنتی تهیه شده است یا به صورت صنعتی تولید گردیده.

در روش صنعتی، ابتدا انجیر ها از یک محلول حاوی آب و اسید عبور داده می شوند سپس آنها را با سرعت زیاد از تونل های باد بسیار قوی عبور می دهند تا بافت و طمع آن ها حفظ شود.

برخی از شرکت ها در مراحل خشک کردن انجیر از دی اکسید گوگرد یا سولفات جهت افزایش در عمر نگهداری استفاده می کنند سولفات ها نمک های معدنی هستند که می توانند آلی یا مصنوعی باشند.

از آنجایی که برخی از افراد نسبت به این مواد افزودنی حساسیت دارند، باید در مواقع خرید از نوع خشک شدن انجیر مطمئن گردند.

 

مضررات انجیر خشک

انجیر خشک و تازه فواید بسیاری برای بدن دارند که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی هستند.

مصرف بیش از حد این میوه پرخاصیت برای بعضی از افراد مضرر هست و مشکلاتی را برایشان به وجود می‌آورد که به برخی از این مضرات انجیر خشک اشاره می‌کنیم.

ایجاد مشکل در معده: کسانی که بیش‌ازحد از انجیر خشک مصرف می‌کنند، ایجاد مشکلاتی در معده افراد میشود که باعث سنگین شدن معده می‌شود و ایجاد درد میی کند.

در حالی که انجیر خشک برای افرادی دچار یبوست و بواسیر هستند بسیار مفید است، اما مصرف بیش از حد آن در برخی افراد موجب معده درد آن ‌ها می‌ شود.

خرید انجیر خشک بدون واسطه از تولیدکننده

 

باید به این نکته اره کنیم که قیمت انجیر خشک متفاوت است و بسته به درجه بندی و کیفیت انجیر متغییر می باشد.

ایجاد دل پیچه و نفخ معده: مصرف بیش از حد انجیر خشک به ‌جز معده درد موجب نفخ شکم و دل پیچه نیز می‌شود.

ایجاد اختلال در جذب کلسیم: انجیر خشک دارای اگزالاتی است که موجب اختلال در جذب کلسیم در بدن می‌شود.

استفاده زیاد از حد انجیر خشک منجر به ایجاد کمبود کلسیم در بدن می شود و ایجاد ضعف در استخوان‌ها و بیماری‌های دیگر مربوط به کمبود کلسیم می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز