خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۲۵۹

نشست تخصصی شبکه ملی تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان با دعوت مدیران حوزه‌های مرتبط خیرین و مشارکت‌های اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر پیشگیری از هزینه‌های بی‌مورد در درمان بیماران گفت: صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج راه‌اندازی شده است تا با پوشش مازاد هزینه‌های بیمه‌ای بیماران صعب‌العلاج، از مشکلات این طیف از بیماران و خانواده‌های ایشان کاسته شود.

 ناصحی با اشاره به حرکت از پوشش سطحی بیمه مردم به سوی پوشش عمقی مسایل افزود: بیمه سلامت در این راستا با شبکه ملی تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان در تمامی سطوح همکاری و همراهی خواهد داشت. 

مدیرعامل بیمه سلامت در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر کمک گرفتن از متخصصان و صاحب‌نظران در زمینه بهبود سیستم، از اعضای شبکه برای حضور و مشاوره در مرکز تحقیقات بیمه سلامت دعوت کرد.

 محمودی، مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر کارگروه خیرین سلامت و مشارکت‌های مردمی، ضمن تشکر از حضور دکتر ناصحی، این نشست را فتح بابی برای رفع مشکلات خیریه‌ها و سازمان‌های مردم-نهاد در راستای بهبود خدمت‌رسانی سلامت به مردم دانست و افزود: تلاش می‌کنیم تا با حضور عالی‌ترین سطوح وزارت و دیگر بخش‌های مرتبط دولتی در این نشست‌ها، به تسریع روندها و رویه‌ها بپردازیم و در راستای مسوولیت خود به تسهیل بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت دست یابیم.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت نیز با اشاره به در پیش بودن روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت: نظر وزیر بهداشت درباره ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مدنی و مشارکت‌های اجتماعی بسیار مثبت است و این اداره کل در هماهنگی و همدلی کامل با مشاور محترم وزیر در امور اجتماعی می‌کوشد تا هر چه بیش‌تر به توسعه این بخش کمک برساند.

در پایان حیدری‌پور با پرداختن به ضرورت توجه به تدوین برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه افزود: در اداره کل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت نیز کمیته تخصصی-مشورتی برای  تدوین برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه با حضور متخصصان و صاحب‌نظران شکل گرفته تا پیشنهادهای علمی و عملی خود را برای گنجاندن در این برنامه، ارائه و پی‌گیری نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز