خبرگزاری کار ایران

آیا تخمه آفتابگردان چینی برای بدن ضرر دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۲۷۰

تخمه آفتابگردان یکی از محصولاتی می باشد که دارای طعم ها و انواع مختلفی بوده و به دلیل دارا بودن ویتامین های طبیعی بدن از خواص بالایی برخوردار می باشد.

تخمه های آفتابگردان دانه ای آجیلی است که به صورت انواع مختلف دنباله دار ها، نان های چند دانه ای و میله های غذایی در اختیار ما مصرف کنندگان قرار گرفته است.

امروزه تخمه های آفتابگردان معمولا به صورت مستقیم در میان وعده ها مصرف میشوند، یا از روغن آنها در مصارف خانگی و طبخ غذا استفاده میشود. بریم در کنار هم در آراد برندینگ با خواص و فوایدی که برای سلامتی دارد و ویتامین های موجود در تخمه آفتابگردان آشنا شویم.

همان طور که می دانید مغز تخمه آفتابگردان سرشار از خاصیت است و با مصرف روزانه آن می توان برخی از ویتامینها و مواد مغذی را وارد بدن نمود خرید تخمه آفتابگردان خام به صورت عمده می تواند برای شما از نظر هزینه بسیار مناسب باشد و اگر مصرف زیادی دارید خرید آن به شما توصیه می شود.

این دانه گیاهی سرشار از چربی مفید است و می توان مغز آن را برای روغن گیری به مراکزی که دستگاه های مخصوص این کار را دارند ارائه داد و روغن خالص و درجه یک را دریافت نمود.

تخمه آفتابگردان دارای کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف است که در ادامه در خصوص آن بیش تر به بررسی می پردازیم بنابراین با ما همراه باشید مصرف 100 گرم از مغز این دانه گیاهی در روز می تواند ویتامینهای گروه ب، ای، دی و کمی ث بدن را تامین کند و انرژی خوبی به بدن شما بدهد.

برای استفاده در غذا نیز مفید است و می توانید مغز آن را آسیاب نمایید و پودر شده آن را به خورشت و یا اشکنه کشک اضافه نمایید با این روش علاوه بر رساندن مواد مغذی می توانید خورشت خود را لعاب دار نمایید.

 

تخمه آفتابگردان خام‌ سنقر

یکی ‌از معروف ترین انواع تخمه آفتابگردان موجود در بازارهای فروش، انواع مغز تخمه خام سنقر می باشد که دارای شکل ظاهری بسیار زیبا و متفاوتی هستند این نوع تخمه ها دارای ظاهری کشیده و‌ درشت هستند که به همین دلیل به آنها تخمه شمشیری هم گفته می شود کیفیت آن نیز به گونه ای می باشد که مورد پسند اکثر افراد قرار می ‌گیرد.

آیا تخمه آفتابگردان چینی برای بدن ضرر دارد؟

تخمه آفتابگردان ‌سنقر همان ‌طور‌ که از نامش پیداست محصول شهرستان سنقر کرمانشاه می باشد در این شهرستان به‌ دلیل وجود آب و هوای مساعد و ‌همچنین خاک حاصلخیر که ‌مناسب برای رشد آفتابگردان است باعث تولید بهترین نوع محصول می شود اما‌ به ‌دلیل نبود امکانات لازم برای فرایند سورتینگ این محصول، آن را به دیگر شهرستانها ارسال می‌ کنند و پس از انجام فرایندهای مختلف بر روی آن و بر اساس طعمهای مورد نظر انواع تخمه سنقری را تولید می کنند.

تخمه خام و ‌بو ‌داده سنقری را می‌ توان از مراکز مختلف عرضه این‌ محصولات خریداری نمود که هم به صورت بسته بندی و‌ هم به صورت عمده به فروش می رسد هر ‌کدام از این ‌روشها هم با تعیین قیمت خاصی همراه است.

 

تخمه آفتابگردان چینی

با توجه به داشتن بازار رقابتی تخمه آفتابگردان خوی به دلیل ظاهر درشت و زیبا، پوست ترد و نرم، ماندگاری بالا، طعمی لذیذ، و همچنین یک دست بودن و نیز ارزش غذایی بالا در کشور ایران، رقابت بسیار زیاد است. تخمه های چینی با انواع مختلف و کیفیت های متفاوت در بازار داخلی وجود دارند و از نظر مشخصات به صورت، 320 دانه، 280 دانه و 240 دانه قسمت بندی می شوند و هرچی تعداد دانه ها کمتر باشد کیفیت نیز بالاتر و مرغوب تر است.

یک نمونه از محصولات پرمصرف که امروزه به صورت فله و یا بسته بندی شده در اکثر مغازه ها و یا فروشگاه ها وجود دارد تخمه های آفتابگردان هستند که در طعم و مزه های متفاوتی به فروش میرسند و با اینکه پزشکان توصیه می کنند که محصولات خشکبار به صورت خام مصرف شوند باز هم بیشتر در بازار مزه دار هستند.

آیا تخمه آفتابگردان چینی برای بدن ضرر دارد؟

البته تخمه آفتابگردان چینی به صورت پوست کنده و آماده در بسته بندی های متفاوت هم موجودند ولی باز لذتی که از شکستن تخمه بین دو دندان جلوی یک برنامه تلوزیونی یا بازی حساس فوتبال را ندارند.

قیمت تخمه های چینی بازهم بستگی به قیمت ارز، کیفیت محصول و همچنین هزینه های انبار و جابجایی آن را دارد، ولی نسبت به نمونه کانادایی آن قیمتی پایین تر و مناسب تری دارد.

امروزه از طریق راه های مختلفی می توان به مرجع فروش و تامین کننده انواع خشکبار و همچنین تخمه دسترسی پیدا کرد و هم به صورت خرید از بنکدارها و یا اینترنت و فضای مجازی محصول مورد نظر را خریداری کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز