خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو:

استفاده از فضای مجازی در نظام آموزشی ما فرهنگسازی نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۰۲

آموزش‌های لازم به این قشر داده نمی‌شود و این مسئله باعثبه وجود آمدن بعضی آسیب‌ها به جوانان و دیگر افراد جامعه در مقاطع سنی مختلف می‌شود.

ایلنا: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه استفاده از فضای مجازی در نظام آموزشی ما فرهنگ سازی نمی‌شود و بازخوردهای مناسبی نسبت به این موضوع در سیستم آموزشی صورت نگرفته است.
به گزارش ایلنا محمد اسماعیل سعیدی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی برای جوانان ما بسیار مفید است اظهار داشت: اما آموزش‌های لازم به این قشر داده نمی‌شود و این مسئله باعثبه وجود آمدن بعضی آسیب‌ها به جوانان و دیگر افراد جامعه در مقاطع سنی مختلف می‌شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش آموزش و آگاه سازی نسبت به استفاده از فضاهای مجازی در میان جوانان گفت: جوانان ما امروزه با استفاده از فضاهای مجازی اطلاعاتی از قبیل پژوهش، مباحثعلمی و فرهنگی و اطلاعات درسی را دریافت می‌کنند.
وی افزود: با توجه به این امر، نسل جوان ساعت‌هایی را در فضای مجازی و اینترنت می‌گذرانند و اطلاعات بسیاری را از پایگاه‌های مختلف استخراج می‌کنند که این زمان و انرژی باید مدیریت شود و از پیش جوانان ما فرهنگ استفاده از این فضا را آموزش ببینند.
سعیدی تصریح کرد: می‌توان آسیب‌های اجتماعی در جوانان را به سه بخش آسیب‌های مربوط به نظام آموزشی، آسیب‌های مرتبط با نظام خانواده و آسیب‌های موجود در محافل دوستانه تقسیم کرد که این سه نهاد اجتماعی در عین حال می‌توانند راه صحیح استفاده از فضاهای مجازی را به جوانان آموزش دهند.
وی افزود: البته اگر آگاهی و اطلاعات درستی در این نظام‌ها به جوانان داده نشود آسیب‌ها به حداکثر می‌رسد.
سعیدی با اشاره به اینکه مسئله فضاهای مجازی طی سال‌های اخیر ورود بسیاری در میان خانواده‌ها داشته است تاکید کرد: با توجه به اینکه نهاد خانواده در کشور ما نسبت به دیگر جوامع دارای اقتدار و صمیمیت بیشتری است، با آموزش مناسب از طریق صدا و سیما و آموزش و پرورش می‌توانیم جوانان را نسبت خط قرمز‌ها آگاه کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز