خبرگزاری کار ایران

خواص روغن کنجد سنتی احمد چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۲۴۳

یکی از خوراکی های گرم و مغذی، روغن کنجد صنعتی یا سنتی است. به دلیل املاح موجود در این محصول به کاهش کلسترول خون، فشار خون و درمان کبد چرب کمک می کند.ماساژ پوست بدن کودکان بد خواب با روغن کنجد باعث بهبود خواب در آن ها، افزایش وزن و تقویت حافظه می شود.این محصول به دلیل وجود اسید های چرب غیر اشباع، پروتئین لپتین بدن شخص را افزایش می دهند، که باعث کم اشتهایی و در نتیجه لاغری می شوند.

در این مطلب با آراد برندینگ همراه باشید.

روغن کنجد، روغن مناسبی برای پخت و پز و سالاد طبیعی می باشد.فیبر غذایی موجود در این محصول، ملین طبیعی برای سیستم گوارشی بدن است.و همچنین باعث دفع سموم بدن می شود.این روز ها روغن کنجد، بدون مواد نگهدارنده و هر گونه مواد افزودنی دیگر بسیار مورد توجه مشتری قرار گرفته است.روغن خام حاوی اسید های چرب آزاد که در مجاورت هوا، نور، حرارت و رطوبت محیط دچار واکنش شیمیایی شده و در اثر اکسیداسیون فاسد می شوند، در نتیجه برای مصارف روزانه افراد از روغن های تصفیه شده ای که دارای پروانه ساخت معتبر از سازمان بهداشت غذا و دارو می باشند، استفاده شود      

روغن کنجد احمد

پیشنهاد ما به شما عزیزان برای سلامتیتان روغن کنجد احمد می باشد. مهم ترین ویژگی و خواصی که می توانیم برای روغن کنجد نام ببریم این است که خاصیت ضد التهابی دارد، برای قلب بسیار مفید است، و دارای خواص آنتی اکسیدانی زیادی هم می باشد.که می تواند کل بدن را تحت تاثیر قرار دهد و سلامت آن را تضمین کند زیرا انتی اکسیدان های موجود در آن از ایجاد بیماری سلولی توسط رادیکال های آزاد که بسیار به بدن صدمه می زنند جلوگیری به عمل می آورد و التهاب هم که باعث بیماری های زیادی می شود با مصرف این روغن از ایجاد آن جلوگیری می شود

خواص روغن کنجد سنتی احمد چیست؟

قلب یکی از اعضای مهم بدن است که وقتی روغن مضری مصرف می شود باعث کاهش عملکرد این عضو می شود در آینده می تواند مورد تهدید قرار بگیرد اما با استفاده روزانه از روغن های اشباع نشده مثل کنجد به مقدار چند قاشق می توانید بیماری های مربوط به قلب را از آن دور کنید زیرا این روغن دارای امگا و اسید های چرب مفید برای قلب می باشد که استفاده از آن بسیار ضروری و واجب می باشد.

روغن کنجد سنتی

در بین دانه های روغنی، کنجد بیشترین میزان روغن را در خود دارد و مناسب ترین روغن برای سرخ کردنی های روزانه است که تحمل حرارت بالا را دارند.در روغن کنجد سنتی کاملا ارگانیک و غنی از ویتامین ای، بی و دی می باشد، که به تقویت پوست، مو و سیستم ایمنی بدن کمک میکند.مصرف  روغن کنجد سنتی برای درمان  یبوست، هضم غذا و همچنین کم خونی توصیه می شود.این روغن مرغوب در لوازم آرایشی هم به کار برده می شود.

خواص روغن کنجد سنتی احمد چیست؟

لوازم آرایشی که مواد شیمیایی دارند باعث سرطان پوست و دیگر مشکلات پوستی می شوند.جلوگیری از آفتاب سوختگی و به عنوان ضد آفتاب می توان از آن استفاده کرد.همچنین برای پر کردن صورت و دور چشم ها مناسب می باشد.این محصول به دو روش سنتی و صنعتی استخراج می شود که روغن سنتی به دلیل خالص و طبیعی بودن مورد توجه ویژه ای است.

ر تهیه این روغن حتما به نکاتی که گفته میشود دقت کنید اول اینکه دقت کنید کنجد با کیفیت تهیه کنید و دوم این که از کنجد سفید برای روغن گیری استفاده کنید که بهتر است.

برای تهیه روغن کنجد به مقدار کم می توانید به صورت دستورالعمل زیر اقدام کنید:

بعد از تهیه کنجد سفید با کیفیت آن را به دو روش تفت دهید تا به رنگ مایل به زرد دربیاید اولین روش این است که آن را در سینی فر ریخته و به مدت 15 دقیقه در درجه 180 قرار دهیم و سعی کنیم  هر 5 دقیقه یک بار آن را هم بزنیم تا همه کنجد ها بتوانند به رنگ دلخواهمان در بیایند.

روش دوم این است که شما کنجد ها را داخل یک ظرف نسوز بریزید و َآن را به مدت 15 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب آن را با قاشق هم بزنید تا تمام آن ها رنگ طلایی به خود بگیرد. بعد از تفت دادن  و سرد شدن کنجد ها، آن ها را در یک ظرف میریزید که به ازای 4پیمانه کنجد یک پیمانه روغن آفتابگردان خوب استفاده میکنیم. اجازه می دهیم 4 دقیقه روی حرارت خیلی کم بماند تا روغن، خوب به خورد کنجد برود این کنجد های گرم شده با روغن را در مخلوط کن می ریزید تا خوب باهم میکس شوند برای یک ساعت به دستگاه دست نزنید تا روغن به سطح بالاتر بیاید و مواد اضافی ته نشین شود. درآخر یک پارچه تنظیف را برمیدارید و روی صافی قرار می دهید و مواد داخل مخلوط کن را درآن میریزید تا روغن و تفاله کنجد از هم کاملا جدا شود. و روغن را بریزید داخل یک ظرف شیشه و با استفاده ازآن در سالاد و غذا لذت ببرید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز