خبرگزاری کار ایران

روش های چاپ تراکت در کسب و کارهای مختلف

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۲۸۱

امروزه تبلیغات نقش بسیار مهمی در پرزنت و معرفی یک شرکت، شغل، رویداد و به طور کلی کسب و کار دارد. تبلیغات متناسب و بهینه می‌تواند میزان فروش و عملکرد کلی یک شرکت و کسب و کار را متحول کرده و به شکل موثری افزایش دهد. روش‌ها و ابزارهای تبلیغاتی مختلفی وجود دارند. یکی از این ابزارها و روش‌های تبلیغاتی، چاپ تراکت است. در ادامه به توضیح جامع و کامل چاپ تراکت و نحوه انجام تبلیغات با این روش پرداخته می‌شود.

تراکت یک برگه‌ی تبلیغاتی است که اغلب به شکل تک برگ و در تیراژ زیاد چاپ می‌شود. تراکت‌ها صرفا جنبه تبلیغاتی دارند و برای تبلیغات داخل شهری به کار برده می‌شوند. چاپ تراکت در انواع مختلف تحریری، گلاسه، کاغذی و کرافت، و به دو شکل یک رو و دو رو انجام می‌شود. تراکت‌ها یا به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ می‌شوند. برای جلب توجه افراد، بهتر است تراکت‌ها به صورت تمام رنگی و جذاب چاپ شوند. بهترین نوع تراکت، تراکت گلاسه است که ضخامت و مقاومت بیشتری داشته و ظاهر زیباتری نیز دارد. به همین دلیل کسب و کارها و افراد زیادی این نوع تراکت را به شرکت‌های تبلیغاتی سفارش می‌دهند. نوع تراکت تحریری به دلیل آسیب پذیری و براق نبودن محبوبیت زیادی ندارند و افرادی که بودجه کمی دارند و قصد ندارند هزینه‌ی زیادی برای تبلیغات پرداخت کنند، از این نوع تراکت‌ها سفارش می‌دهند. تراکت‌های کرافت، تک رنگ هستند و به همین دلیل طرفداران کمتری نیز دارند. از این نوع تراکت‌ها، اغلب مشاغل خاصی چون کافه‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌کنند.

تراکت‌ها بهترین و در دسترس‌ترین شیوه تبلیغاتی هستند که اغلب مشاغل در وهله اول از آن‌ها جهت تبلیغات خود استفاده می‌کنند. شیوه انجام تبلیغ با استفاده از تراکت‌ها متفاوت از سایر شیوه‌ها است و تراکت‌ها توسط افرادی که برای انجام این کار به کار گرفته شده‌اند، در معابر به رهگذاران ارائه می‌شوند. چاپ تراکت شکلی از تبلیغات کاغذی است که برای توزیع گسترده در نظر گرفته شده است و معمولاً در یک مکان عمومی توزیع می‌شود، در اختیار افراد قرار می گیرد یا از طریق پست ارسال می‌شود. در تبلیغات با استفاده از تراکت، ممکن است میزان بازدهی پایین باشد و از هر ۱۰۰ رهگذر تنها ۱۰ نفر جذب تبلیغات و محتوای تراکت شود. چاپ تراکت‌ها به این صورت است که بر روی کاغذ‌هایی در ابعاد مختلف چاپ می‌شوند. تراکت‌ ها اغلب در مکان‌هایی چون نمایشگاه‌ها، ورودی مراکز تجاری و پاساژ‌ها، خیابان‌های پر رفت و آمد، سمینارها و به طور کلی مکان‌های شلوغی که افراد زیادی از آن عبور می‌کنند، ارائه و پخش می‌شوند.

تفاوت چاپ تراکت با سایر روش های تبلیغاتی

 تراکت‌ها استفاده غیر رسمی دارند و همانند سایر روش‌های تبلیغاتی، اغلب برای تبلیغات موضوعات مختلفی چون کنسرت، افتتاحیه یک مکان، تبلیغ یک کسب و کار، یک رویداد و غیره به کار برده می‌شوند. برخلاف سایر روش‌های تبلیغاتی مانند نصب بنر که به تعداد محدود تولید شده و در یک مکان مشخص نصب می‌شوند، تراکت‌ها اغلب به صورت تک صفحه‌ای و بدون وجود محدودیت در تعداد تیراژ بالا تولید شده و مکان مشخصی برای ارائه نیز ندارند و ممکن است توسط افراد مختلفی در قسمت‌های مختلفی از شهر توضیع شوند. از طرف دیگر، دیگر روش‌های تبلیغاتی مانند بروشور‌ها، در محیط اصلی یک کسب و کار به کار برده می‌شوند و اطلاعات مختلفی را راجع به کسب و کار مورد نظر با هدف بازاریابی و تبلیغات ارائه می‌دهند. اما تراکت‌ها در یک مکان خاص ارائه نشده و در کف خیابان‌هاپخش شده،به دیوار‌هاچسبیده و به دست رهگذران داده می‌شوند و اغلب اطلاعات کامل و جامعی ارائه نمی‌دهند. یک تفاوت عمده چاپ تراکت برای تبلیغات با سایر روش‌های تبلیغاتی، مقرون به صرفه بودن آن نسبت به دیگر روش‌ها است. چاپ تراکت‌ قیمت بسیار کمی را شامل می‌شود و اغلب به همین دلیل است که افراد زیادی به تبلیغ با این روش تمایل دارند. برای چاپ تراکت تبلیغاتی ارزان، می‌توانید به شرکت‌های تبلیغاتی مختلفی که به چاپ انواع مختلفی از ابزارهای تبلیغاتی می‌پردازند، مراجعه کنید.

روش های چاپ تراکت در کسب و کارهای مختلف

آیا امکان چاپ تراکت به صورت آنلاین امکان پذیر است؟

همان طور که گفته شد، چاپ تراکت هزینه‌ی بالایی ندارد به همین دلیل یک ابزار مناسب و ایده‌آل برای کسب و کارها می‌باشد و اغلب کسب و کارها از این روش برای تبلیغ و پرزنت خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل امروزه اغلب شرکت‌های تبلیغاتی به چاپ تراکت فوری پرداخته و به صورت‌های مختلف حضوری و آنلاین امکان سفارش را برای مشتریان فراهم کرده‌اند. با رشد سریع عصر ارتباطات و گسترش اینترنت، امروزه اغلب کارها با اینترنت ادغام شده‌اند. امکان سفارش چاپ تراکت و دیگر ابزارهای تبلیغاتی دیگر نیز به صورت آنلاین امکان پذیر است و روش بسیار آسان‌تری نسبت به سفارش چاپ تراکت به صورت حضوری است. چرا که سفارش چاپ به شیوه حضوری با مشکلاتی مانند جستجوی شرکت تبلیغاتی و چاپخانه مناسب، مراجعه حضوری، صرف مدت زمان طولانی، پیگیری چاپ به صورت حضوری و غیره، همراه بوده و یک امر زمان‌بر است. اما استفاده از منابع آنلاین و شرکت‌های تبلیغاتی که امکان چاپ تراکت فوری به صورت آنلاین را فراهم کرده‌اند، این مشکلات را حل کرده و امکان سفارش آسان و سریع را به وجود آورده‌اند. امکان سفارش چاپ تراکت ارزان در چاپ بازار نیز فراهم است و می‌توان با مراجعه به سایت این شرکت و بازدید از قیمت‌‌ها، سفارش چاپ تراکت را ثبت کرد.

مزایای چاپ تراکت آنلاین نسبت به سایر روش ها

چاپ تراکت نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی، مزایای زیادی را شامل می‌شود. برخی از این مزایا عبارتند از:

 تولید آسان: برای طراحی، تولید و چاپ بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی مدت زمان زیادی نیاز است. این در حالی است که تراکت‌های تبلیغاتی را می‌توان در کم‌تر از یک یا دو روز چاپ کرد. از آنجا که برای چاپ تراکت‌ها از یک سیستم چاپی بسیار پیشرفته که چاپ افست نام دارد استفاده می‌شود، چاپ تراکت‌ها در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.

 قیمت مناسب:تعرفه چاپ تراکت به دلیل متریال مورد استفاده در آن و فرآیند آسانی که دارد، بسیار کم‌تر از سایر اشکال تبلیغاتی مانند چاپ بنر است.

چاپ تراکت برای کسب و کارهایی که بودجه پایینی دارند و مبلغ زیادی را نمی‌توانند صرف تبلیغات کنند، گزینه بسیار مناسبی است. برای سفارش چاپ تراکت ارزان، می‌توانید به شرکت چاپ و تبلیغات چاپ بازار مراجعه کرده و از قیمت انواع چاپ تراکت اطلاع پیدا کنید.

روش های چاپ تراکت در کسب و کارهای مختلف

تراکت در چه کسب و کارهایی مورد استفاده قرار میگیرد؟

تراکت یکی از روش‌های تبلیغاتی رایج اکثر کسب و کارها می‌باشد و اغلب کسب و کارهایی که نوپا هستند و به تازگی شروع به فعالیت کرده‌اند و بودجه کافی نیز ندارند، برای معرفی خود و خدماتشان به جامعه‌ی هدف مورد نظر خود، از تراکت‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر مشاغل نوپا، سایر مشاغل و مراکز نیز جهت معرفی محصولات و خدمات خود و همچنین اطلاع‌رسانی در مورد رویدادهای پیش‌رو، از انواع مختلف تراکت‌ها استفاده می‌کنند تا دامنه‌ی مخاطبان خود را گسترش دهند. اغلب شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از انواع تراکت‌ها در راستای دستیابی به اهداف مد نظر خود، استفاده می‌کنند. علاوه بر این، در مشاغل مختلفی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها، بوتیک‌ها و لباس‌فروشی‌ها، مراکز آموزشی و غیره نیز برای امر تبلیغات از تراکت‌ها استفاده می‌شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز