خبرگزاری کار ایران

دستگاههای مکنده صنعتی و پمپاژ تضمین کننده سلامت کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۱۹۵

مدیرعامل شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا گفت: استفاده از دستگاههای مکنده صنعتی و پمپاژ علاوه بر سرعت بخشیدن به کار می‌تواند از بیمار شدن کارگرانی که به صورت سنتی مشغول به پاکسازی محیط هستند جلوگیری کند.

به گزارش ایلنا، آریان مدیرعامل شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا، کارگاه دانش بنیان تولیدکننده دستگاههای مکنده صنعتی است که در کارخانجات فولاد و مس مورد استفاده قرار می‌گیرد. به جز موتور این دستگاهها که وارداتی بوده باقی اجزا و قطعات آن به صورت 100 درصدی در داخل کشور و با تکیه بر دانش بومی تولید می‌شود. این شرکت میتواند در سال 12 دستگاه تولید کند و دستیابی به تولید 50 دستگاه در سال از اهداف اصلی شرکت است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون از محصولات این شرکت استقبال بسیار خوبی به ویژه توسط شرکتهای فولادی صورت گرفته است که این نشاندهنده کیفیت بسیار خوب محصولات تولیدی شرکت زاگرس صنعت آرکا است.

آریان با بیان اینکه تمرکز و هدف ما مرتفع نمودن تمامی نیاز کشور از این نوع دستگاه ها است،‌ گفت: تا به این طریق بتوانیم ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور، از واردات آن جلوگیری و اشتغالزایی نماییم و به دانش بومی و ملی تکیه کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا افزود: استفاده از این دستگاهها علاوه بر سرعت بخشیدن به کار می‌تواند از بیمار شدن کارگرانی که به صورت سنتی مشغول به پاکسازی محیط هستند جلوگیری کند. چرا که گرد و غبارهای موجود در کارخانجات صنعتی موجب تضعیف ریه و دستگاههای تنفسی کارگران شده و می‌تواند زمینه بروز انواع بیماریهای سخت را فراهم آورد. بنابراین استفاده از این دستگاهها ضمن پاکسازی محیط کار می‌تواند به آن سرعت بخشیده و زمان کمتری را نیز صرف کند.

وی ضمن اشاره به مشکلات تولید گفت: یکی از مشکلات اصلی ما استیجاری بودن زمین کارخانه است بنابراین توسعه کسب و کار شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا تا زمانی که در ساختمان استییجاری باشد امکان پذیر نخواهد بود.

آریان با اشاره به بازدید رسولیان معاونت وزیر صمت از خط تولید این شرکت گفت: ایشان در این بازدید زمینی را برای توسعه شرکت در شهرستان شهریار پیشنهاد داد اما به دلیل اینکه کارگران شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا اغلب بومی جاده ساوه هستند، جابه‌جایی کارگران به شهرستان شهریار بسیار سخت است. بنابراین اگر بتوان در نزدیکی شهرستان رباط کریم یک محلی را برای توسعه این کارخانه در نظر گرفت بسیار مطلوب است. چرا که در این صورت استرس و نگرانی جابجایی کارگران و سرآمد قرار اجاره محل را نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا افزود: به عنوان تولیدکننده باید در تولید دغدغه داشته باشیم نه در حواشی‌ای از این دست که با معیشت تعداد زیادی از کارگران گره خورده است. امیدواریم که در سال دانش بنیان و اشتغال آفرین با حمایت بیشتر نمایندگان مجلس و ارائه طرح‌های دو فوریتی موانع تولید به صورت جدی برداشته شود.

وی در پایان با اشاره به وجود واسطه های موجود در بازار گفت: برخی از واسطه ها با واردات پمپ‌های چینی در پی سود بیشتر خود هستند که تبعات آن را با بیکاری کارگران و خروج ارز و سرمایه از کشور خواهیم دید.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز