خبرگزاری کار ایران

معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان اعلام کرد؛

لزوم به کارگیری روش بهینه فراوری سرباره مطابق با نیاز کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۷۷۲

معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان گفت: باید روش بهینه فراوری سرباره متناسب با نیازهای کشور انتخاب و به کارگرفته شود و ضرورتهای محیط زیستی نیز باید مورد توجه باشد.

به گزارش ایلنا،‌ علیرضا کاظمی دبیر دومین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته‌گری مدام و معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان درخصوص اقتصاد چرخشی در صنعت فولاد گفت: اقتصاد چرخشی، اقتصادی است که بتواند بار طبیعت را کاهش دهد. در 50 سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی برای تولید فولاد مقاوم با بار کمتر صورت گرفته و وزن مصنوعات فولادی تا 40 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین محصولات جانبی مهم در صنعت فولادسازی سرباره، غبار و گازهای فرایندی است،‌گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا سرباره‌های آهن و فولاد سهم قابل توجهی در اقتصاد چرخشی در صنعت فولاد دارند.

دبیر دومین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته‌گری مدام درخصوص بازیافت این مواد نیز گفت: در اتحادیه اروپا 70 درصد سرباره فولادسازی به مصارف جاده سازی می‌رسد، ‌این میزان در درژاپن 100 درصد بوده و اولین کاربرد آن نیز در صنعت سیمان است.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین کاربرد سرباره فولادسازی در صنعت راه سازی است، ادامه داد:‌ برای فراوری سرباره دو روش فراوری سرد و گرم وجود دارد، در ایران نیز فولاد مبارکه فراوری سرد و گرم را به کار گرفته است و فولاد خوزستان نیز دو روش فراوری سرد را دنبال می‌کند.

کاظمی با اشاره به تاییدیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده از سرباره نیز گفت: در ایران نیز باید روش بهینه فراوری سرباره متناسب با نیازهای کشور انتخاب و به کارگرفته شود. همچنین ضرورتهای محیط زیستی نیز باید مورد توجه باشد. مسئله دوم تولید غبار است به ازای تولید هر تن مذاب حدود 13 کیلوگرم غبار ایجاد می‌شود و یکی از کارهای مهم که در اروپا انجام شده است بازیافت غبارها در کوره قوس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز