خبرگزاری کار ایران

دارو کیترودا Keytruda چیست ؟ و در درمان چه سرطان هایی تاثیر بیشتری دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۱۴۲

کیترودا که از دارو های درمان سرطان می باشدو در درمان به روش ایمونوتراپی که از درمان های جدید به روز می باشد موثر واقع شده و پزشکان را به سمت تجویز داروهای ایمونوتراپی سوق می دهد. این دارو با سیستم ایمنی شما جهت کمک به مقابله  با سرطان و سلول های سرطانی کاربرد دارد.شما میتوانید جهت سفارش و استعلام قیمت داروی کیترودا در ایران از سایت ایوان مارکت استعلام فرمائیید. می تواند موجب شود سیستم ایمنی بدن شما به اندام ها و بافت های طبیعی هر ناحیه ای از بدن شما حمله کند و بر نحوه عملکرد آنها تأثیر بگذارد. داروی کیترودا دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا میباشد. برخی از این مشکلات ممکنه در هر زمانی درطول دوره درمان یا حتی پس از پایان دوره درمان شما رخ دهند.

نام دارو: پمبرولیزوماب  Pembrolizumab  - نام تجاری دارو: کیترودا Keytruda

دارو کیترودا Keytruda چیست ؟ و در درمان چه سرطان هایی تاثیر بیشتری دارد؟

نحوه مصرف داروی کیترودا چگونه است؟

کیترودا keytruda که از داروهای درمان سرطان  یم باشد توسط پرستار بخش شیمی درمانی و هر سه هفته یکبار درمدت 30 دقیقه و داخل ورید تزریق می گردد.تشخیص  مدت زمان ادامه مصرف این دارو بر عهده پزشکتان میباشد و پیش از شروع به درمان حتما باید تعدادی آزمایش را برای بررسی عملکرد صحیح دارو انجام دهید.

کیترودا  Keytruda

داروی کیترودا برای درمان سرطان ملانوم

داروی کیترودا (پمبرولیزوماب) برای درمان ملانوم غیرقابل برداشت یا گسترش یافته به دیگر نقاط توصیه می شود. برای درمان کمکی بزرگسالان مبتلا به ملانوم مرحله IIB، IIC، یا III پس از برداشتن قسمت  سرطانی و تومور توصیه می شود. داروی کیترودا باید تا 12 ماه برای پیش گیری از عود مجدد بیماری برای بیمار تشخیص و تجویز شود.

سرطان ریه سلول غیر کوچک دیگر سرطان مورد تائید جهت درمان

اولین گزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان ریه سلول غیرکوچک درمرحله پیشرفته که کاندید برداشتن جراحی یا شیمی درمانی قطعی نیستند.

دارو کیترودا Keytruda چیست ؟ و در درمان چه سرطان هایی تاثیر بیشتری دارد؟

  • سرطان ریه سلول غیر کوچک غیر سنگفرشی گسترش نیافته
  • گسترش یافته به دیگر اندام ها
  • کارسینوم سلول سنگفرشی سر و گردن
  • لنفوم هوچکین کلاسیک
  • سرطان مثانه
  • سرطان معده
  • سرطان مری
  • سرطان آندومتری
  • سرطان دهانه رحم
  • درمان ترکیبی از این داروی در درمان دهانه رحم

استفاده از ترکیب دارو با شیمی درمانی، با یا بدون استفاده از بواسیزوماب، برای‌سرطان های مداوم، عود کننده یامتاستاتیک دهانه رحم در بزرگسالانی که تومورهای آنها PD-L1 را بیان می کند (CPS ≥1) مصرف می شود.

کارسینوم سلولهای کبد

کیترودا برای درمان بیماران مبتلا به سرطان کبد که قبلاً با سورافنیب درمان شده اند، توصیه می شود. برای درمان سرطان سلول مرکل عود کننده، پیشرفته موضعی یامتاستاتیک

عوارض احتمالی در استفاده از داروی کیترودا (پمبرولیزوماب)

هر دارو حتی یک سرما خوردگی و استامینوفن ساده ممکن است روی هر فردی عارضه هایی را ایجاد کند و یا بالعکس ممکن است هیچ فردی دچار عارضه  و یا علائمی نشود. داروی کیترودا نیز یکی‌ از همین داروهایی است که ممکن است با تزریق ان دچار برخی عوارض شوید که عبارتند از:

  • خستگی
  • درد بدن
  • از دست دادن اشتها
  • خارش
  • شکم درد
  • یبوست
  • مشکل در تنفس
  • تنگی نفس
  • تب
  • بثورات پوستی
  • استفراغ
  • حالت تهوع

عوارض جانبی کیترودا در کودکان چه چیزی می تواند باشد؟

داروی کیترودا برای ‌کودکان مبتلا به سرطان لنفوم، پوست و دیگر سرطان های توپر کاربرد دارد. برخی عوارض احتمالی شایع در کودکان به شرح زیر می باشد.

عفونت دستگاه تنفسی، سر درد، تهوع، استفراغ، کم خونی، خستگی، تب، کاهش سطح گلبول های سفید خون و در نتیجه خطر ابتلا به عفونت

داروی کیترودا و مراقبت ها در مادران باردار برای حفظ جنین:

مکانیسم اثر Keytruda  کیترودا  به گونه ای است که در صورت تجویز به مادران  باردارممکن است باعث آسیب جنین شود. درصورت بارداری احتمالا پزشک از داروی دیگری برای درمانتان استفاده خواهد کرد و توصیه می شود اگر باردار نیستید در طول درمان و 4 ماه پس از مصرف آخرین دوز باید از روش های پیشگیری ‌از بارداری استفاده نمایید.

کیترودا (Keytruda ) به چه صورت به بیمار داده میشود؟

کیترودا بصورت تزریق داخل وریدی از‌طریق ورید (IV) طی 30 دقیقه هر 3 هفته تجویز می شود.ممکن است قبل تزریق داروهایی برای‌کاهش واکنش های آلرژیک دریافت کنید. مقدار کیترودا که دریافت می کنید به‌عوامل زیادی بستگی دارد، ازجمله وزن، سلامت عمومی یاسایر مشکلات سلامتی، و نوع سرطان یا بیماری تحت درمان. پزشک دوز و برنامه شما را تعیین خواهد کرد. در زمان مصرف کیترودا Keytruda ، هیچ نوع واکسنی را بدون تایید و تجویز پزشکتان دریافت نکنید.

دارو کیترودا Keytruda چیست ؟ و در درمان چه سرطان هایی تاثیر بیشتری دارد؟

نکته در بسیار مهم که باید در مردان و زنان رعایت شود:

 هنگام مصرف Keytruda کیترودا، تصمیم به بارداری نگیرید. درطول درمان و حداقل تا 4 ماه پس از درمان، روش‌های جلوگیری از بارداری و استفاده از کاندوم توصیه می گردد.هنگام مصرف این دارو از شیر مادر برای‌تغذیه نوزاد خود خودداری کنید.

مراقبت های ویژه در زمان مصرف کیترودا

در طول 24 ساعت، حداقل دو تا سه لیتر مایعات بنوشید، و برای تمامی اقدامات با پزشک خود مشورت کنید. اگر دچار حالت تهوع هستید، داروهای ضد تهوع را طبق دستور پزشک مصرف کنید و وعده های غذایی کوچک و مکرر بخورید ،استفاده از آدامس هم می تواند کمک کننده باشد.

موارد احتمالی از بروز عفونت را به پزشک خودتان اطلاع دهید، تب یاهر نشانه دیگری از عفونت می تواند برای شما خطرناک باشد. سعی کنید از افراد مبتلا به بیماری و حتی سرماخوردگی دوری کنید. برای‌کمک به پیشگیری از زخم های دهان ازیک مسواک نرم استفاده کنید. اگر علائم یا عوارض جانبی را تجربه کردید، حتما آنها رابا پزشک خوداطلاع دهید. برخی موارد می توانند به ‌شما در کم شدن عوارض دارو کیتردا و یا تغییر در دوز آن موثر باشند.

کیترودا Pembrolizumab یا (پمبرولیزوماب) چگونه عمل می کند؟

Keytruda می تواند به عنوان یک آنتی بادی مونوکلونال طبقه بندی شود. آنتی بادی های مونوکلونال نوع نسبتا جدیدی از درمان سرطان هستند که در روش ایمونوتراپی کاربرد دارند.

تداخلات دارویی با کیترودا

داروی Keytruda یا پمبرولیزوماب را میتوانید از وب سایت ایوان مارکت به نشانی Evanmarket.ir  تهیه فرمائید .این دارو با داروهای سرکوب کننده ایمنی تداخل میکنند و پزشک حتما ازشما درخواست خواهد کرد که داروی سرکوب گر سیستم ایمنی خود را تا مدتی که از کیترودا استفاده می نمایید قطع نمایید زیرا این داروها با پمبرولیزوماب در تداخل هستند و باعث ایجاد عوارض جانبی خواهند شد.

چه کسانی که نباید از داروی کیترودا استفاده نمایند؟

طی مطالعات انجام شده دارو پمبرولیزوماب Keytruda کیترودا (Pembrolizumab) برای بیماران کلیوی یا کبدی و یا بیمارانی که مبتلا به ایدز و انواع هپاتیت هستند مناسب نمیباشد و قبل استفاده از این دارو درصورت ابتلا به‌هر یک ازاین بیماری ها باید حتمابا پزشک خود مشورت نمایید.

در صورتی که یک دوز داروی کیترودا را فراموش کردید چه باید کنیم؟

داروی کیترودا را باید طبق تجویز پزشک و درست در زمان اعلام شده مصرف کرد درصورت فراموشی یک دوز بلافاصله دارو را تزریق کنید اما درصورت نزدیک بودنتان به ‌مصرف دوز بعدی حتما با پزشک و یا داروساز برای تجویز یک برنامه جدید تماس حاصل فرمایید و به‌ هیچ عنوان خودسرانه اقدام به ‌تزریق و زمانبندی دارو نکنید.

کیترودا را باید در چه شرایطی تزریق نمود؟

به‌هیچ عنوان نباید دارو Keytruda  کیترودا را در منزل تزریق نمود و باید برای تزریق آن حتما این کار در مراکز درمانی و زیر نظر پزشک و توسط پرستار تزریق شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز