خبرگزاری کار ایران

چه پرده‌ای برای پنجره‌ کوچک و پنجره بزرگ مناسب می‌باشد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۶۷۵

از زمان‌های خیلی دور پنجره‌ها هم از داخل ساختمان و هم از خارج ساختمان باعث زیبایی می‌شدند. امروزه در داخل ساختمان‌ها به وسیله پرده‌‌های متنوع مانند پرده پارچه‌ای، پرده پلیسه، پرده رومن و ... پنجر‌ه‌های بزرگ و کوچک را تزیین می‌کنند تا زیبایی و جلو‌ه دیگری به دکوراسیون داخلی‌ها بدهند.

به درستی که پنجره چشم خانه است زیرا علاوه بر زیبایی، به زندگی‌ها نور می‌بخشد. بسیاری از افراد به دلیل وجود نور، انسان‌ها را به گیاهان تشبیه می‌کنند زیرا در اتاقی که نور در آن ورود می‌کند به راحتی می‌توان رشد کرد. پنجره‌ها انواع مختلفی مانند مدرن یا کلاسیک دارند که امروزه برای انتخاب هر یک از آن‌ها هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

برای انتخاب پنجره خانه یا هر مکانی که قصد تعویض یا جایگذاری پنجره را دارید باید به یکسری عوامل مانند سنت و سبک ساختمان، تاریخچه و نوع محله، شرایط آب و هوایی، شدت و زاویه تابش نور خورشید، جهت و شدت باد و .. توجه نمایید.

انواع پنجره

پنجره‌‌ها انواع مختلفی دارند که در بسیاری از منازل و ساختمان‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند در بکارگیری آن‌ها باید تناسب ابعاد پنجره را با محیط  خود در نظر بگیرید ما در ادامه تعدادی از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

پنجره با شیشه‌های رنگارنگ

در زمان‌‌های نه چندان دور در معماری ایرانی برای پنجره‌ها از شیشه‌های رنگی کوچک استفاده می‌کردند امروزه در برخی از شهر‌های ایران مانند اصفهان و همچنین در بعضی از کافه‌ها، موزه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها می‌توانید این نوع از پنجره‌ها با شیشه‌های رنگی را مشاهده کنید.

گذشتگان ما می‌دانستند که نور و رنگ جز عامل‌های شادی بخش و نشاط انگیز هستند بنابراین با استفاده از آن‌‌ها طیف‌های رنگارنگ را وارد فضای داخلی منازل خود می‌کردند.

پنجره‌هایی غیر از مستطیل

اکثر افراد و در بسیاری از معماری‌های منازل و مکان‌های مختلف عادت شده است که از پنجره‌هایی به شکل مربع یا مستطیل استفاده می‌شود. در کمتر جایی پنجره‌هایی با دیگر اشکال هندسی مانند دایره، مثلث یا چند ضلعی را می‌توان دید مگر اینکه محیطی با دکوراسیون و نمایی مدرن باشد. این پنجره‌‌ها بسیار زیبا، شیک، مدرن و جذاب هستند. امکان ندارد از کنار یکی از این پنجره‌ها بگذرید،‌ توجه‌ تان به جلب نشود و به آن‌‌ها خیره نشوید.

پنجره‌‌های بلند و قدی

این نوع پنجره‌ها در زندگی و خانه‌های اکثر افراد دیده می‌شوند زیرا فضا‌ را بسیار دلباز می‌کنند، دید وسیعی نسبت به محیط خارج خانه بخصوص اگر منظره چشم نوازی پیش روی شما باشد ایجاد می‌نمایند، مانع ورود نور طبیعی به داخل محیط نمی‌شوند و امکان گردش و تهویه هوا را بخصوص در صورت استفاده از کولر‌های آبی به بهترین نحو ایجاد می‌کند.

این نوع از پنجره‌‌‌ها بی‌نهایت مدرن هستند و در زیبایی ظاهری بدون عامل‌های تزئینی تاثیر می‌گذارند. پیشنهاد تیم پردکور به شما در انتخاب این نوع پنجره‌ها استفاده از پرد‌ه‌هایی ساده و تک رنگ می‌باشد.

چه پرده‌ای برای پنجره‌ کوچک و پنجره بزرگ مناسب می‌باشد؟

پنجره‌های ریلی

پنجره‌‌هایی کشویی هستند که با کشیده شدن برروی ریل به صورت افقی باز و بسته می‌شوند. یکی از مزیت‌های این پنجره‌ها در صورت استفاده از پنجره‌‌های دو ریلی این است که هر دو لنگه به طرف راست و چپ باز و بسته می‌شوند.

این پنجره‌ها را بیشتر در مکان‌‌های کوچک نصب می‌کنند زیرا از استفاده بیهوده فضا جلوگیری می‌شود. ولی ایرادی که این نوع از پنجره‌‌ها دارند این است که عایق خوبی برای انرژی و سرو صدا نیستند.

 استفاده از پرده مناسب پنجره‌ کوچک

 

پنجره‌‌های کوچک دارای یکسری مزیت‌ها و یکسری معایب می‌باشند که از مزیت‌های آن می‌توان به بودجه کمتری نسبت به پنجره‌های بزرگ اشاره کرد یا تا حدودی به دلیل کوچک بودن جلوی ورود گرد و غبار را می‌گیرد. ولی معایب آن را می‌توان  ورود کمتر نور به داخل و ایجاد فضای دلگیر و تاریک نام برد.

چه بسا هنگامی که برای این پنجره‌های کوچک از پرده‌ی مناسبی استفاده نشود بسیار دلگیر‌تر خواهند بود. پس باید در هنگام انتخاب پرده برای این نوع از پنجره‌ها دقت کافی را به خرج دهید تا علاوه بر دلباز نشان دادن محیط به زیبایی و جذابیت آن بیافزاید.

پرده‌‌‌هایی با سبک مینیمال و ساده مناسب پنجره‌های کوچک هستند به نوعی می‌توان گفت اکثر پرده‌های مدرن مانند پرده پلیسه ، پرده زبرا، پرده شید،‌پرده رومن و کرکره‌ای مناسب پنجره‌های کوچک می‌باشند.

پرده پلیسه

پرده پلیسه برای پنجره‌های کوچک به دلیل نصب درون قاب خود پنجره فوق العاده و عالی می‌باشد حتی با استفاده از این پرده‌ها می‌توان به راحتی نور ورودی را به داخل تنظیم کرد. همچنین این پرده‌ها را به آسانی با گرفتن اندازه پرده به صورت اینترنتی می توان سفارش داد و با حداقل تجهیزات این پرده‌ ها را نصب کرد. خوب است بدانید در صورت کثیف شدن این پرده‌ها فقط کافیست تا قاب را از جای خود بیرون بیاورید و به وسیله آب و مایع شوینده در یک سطح مسطح پرده را بشویید سپس در کناری بگذارید تا خشک شود.

پرده کرکره‌ای

این پرده‌ها با باز و بسته شدن به صورت افقی فضای کمتری را نسبت به دیگر پرده‌‌ها می‌گیرند. همچنین به راحتی و به وسیله یک زنجیر یا در بعضی مواقع با هوشمند کردن این نوع از پرده‌‌ها می‌توانید پرده خود را بدون سختی باز و بسته و نور ورودی به فضا را کنترل نمود.

چه پرده‌ای برای پنجره‌ کوچک و پنجره بزرگ مناسب می‌باشد؟

استفاده از پرده مناسب پنجره بزرگ

پنجره‌ه‌های بزرگ فوق‌العاده‌اند و این نظر اکثریت مردم است.این نوع از پنجرها هم مانند پنجره‌های کوچک دارای مزایا و معایبی هستند

مزایای پنجره بزرگ

  • فضایی دلنشین
  • بالا بردن کیفیت زندگی
  • ارتباط زیاد با محیط بیرونی
  • داشتن ظاهری مدرن و شیک
  • ورود و خروج حداکثری هوای سالم
  • استفاده به بهترین شکل از آفتاب

  در انتخاب پرده برای این نوع از پنجره‌ها دست مشتریان باز است به طوری که هر نوع پرده‌ای با هر طرح ، مدل و رنگی که باب سلیقه شان است و متناسب با دکوراسیون محیط مورد نظر می‌توانند انتخاب کنند.

پرده‌‌های مدرن مانند پرده شید، زبرا، رومن، پارچه ای و حتی نئوکلاسیک برای این پنجره‌ها مناسب هستند. در صورتی که افراد مایل به استفاده از منظره بیرونی هستند و از ورود نور به داخل لذت می‌برند می‌توانند از پرده‌هایی نازک از جنس حریر و تور استفاده نمایند و در صورتی هم که به دنبال محیطی تاریک هستند،‌ می‌توانند از پرده بلک اوت (BLACK OUT) به عنوان آستری استفاده نمایند و از روی آن از پرده‌هایی با طرح متفاوت استفاده نمایند تا به راحتی بتوان نور ورودی را به داخل کنترل کرد.

در پنجره‌هایی با وسعت 5 الی 6 متر دیگر استفاده از پرده‌‌هایی مانند زبرا و کرکره‌ای کمتر  است ولی همچنان شید بخصوص پرده شید برقی برای اینگونه پنجره‌ها مناسب می‌باشد.

 

سخن آخر

 

همانطور که در قسمت فوق توضیح دادیم بهتر است هنگام خرید پرده مناسب برای منزل، محیط کار ، اداره و ... حتما به ابعاد پنجره خود و یکسری عوامل دیگر توجه نمایید تا بتوانید هم از پنجره و میزان نور ورودی به محیط استفاده نمایید و هم محیطی جذاب و زیبا داشته باشید . شما با سرچ و ورود به سایت پردکور به راحتی می‌توانید پرده مورد نظر خود را انتخاب و سپس تهیه نمایید.

 

آدرس سایت: https://pardecore.com/

 

شماره تلفن:

 09203030125

09121460960

021-88903461

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز